PDA

Volledige versie bekijken : Britse korthaar rage?

Stefje
19 juli 2009, 17:27
Hey,
zoals je al kunne lezen hebt ben ik aan het uitkijken om een raskatje aan te schaffen.
Maar nu met vele websites te doorzoeken vind ik bijna enkel Britse kortharen!
Is dit ras nu zo'n rage of heeft dit een andere reden dan enkel een mode-kat?
Groetjes

Gaby
19 juli 2009, 18:04
Yep, de Brit is in dezer dagen, dat zie je goed op shows.

Heb je enig idee waarnaar je op zoek bent?

Stefje
19 juli 2009, 18:26
Ja men voorkeur gaat uit naar een oosters type katje, siamees, tonkanees, oosterse korthaar...
De ragdoll spreekt me ook wel aan van karakter.
Deze keer ga ik wel men tijd nemen en eventueel wat bezoekjes brengen aan verschillende catteries die deze rassen hebben en zeker niet meer van een broodfokker ofzo kopen.

alturas
19 juli 2009, 18:29
denk er aan geen twee catteriers op 1dag gaan bezoeken
ivm als er zieke poezels zijn breng je het over naar de andere cattery

Gaby
19 juli 2009, 18:30
Ja men voorkeur gaat uit naar een oosters type katje, siamees, tonkanees, oosterse korthaar...
De ragdoll spreekt me ook wel aan van karakter.
Deze keer ga ik wel men tijd nemen en eventueel wat bezoekjes brengen aan verschillende catteries die deze rassen hebben en zeker niet meer van een broodfokker ofzo kopen.

Goed idee. Inzake Oosterse korthaar of Siamees hebben we een paar goede fokkers op het forum zotten.

De ragdoll is ook een wel mooie kat of de Somali of Heilige Birmaan.. Mmm, moeilijk hé

Stefje
19 juli 2009, 18:36
Ik ben eigelijk vooral op het karakter verder gegaan, uiterlijk is minder belangrijk voor mij. Ik wil een lieve knuffel/schoot kan :p
Daarom lijkt de ragdoll wel interessant maar siameesjes enzo ook weer omdat die meestal heel aanhankelijk zijn.
Niet makkelijk!

Zal er zeker aan denken om niet op dezelfde dag te gaan, thnx voor de tip!

Calisto
19 juli 2009, 19:12
De brit is al jaren een heel populair ras.
Komt door hun uiterlijk en karakter.
Vele mensen vallen op het bolle type van de brit en ze zijn overwegend ook heel makkelijk in omgang.

Solotje
19 juli 2009, 19:29
Inderdaad de Brit is heel populair, siamees, oosterse zijn heel aanhankelijke, speelse katten, hier zitten wel wat mensen die deze rassen fokken.
Veel succes gewenst :yes:.

MiEkE
19 juli 2009, 19:59
Brist korthaar is inderdaad het meest beheerde ras...

BlackRose
20 juli 2009, 12:55
Ik ben ook verliefd op de Siamees en Balinees. Maar als je op internet zoekt vind je wel enkele fokkers hoor. Hier op het forum zitten er ook wel enkele heel goede fokkers. Als je meer uitleg wil kan je dan eens mailen. Natuurlijk kan je niet voorspellen wanneer er nestjes zijn.

Randa
20 juli 2009, 13:24
Ik hou ook heel veel van siamees en oosterse korthaar. Het zijn super lieve knuffelkonten. Ikzelf heb ook beide en nog abessijntjes.
Als je vragen hebt stel ze maar hier zijn we met verschillende die je kunnen en willen helpen.
Nooit meer dan 1 cattery per dag bezoeken.