Volledige versie bekijken : Titus ruift ongelooflijk veel!
Caroline VG
27 juli 2009, 14:33
Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar Van Titus, een britse korthaar lilac point van 5 jaar. De kat moest weg wegens een echtscheiding en had ondertussen al 8 mdn. in een gangetje doorgebracht. Het is een heel erg lieve en rustige kat. Ze was al geruime tijd niet gekamd dus het was de moeite toen ik dat de eerste tijd deed. Toen DA kwam, heeft ze haar inenting gekregen en nog een andere inspuiting want ze heeft oormijt.
Is het normaal dat ze zo hard ruift of zou dit wel eens door stress kunnen komen? De DA stelde ev. ook ander eten voor, maar dat zou weeral een verandering zijn en dat doe ik hem nu ook niet graag aan.
Zijn hier misschien enkele britse korthaar kenners?
Wat ik ook ondervind, is dat ze uren aan een stuk kan slapen. Wij hebben zelf nog 1 Europees korthaar, maar die zit buiten, Titus is een binnenhuiskat. Je zou met momenten nog niet weten dat je een poes hebt, is dit normaal?
Hopelijk hebben jullie wat goede raad voor mij, want ik ben nog niet vertrouwd met het ras.
Groetjes Caroline
alturas
27 juli 2009, 14:38
Ik ga dit overlaten aan mensen die het ras beter kennen als ik.
Hier zitten mensen genoeg die je hier zeker mee willen helpen.
Solotje
27 juli 2009, 14:40
Dag Caroline.
waarschijnlijk ruift je Brit omdat ze nog maar juist bij jullie is en dat geeft stress.
Wat geef je haar te eten?
En veel slapen, de ene kat is de andere niet, iedere kat is anders, een kitten of oudere kat slaapt minstens 20 uur per dag....
Je weet ook niet wat je kat buiten doet, misschien slaapt die ook wel ergens onder een boom....
Als je nog vragen hebt ....
Solotje
27 juli 2009, 14:45
Ben je de hele dag thuis of ga je werken?
Als ik ga werken en ik kom thuis is iedereen wakker en ze willen aandacht, maar als ik verlof heb dan zie ik ook veel slapende katten.
Ook bv een Brit tegenover een Oosterse korthaar/Siamees is toch wel in de meeste gevallen een verschil, ik heb hier ook een brit en een siamees en de drukste is toch Sala mijn Siamees.
Caroline VG
27 juli 2009, 14:46
Hey
Ze krijgt Friskies voor binnenhuiskatten.
Amai, 20 u., ja, onze andere kat zit buiten en dat hou je zo niet in de gaten hé, maar da's waar, die ligt meestal toch ook te soezen hoor.
Alvast bedankt voor de info!
Groetjes Caroline
Caroline VG
27 juli 2009, 14:47
Ik ben thuis. We hebben ze nu 2 weken, maar vond dat ze de eerste dagen vinniger was, misschien op verkenning... Nu kan ze echt ongestoord liggen soezen...
alturas
27 juli 2009, 14:48
Als ik van jou was zo ik al eens beginnen naar betere voeding.
Zoals royal canin - hill's of dergelijke
Ik weet het het kost meer geld maar je schatje eet meer van die friskies dan de goede kwaliteit voeding.
Er zitten meer dingen in dat je schat nodig heeft
Dag Caroline,
Zoals Solo zegt, de ene kat is de andere niet. Lola ligt ook 20 uur te slapen, iemand die mijn pozeen niet kent weet zelf niet dat ik 4 poezen heb maar denkt dat ik er maar 3 heb.
Ruiven, ja de mijnen doen dat nu ook voor het moment, het weer denk ik en bij jou waarschijnlijk de stress betreffende de verandering.
Ik zou je wel aanraden over te schakelen op de zognaamde betere merken van kattenvoeding. Die zijn duurder als Friskies maar die hogere prijs is te wijten aan het feit dat er veel meer eiwitten in zitten en minder vervangmiddelen zoals rijst en anderen. Betere merken zoals Hills, Royal Caning, Felina Porta enz (kijk maar eens naar de topic droge voeding om een idee te krijgen) zijn gezonder voor de poezels. Als je twijfelt kan jenatuurlijk altijd de vraag stellen aan de DA.
Ik vind het fijn dat je je ontfermd over een katje dat duidelijk nood had aan liefde en affectie en nu niet meer de hele dag in een gang moet zitten.
Veel succes,
Gaby
uiteindelijk kosten de premium voders niet veel meer
ze eten er minder van
minder afval in de kattenbak
Succes ermee
astrid
Solotje
27 juli 2009, 14:56
Dan zal ze zich al wat thuis voelen.
Ik zou dan ook veranderen van eten, omdat ze misschien dan toch te kort heeft aan vitaminen, wat zeer belangrijk is voor je katten, je hebt Hills, Royal Canin.... het kost u wel meer, maar uiteindelijk gaat het je minder kosten omdat je minder naar de da moet gaan.
Solotje
27 juli 2009, 14:57
uiteindelijk kosten de premium voders niet veel meer
ze eten er minder van
minder afval in de kattenbak
Succes ermee
astrid
Dat is ook waar, duidelijk!
Caroline VG
27 juli 2009, 15:01
Hey,
Jullie zouden mij dan toch aanraden om van voeding te veranderen.
Mijn andere poes eet voor de moment ook Hill's. Wij hebben haar voeding verandert omdat ze ook heel veel ruifde. Het is op die 2 weken al veel beter, maar zij zit buiten dus heb je daar niet zoveel last van hé!
Mag ik dit dan ook gewoon aan Titus geven of zouden jullie ook Hill's voor binnenhuiskatten halen?
Groetjes Caroline
Solotje
27 juli 2009, 15:04
Gewone huiskatten of raskatten maakt geen verschil hoor, beide naar goed kwaliteit van eten overschakelen :yes:.
Je bedoelt hills voor binnenhuuiskatten geven aan je buitenkat?
Geef je de katten apart eten?
Caroline VG
27 juli 2009, 15:08
Nee, ik bedoel gewone Hill's aan mijn binnenhuiskat geven. Of is het beter dat ik Hill's voor binnenhuiskatten haal?
Sorry voor de verwarring!
Nee, ik bedoel gewone Hill's aan mijn binnenhuiskat geven. Of is het beter dat ik Hill's voor binnenhuiskatten haal?
Sorry voor de verwarring!
Hangt ervan af wat je van Hills neemt, als het voor buitenhuiskatten is, is het veelal etenvoor poezen die meer beweging hebben. Hills voor binnenkatten is veelal eten voor katten die aanleg hebben om te dik te worden door het tekort aan beweging.
Vergeet niet van geleidelijk te mengen met zijn huidige eten (1/5, tweede dag 1/4 enz.) anders kan hij buikloop krijgen mocht je ineens andere voeding voorschotelen
Calisto
27 juli 2009, 15:57
Ik ga nu even de hill's tegenspreken en hiervoor al mijn excuses...
Ik raad aan om haar Royal Canin British Shorthair te geven.
Deze voeding is speciaal voor de brit.
Het zijn ook hele grote brokken dus ze moeten ook heel goed kauwen.
Je andere kat mag deze ook eten hoor!
Dan over de vacht: door die lange tijd "opgesloten" te zitten zal ze veel stress hebben.
Daarbij nog eens verhuizen en ja dan vallen de haren snel uit.
Let ook goed op dat hij zijn vacht niet uittrekt want dit kan ook gebeuren.
Ik heb ook een kat gehad die haar van stress kaal plukte.
Dan over het slapen.
Een brit van 5 jaar is toch een pak rustiger.
Zolang hij nog regelmatig aan te zetten is tot spelen zou ik me hierover niet teveel zorgen maken.
Caroline VG
28 juli 2009, 19:58
Hey allemaal
Niet zo'n goed nieuws. Ik ben vandaag met onze
Brit naar DA geweest. Hij is abnormaal rustig, eet slecht, drinkt weinig. DA denkt dat hij een zwakke rug heeft, artrose en hier heel veel pijn van heeft. Ook ruift hij enorm. Waarschijnlijk van stress en de verwaarlozing daarvoor... 't Is afwachten, morgenavond heb ik de uitslag van het bloedonderzoek. Ik ben eigenlijk wel bang. We hebben hem nu 2weken, ik zou hem niet nu al willen afgeven... :(
Ik hou jullie op de hoogte
Groetjes Caroline
Calisto
28 juli 2009, 20:02
Ik hoop dat het allemaal niet zo erg is.
Hier draaien de duimen op een goed resultaat van het bloedonderzoek.
Solotje
28 juli 2009, 20:10
Oei oei, ik hoop dat alles in orde komt, ik duim ook mee voor jouw schat :yes:
Het haarverlies komt deels van de warmte, maar kan ook deels van de stress komen. Dat katten veel slapen, is perfect normaal. Hier vraag ik mij soms ook af of ik katten heb en hoe ze in godsnaam zoveel kunnen slapen.
Kunnen ze wel meer dan slapen - eten - zichzelf wassen - slapen - eten - wassen... en oh ja een beetje spelen met baasje :p
Oei, minder goed nieuws van de DA. Hopelijk komt alles goed...
Caroline VG
28 juli 2009, 21:30
Bedankt voor jullie medeleven
Morgenavond weten jullie meer!
Slaapwel
O jeetje Caroline, dat is inderdaad minder nieuws. Hopelijk heb je snem nieuws en valt het niet tegen. Hou ons op de hoogte hé
Caroline VG
29 juli 2009, 19:22
Hey allemaal
Heb nieuws van de dierenarts! Het bloedonderzoek heeft uitgewezen dat er met ons poesje niets aan de hand is, alle waarden waren normaal!
We denken dat ze chronisch gestresseerd is:
ongelooflijk ruiven
weinig eetlust
ze heeft heel lang doorgebracht in 1 kamertje zonder een beetje liefde te krijgen
ze is abnormaal rustig
en dan natuurlijk nog de stress erbij van het verhuizen
Ze heeft gisteren van de DA een spuit met vitaminen gekregen en ik zet haar op andere voeding. Ze kreeg Friskies, nu krijgt ze Hill's. Hopelijk komt dus snel haar eetlust terug. Het zal tijd nodig hebben, denk ik, maar we gaan haar in de watten leggen.
Ik hou jullie op de hoogte over haar herstel!
Groetjes Caroline
BlackRose
29 juli 2009, 19:39
Goed nieuws dat er niets medisch fout is. Laten we hopen dat ze snel minder gestressed is. Een Feliway verdamper werkt ook goed, andere mensen hebben daar meer ervaring mee.
Caroline VG
29 juli 2009, 19:49
Dank u wel, ik vind dat ook, echt een pak van mijn hart.
De vitaminen doen hun werk precies wel, ik zie al een klein beetje verandering en ze wil ook nog moeite doen om te eten dus het komt wel los denk ik. Oef...
Feliway verdamper ken ik niet, maar alle info is welkom, ik zal mij hierin eens verdiepen sé!
Alvast bedankt
Groetjes Caroline en Titus
Calisto
30 juli 2009, 17:11
Blij te horen dat ze medisch gezien in orde is!!
Ik denk met veel liefde dat ze binnenkort een geweldig knuffeltje word
ze zal binnenkort helemaal ok zijn met de nodige liefde, met een mooi vachtje
Caroline VG
30 juli 2009, 18:07
Hey, ik hoop het, zo'n schat van een poes, maar het zal wat tijd vragen. DA zegt dat deze poezen heel gevoelig zijn i.v.m. stress enzo. Ik ben toch blij dat ik haar heb kunnen opvangen zodat ze alsnog dat leventje krijgt dat ze verdient.
Groetjes Caroline
tinneke
31 juli 2009, 07:36
Dat is goed nieuws dat ze medisch in orde is
Veel liefde gven en met haar bezig zijn. Maar daar zal ze we niet aan tekort komen zo te horen. En hopelijk voeld ze zich rap thuis bij jullie
Solotje
31 juli 2009, 08:33
Dat is heel goed nieuws, wat een geluk he, nu hopen dat ze snel terug op haar gemak is, nog veel succes gewenst :yes:.
Feliway verdamper werkt met feromonen. Feromonen zijn een stof zonder geur die een kat in de regel zelf verspreid waardoor haar territorium afgebakend wordt (zo verspreidt een kat feromonen door met haar snuit langs iets te wrijven of met haar pootjes op iets te wrijven). Door feromonen te ruiken voelen katten zich dus minder gestresseerd of gefrustreerd.
Feliway koop je bij de DA of bij de apotheker en kost zo'n 25 EUR per verdamper (inclusief vulling, daarna hoef je alleen een vulling te kopen.
Eventueel kan je ook Bachbloesems toevoegen aan zijn voeding. Bachbloesems zijn homeopatische middelen die je in de regel kan kopen in de natuurwinkel. In jouw geval zou ik volgende bloesems aanraden:
White Chestnut: tegen sterke onrust en stress
Walnu: om veranderingen beter te verwerken.
Caroline VG
31 juli 2009, 20:34
Hey Gaby
Bedankt voor de uitleg. Zo kom ik eens wat te weten over het poezenwereldje. Titus doet het voorlopig goed. Hij komt stilletjesaan los, dus komt wel goed denk ik. Ik laat het jullie vast weten.
Groetjes Caroline & Titus
scully
31 juli 2009, 23:06
ik duim alvast op een spoedig en voorspoedig herstel nu hij héél véél liefde krijgt, dan komt alles wel op kattepootjes terecht!;)
alturas
3 augustus 2009, 11:23
Dat is goed nieuws
Randa
3 augustus 2009, 11:38
heel goed nieuws, volhouden en alles komt volledig in orde
scully
3 augustus 2009, 11:46
:yes::yes::yes:
Caroline VG
3 augustus 2009, 22:01
Hey
Heel goed dat jullie meeduimen.
Titus doet het heel goed. Ik zie ze met de dag veranderen. Ze begint beter te eten,ze wordt weer speelser en durft al eens terug achter een vlieg aanzitten. Ze komt echt om aandacht vragen en tegen je been hangen. Ze ruift nog wel redelijk veel, maar ik durf te zeggen dat ook dat precies aan het beteren is. Ik mag natuurlijk niet te veel ineens verwachten hé.
Ja, hoe moet ik dat zeggen, zoals bij de mensen, is ze precies zo een tijdje depri geweest. Ben echt blij dat ze terug vertrouwen krijgt in de mensen en zo aanhankelijk wordt. Btw, ze verjaart trouwens vandaag, 5 jaar, maar dat moet ik onder een ander onderwerp plaatsen hé!
Ik zal één dezer eens proberen een fotootje te plaatsen, altijd leuk hé!
Vele groeten
Caroline, Jamie @ Titus
BlackRose
3 augustus 2009, 22:16
Ze lijkt zich goed aan te passen bij jou thuis. Super lijkt dat.
Gaby
4 augustus 2009, 09:49
Goed dat ze op haar plooi komt:yes: en geef haar maar een dikke knuffel voor haar verjaardag
scully
6 augustus 2009, 11:45
:yes::yes::yes:
Caroline VG
17 november 2009, 14:12
Hey allemaal
Ondertussen is Titus al bijna 5 maanden bij ons. In het begin heeft ze even wat aanpassingsproblemen gehad, ontzettend ruiven, veel stress. Maar dit is uiteindelijk vanzelf goedgekomen. We hebben ze betere voeding gegeven. Vandaag is ze juist bij de tandarts geweest voor het verwijderen van tandsteen. Ze is nog volop aan't ontwaken. :)
Het is echt een schat van een poes, heel rustig in huis. Ze houdt van een knuffeltje, wordt graag aangehaald en laat me geregeld merken dat ik haar vriendje ben. Ik zou ze echt voor geen geld ter wereld meer kunnen missen. Ik wilde dit zo graag met jullie delen!
tinneke
17 november 2009, 15:42
He dat is leuk nieuws hoor:yes:
BlackRose
17 november 2009, 16:22
Dat is echt supergoed nieuws.
Ben echt blij dat het allemaal goed gekomen is met Titus. Ze kwam toch ook uit een niet zo goede situatie he? Nu krijgt ze tenminste aandacht en liefde.
Gaby
17 november 2009, 16:45
Prachtig nieuws - met zo'n baasje kan het ook niet anders hé
Caroline VG
17 november 2009, 17:50
Bedankt allemaal!
Gaby, je doet me blozen, maar ja, ik ben er toch best fier op dat ze bij ons goed terecht is gekomen.
Stefje
17 november 2009, 18:27
Weer een poezel die met haar gat in de boter is gevallen ;):giggle:
Gaby
18 november 2009, 10:21
Niks blozen, je mag daar terecht zeer fier op zijn:yes:
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.