Volledige versie bekijken : teek
yena
4 augustus 2009, 16:10
Op 20 juli heb ik Frontline Combo in de nek van ons zwerfkatertje Nymo gedaan. Nu bemerkte ik dat hij sinds gisteren een teek in zijn oortje heeft. Heb hem daarnet verwijderd en ontsmet.
Zou ik veiligheidshalve nog een pipetjes Frontline mogen geven ? Of is dit te kort op elkaar ? Het verwondert mij al de de teek in zijn oor is gekomen, niettegenstaande de Frontline.
Iemand ervaring mee ?
alturas
4 augustus 2009, 17:28
Ik heb hier geen ervaring mee
Maar ik denk dat het veel te snel achter elkaar is voor je schatje
Ester
4 augustus 2009, 17:29
Nee, dat zou ik niet doen, toch teveel "gif" wat je dan geeft.
Gaby
4 augustus 2009, 17:55
Ik zou dat ook niet doen. Toch niet tweemaal hetzelfde product. Anderzijds kan je je de vraag stellen of hij dan wel goed beschermd is tegen vlooien. Misschien eens een ander product proberen binnen een weekje of zo (of tenminste aanraden aan de eigenaars). Ik zal eens kijken wat ik gebruik
Mijn DA wil geen Frontline mee gebruiken omdat de vlooien er blijkbaar een weerstand tegen ontwikkeld hebben. Ik heb dit ook al van verschillende mensen gehoord maar eerlijk gezegd weet ik niet of het Frontline Combo betreft
MiEkE
4 augustus 2009, 20:29
Ik zou het niet doen of even contact opnemen met je DA.
Solotje
5 augustus 2009, 08:19
Ik zou het ook niet doen, ik heb wel gehoord dat je kat is ingespoten dat ze soms er nog op gaan en eventjes vast zitten, maar dat ze toch dood gaan.
Gaby, dat heb ik ook al gehoord dat frontline niet meer zo goed werkt voor de vlooien, ik kan er nu niet direkt op opkomen hoe dat andere produkt noemt.
NiQi
5 augustus 2009, 12:18
Frontline werkt nog wel tegen vlooien maar teken raken meer en meer resistent tegen frontline. Dus ik zou aan je DA een ander middel vragen. Voor honden ken ik wel een middel dat nog werkt maar dat mag absoluut niet bij katten worden gebruikt dus om alle verwarring te vermijden ga ik het middel niet noemen. Maar ik zou aan je DA een alternatief middel vragen voor teken en zeker niet op eigen initiatief een dubbele dosis gaan geven.
Randa
5 augustus 2009, 12:31
Ik zie soms reklame voor middeltjes tegen teken bij de DA maar als je op internet wat gaat googlen dan lees je heel veel dat er niet echt goede middeltjes zijn tegen teken
BlackRose
5 augustus 2009, 15:09
Is het niet zo dat teken doodgaan, maar dat ze zich eerst moeten vastbijten? Ik zou ook eens naar je DA bellen en vragen wat je moet doen.
Gaby
5 augustus 2009, 16:52
Je moet een teek snel uittrekken en er zeker niet op duwen want dan braken ze hun inhoud in de wonde uit wat kan lijden tot erge infecties en ziektes. Als je er eerst zit te prutsen een eenteek zonder hem er in één ruk uit te trekken, zal hij zich vasthaken in de wonden en is het goed mogelijk dat je alleen het lijf meehebt en niet de kop. Gebruik ook geen ether voor je hem eruit trekt want ook dan braakt hij alles uit in de wonde.
Gebruik dus bij voorkeur een tekentang en ruk hem er in één haal uit.
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.