PDA

Volledige versie bekijken : Bakvulling korreltjes overal in huis

Stefje
22 augustus 2009, 21:03
Weet er iemand iets wat ik kan doen tegen de kattenbak korreltjes die constant door heel men huis verspreid liggen?

Ik stofzuig bijna elke dag, ook wegens het haar, maar zelfs 5min nadat ik gestofzuigd heb liggen er al weer korreltjes overal :(

Ik dacht me zo'n matje aan te schaffen om voor de bak te leggen, werkt dit? Of heeft iemand andere tips?

tinneke
22 augustus 2009, 22:10
Calisto die heeft zo een matje
maar ik vind dat het niet veel helpt hoor
en ik denk dat iedereen er zo wat last van heft van de zand in huis

Caroline VG
22 augustus 2009, 22:15
Hey

Onze Titus heeft ook zo'n matje voor zijn bakje liggen, maar nee het helpt niet zoveel. Als hij uit zijn bakje komt blijven de meeste korreltjes er wel op liggen, maar soms vind ik het matje dan weer aan de andere kant van het huis... :giggle: Ik vind het wel beter dan zonder matje.

Stefje
22 augustus 2009, 22:30
Dat was ook het probleem met het matje dat ik vroeger had, maar dacht nu een ander te nemen.

Staan eentje op Zooplus.nl waar niets dan goede commentaren bij staan, wel waard om eens te proberen dan denk ik.

Calisto
23 augustus 2009, 00:37
Ik heb ook een matje maat het helpt idd niet.
Ik vind het zand zelfs tot in mijn bed :giggle:
Denk dat ik eens ga kijken naar van die rubberen deurmatten met groefjes.
Die zijn ook een pak groter dus denk dat dat iets meer gaat helpen..

Elketje
23 augustus 2009, 07:24
Ik heb zelfs twee matjes en dat helpt gewoon niet, want meestal springt Ismo er hier over.

BlackRose
23 augustus 2009, 08:44
Ik heb er niet zoveel last van, want wij hebben iets grovere korrels. Nog altijd aaneenklittend, maar geen zand. En dat valt eigenlijk goed mee. Of is Maia gewoon zo proper? :giggle:

Stefje
23 augustus 2009, 12:31
Ik gebruik ook hele grove korrel, vind die klontervormende zand maar niets :p
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbak_kattenverzorging/schepjes_matten/kattenbakmat/51550

Deze hier had ik in gedachten, maar als het echt niet helpt sta ik nog even ver :(

fie
23 augustus 2009, 13:08
Wij hebben ook een mat maar idd, het helpt niet. We gebruiken Tigrino kristallen, die ook betrekkelijk groot zijn, maar de meeste verdwaalde korrels hier komen van het feit dat als er wat tussen de tenen blijven steken, die er pas na een paar stappen uitvallen.
Al bij al valt het mee. De grootste hoop kunnen we zo van de grond pikken omdat ze groot zijn... Maar ik denk niet dat je ooit helemaal korrelvrij kunt gaan.

*kelly*
23 augustus 2009, 15:25
valt weinig aan te doen vrees ik , buiten veel stofzuigen, ik ben er ook al kampioen in geworden:giggle:

Cisca
23 augustus 2009, 15:45
Net als iedereen heb ik ook een matje, maar het helpt niets. Ik vrees dat stofzuigen de enige optie is :giggle:

Gaby
23 augustus 2009, 17:01
Een rubberen huismat of een harde kokosmat op maat knippen houd mi veel meer korrels tegen dan de matjes die ze verkopen. Knip ze wel groot genoeg anders lopen ze er gegarandeerd naast

Fiekesof
15 september 2009, 12:48
Ik heb een supertip.Ik had er ook veel last van,maar sinds ik Tigerino gebruik (bij Zooplus)is het probleem zo goed als opgelost.
Het zijn kristallen die urine opnemen en de geur inkapselen.
De urine zakt naar beneden.
Elke dag de drollen uitscheppen en gegarandeerd geurvrij.En dit is nu toch al de tweede week zonder te verschonen.
Wel 1 klein nadeeltje:als er al eens een kristal naar buiten komt,is het pijnlijk als je er per toeval op stapt lol :)
Maar verder voor mij een blijvertje!

Cisca
15 september 2009, 13:17
Doet dat spul niet pijn aan de kattenpootjes met graven?

Stefje
15 september 2009, 16:25
Ik heb ook al eens van die kristallen gehad maar toen vond ik die bolletjes nog overal in huis :(
En de poezen vonden het ook maar niks eigelijk.

Gaby
15 september 2009, 16:40
Hangt spijtig genoeg van kat tot kat af wat ze graag hebben en wat niet

Fiekesof
20 september 2009, 18:31
Neen,Sissi had er geen last van hoor.Was wel even wennen in het begin.

Claartje
29 september 2009, 15:09
Ik word ook gek van al dat zand in huis. Sinds we dus met 3 katten zitten hebben wij 2 kattenbakken en is het precies of ik altijd en overal zand vind.. Ik heb even de silica-korrels geprobeerd. Maar wat is me dat een zootje. Verschrikkelijk als één van uw poezen bv diaree heeft.. :). Na een tijdje vond ik ook dat de bak echt naar urine begon te stinken. Dan heb ik toch liever het zand en dan zal ik maar proberen dagelijks te stofzuigen. Ik ben nu aan het overwegen om een rumba aan te schaffen.. zou dat helpen om het een beetje bij te houden. Ik voornemen is altijd om dagelijks te stofzuigen, maar dat kom ik dus niet echt aan.. Dat lukt mij gewoon niet :(

Gaby
29 september 2009, 19:48
Vele eigenaars zijn er echt gelukkig mee - ik vind het een beetje duur eerlijk gezegd

fie
29 september 2009, 20:37
Wij hebben er eentje en we vinden het alleen spijtig dat we ze niet eerder hebben aangeschaft :)

tinneke
29 september 2009, 20:37
Ik vind eigenlijk alleen maar zand net voor hun bakken, en als dat bij jou ook is, heb ik een oplossing
een oud stukje vloerbekleding ervoor leggen, dat heb je maar alle dagen op te pakken en uit te kloppen
zo doe ik het

catterychrysoberyl
29 september 2009, 22:24
we hebben hier een matje wat eigelijk voor de badkamer is van Ikea er onder liggen en dat werkt goed . Blijft op zijn plaats en de meeste korrels blijven er op liggen .
Er komt maar heel weinig op de vloer .

Stefje
30 september 2009, 23:14
Ah zo'n matje heb ik nog wel ergens liggen, kan ik eens proberen want het is idd vooral voor en rond de bak.

Alinda13
7 oktober 2009, 18:36
Ik heb biocat kattenbakvulling en ik vind het alleen vlak voor de bak terug.
De bak staat op hun eigen kamer, waar ook een buro staat, ik zet meestal de buro-stoel tegen de bak aan, daardoor moeten ze beter kijken hoe ze de bak uit springen en dat scheelt ook heel veel.
Ik heb boven een aparte stofzuiger, en die staat ook op hun kamer, dus dat gaat bij mij net zo snel als elke dat een matje uit kloppen;)

leonie
8 oktober 2009, 14:11
wij hebben eerst ook een kattenbakvulling gehad die heel fijn was en ook lettelijk overal lag, ik vond het zelfs terug in bed wat niet er smakelijk is.. wij zijn over gestapt naar een andere kattenbakvulling (biokat's) en die is wat grover en ligt alleen voor de kattenbak in het matje wat we ervoor hebben liggen..

wea
15 oktober 2009, 15:27
Mijn kattebakvulling is ook wel wat grover. Maar ik heb de kattenbakken in het waskot staan en dat daar wat korrels liggen stoort me niet zo. Buiten has waskot vind ik eigenlijk geen korrels terug.