Volledige versie bekijken : castratie nu dichtbij
Elketje
24 augustus 2009, 15:23
Ons Ismootje wordt morgen gecastreerd om 11u30u om precies te zijn. Ocharme toch hé.
Het ergste zal deze nacht zijn en morgenvroeg want natuurlijk moet hij nuchter zijn. Dus voor ik ga slapen neem ik zijn droge brokken af en hij krijgt ook geen natte voeding meer, wel nog water. Volgens mij gaat hij echt miauwen hoor want 's morgens heeft hij altijd honger als een paard. We zullen zien...
Gaby
24 augustus 2009, 16:02
Ja, hij haat maiuwen en zal snel voelen dat er iets niet in de mot is - dat vind ik eigenlijk altijd het ergste, de tijd voor de eigenlijke castratie, je moet je beestje uithongeren dus hij verstaat het niet, je moet hem in een kooi steken in de akelige auto en je beestje wordt onrustig en angstig, je moet je beestje achterlaten bij de veearts, alleen en met honger - Verschrikkelijk vind ik dat
Veel moed, morgenavond is alles achter de rug en ben je weer even gerust. Bovendien herstelt een kater bijzonder snel
Stefje
24 augustus 2009, 17:04
Ja das inderdaad niet leuk :(
Daar is mijn DA wel goed in, om 20u binnen brengen en om 23u weer gaan ophalen.
Ik vind de tijd dan niet zo lang en erg om ze zonder eten te zetten dan een hele nacht.
Ook gaan ze hier graag in hun reismand :p
En dan eenmaal terug thuis na de hele gebeurtenis lijkt het wel of er helemaal niets gebeurd is :)
Dus zo zie je hoe snel ze herstellen en er eigenlijk weinig last van hebben, dus er niet te veel mee in zitten zou ik zeggen.
Mijn DA zet trouwens elke keer een tattoo in het oor van men katjes als ze gecastreerd worden ( zonder dit te vragen :giggle: )
ipv een chip denk ik, doet die van jullie dat ook?
tinneke
24 augustus 2009, 20:33
Veel sterkte voor morgen hoor.
Maar het is zo voorbij
Joey liep al na een paar uurtjes rond te huppelen
BlackRose
24 augustus 2009, 21:15
Nog nooit gehoord dat katten getatoeëerd worden. Bij honden wel, maar wordt dat niet gedaan door de Sint-Hubertus vereniging en niet door dierenartsen? Geen idee of daar een gegevensband van bestaat voor katten. Mijn DA heeft Maia wel gechipt, en das schijnt een andere chip dan voor honden.
Ze afgeven is het ergste. Ze weten niet wat er gebeurt en waarom je hen alleen laat in de die vreemde omgeving. En dan als je ze gaat ophalen hebben ze toch pijn. Allé ja, ik kan enkel spreken over de poezen. Katers krijgen een veel kleiner sneetje en dat zal sneller gaan denkek.
Maar je moet even doorbijten en denken dat het beter zo is.
Gaby
24 augustus 2009, 21:54
Katers is inderdaad slecht een sneetje en die worden zo lang niet verdoofd.
Tatoes worden niet meer zo veel gedaan - tegenwoordig chipt men meer maar is één van de registratiemiddelen van een kat. Volgens het KB moeten katten die nu verkocht worden (ook tegen 0 EUR) nu gechipt worden
BlackRose
25 augustus 2009, 09:43
Dus om in orde te zijn moet mijn zus haar kittens laten chippen, ook al zou ze hen gewoon weggeven?
Gaby
25 augustus 2009, 09:49
Ja, in de regel wel maar laat me het even nakijken deze avond zodat ik kan zien dat je erkend dient te zijn of niet en fo je zus onder hobbyfokker valt. Ik kijkt het na beloofd
Mignon
25 augustus 2009, 10:09
Veel sterkte voor vanavond...hopelijk heb je toch een goede nachtrust gehad..
Stefje
25 augustus 2009, 14:02
Je kleintje zal er rap weer bovenop zijn :) eens weer wakker gaan ze eten en spelen al weer, was hier zo toch.
Hier is niemand gechipt eigelijk, zou ook een beetje dom zijn vind ik aangezien ze nooit buiten kunnen, alles is hier zo beveiligd.
En die tattoo zal wel ergens voor dienen zeker :p
Elketje
25 augustus 2009, 14:47
Ik mag zo meteen bellen om te weten of ik Ismo mag gaan halen, normaal gezien wel.
Hij heeft deze nacht eigenlijk goed geslapen en niet zo veel gemiauwd. Deze morgen had hij natuurlijk honger en ging hij meermaals naar de plaats waar normaal zijn eten stond. Je zag het aan zijn kopje dat hij doorhad dat er iets niet pluis was. Hij zal zeker gedacht hebben : 'waar is mijn eten nu?' Ook had hij deze morgen daar nog eens diarree bij, waarschijnlijk van de stress want hij had niet meer gegeten.
Van zijn kooitje waarmee ik hem vervoer is hij helemaal niet bang. Daar gaat hij heel gemakkelijk in en uit, ook omdat ik het tot vandaag gewoon in de woonkamer heb laten staan. Hij kent het echt. Bij de dierenarts ging hij heel gemakkelijk op de weegschaal, maar dit doe ik thuis ook, dus hij kent dat wel een beetje en toen...
kwam het moment dat ik hem in een kooi moest zetten(best wel groot) helemaal alleen in een ruimte die hij niet kent en dat ik hem moest achterlaten. Dat vond ik echt wel moeilijk hoor. De dierenartsassistente zei nog dat het zo ne brave en mooie was :-).
Maar ik ga zo meteen bellen se en dan mag ik hem hopelijk sebiet gaan halen.
Vanavond zet ik zeker nog een berichtje hoe het met hem gaat.
tinneke
25 augustus 2009, 16:13
Alles zal wel vlot verlopen zijn hoor. Hopelijk mag je hem vlug gaan halen
Gaby
25 augustus 2009, 20:24
Thanks want ik ben benieuwd hoe het gaat met je mooie Ismo
Mignon
25 augustus 2009, 20:29
Laat ons zeker iets weten hé...alles zal wel goed zijn hoor:yes:
Poeleke
25 augustus 2009, 21:13
Hopelijk is alles goed gegaan, hoewel ik daar niet heel erg aan twijfel... ;)
Elketje
26 augustus 2009, 08:00
Hier ben ik met een berichtje. Ik heb gisteren geen tijd meer gehad om iets te posten, vandaar dat ik het nu doe.
Ik ben Ismo gisteren gaan halen en zoals jullie voorspelden is alles goed verlopen.
Rond 17u was hij terug thuis. Hij was nogwel erg suf hoor. Heeft heel de avond geslapen.
Tegen 22u begon hij wat rond te lopen, is hij gaan drinken en al eens op de kattenbak geweest. Toen ik wou gaan slapen een uurtje later, begon hij toch honger te krijgen en heb ik hem een klein beetje brokjes gegeven. Dit mocht als hij echt honger had, omdat hij nog zou kunnen braken best niet te veel geven. Nadat hij dit op had, ben ik nog een uurtje bij hem gebleven zodat ik zeker wist dat hij niet moest braken en ben ik gaan slapen. Rond 5u vanmorgen begon hij te miauwen. Uitzonderlijk mocht hij in de slaapkamer al binnen enne ik moet zeggen dat hij zo goed als de oude is. Hij heeft kopjes komen geven, komen knuffelen en dan geslapen tot mijn vriend opstond en toen begon hij al terug kuren te krijgen. Tegen de muren ophoog springen enzo.
Toen ik opstond heb ik hem zijn normale eten terug gegeven en dat heeft hij helemaal opgegeten. Hij had echt een reuzehonger. Terug op de kattenbak geweest dus onze Ismo is weer terug helemaal de oude, alleen slaapt hij nog wat meer als anders en past hij op hoe hij gaat liggen maar voor de rest alles oké.
Nu zie ik zijn scrotum zelfs ook niet hangen, maar dat is misschien omdat hij zo klein is. Alles is precies weg, maar ik heb nog niet echt erg goed gekeken omdat ik hem geen pijn wil doen.
BlackRose
26 augustus 2009, 08:59
Super dat hij al terug de oude is. Ze zijn zo zielig he als ze zo suf zijn.
Normaal maakt de dierenarts een sneetje in het scrotum en haalt er de balletjes uit. Zijn zakje is dus helemaal leeg :p Daarom zal je misschien niets zien.
Elketje
26 augustus 2009, 10:20
Super dat hij al terug de oude is. Ze zijn zo zielig he als ze zo suf zijn.
Normaal maakt de dierenarts een sneetje in het scrotum en haalt er de balletjes uit. Zijn zakje is dus helemaal leeg :p Daarom zal je misschien niets zien.
Ik heb daarjuist eens goed kunnen zien en ik zie inderdaad de twee sneetjes.
Zijn zakje is dus leeg, is nu nog klein hé, daarmee dat ik het waarschijnlijk niet zag.
Gaby
26 augustus 2009, 10:27
Je zal het inderdaad niet meer zien daat het helemaal leeg is. Ik heb dit weekend een niet gecastreerde kater gezien en laat me je zeggen dat je daar wel nog iets ziet hoor:giggle:
Bij een katertje geven ze twee sneetjes en naaien ze niet omdat er anders gevaar is voor vochtophoping. Daarom dat het eigenlijk vrij gemakkelijk geneest
Goed dat hij al terug de oude is of bijna toch
Elketje
26 augustus 2009, 11:32
Je zal het inderdaad niet meer zien daat het helemaal leeg is. Ik heb dit weekend een niet gecastreerde kater gezien en laat me je zeggen dat je daar wel nog iets ziet hoor:giggle:
Bij een katertje geven ze twee sneetjes en naaien ze niet omdat er anders gevaar is voor vochtophoping. Daarom dat het eigenlijk vrij gemakkelijk geneest
Goed dat hij al terug de oude is of bijna toch
Ja tuurlijk zie je bij een niet gecastreerde kater nog iets hangen, maar normaal zie je het scrotum ook hangen hé bij gecastreerde katers en dat heb ik nu wel gezien:-), maar ik bedoel dat dat misschien nog wel wat groeit als hij groter wordt, het zakje dan. Enne hij springt al terug rond:yes:
Gaby
26 augustus 2009, 12:34
Bij Twister is er toch niets meer zichtbaar en ik was eigenlijk een beetje verscchoten bij die niet gecastreerde kater van het volume :giggle:
Elketje
26 augustus 2009, 15:27
Ja ik zie zo nog een knobbeltje met twee sneetjes. Als we een paar weken verder zijn en alles genezen is kan ik duidelijk zeggen wat er nu wel of niet is :-).
Gaby
26 augustus 2009, 15:42
Tiens, weet je met Twister gebeurd is. Twister had zodanig aan de wondjes gelikt dat hij wat wild vlees had op die plek - dat is operatief verwijderd en een beetje AB tegen de ontsteking.
Hou wou blijkbaar toch niet af van zijn kroonjuwelen en heeft er dan maar nieuwe aangemaakt
tinneke
26 augustus 2009, 17:30
:giggle::giggle::giggle:
Elketje
27 augustus 2009, 09:10
Tiens, weet je met Twister gebeurd is. Twister had zodanig aan de wondjes gelikt dat hij wat wild vlees had op die plek - dat is operatief verwijderd en een beetje AB tegen de ontsteking.
Hou wou blijkbaar toch niet af van zijn kroonjuwelen en heeft er dan maar nieuwe aangemaakt
Haha, natuurlijk wel niet zo fijn. Ismo heeft er de eerste dag aan gelekt, maar 'k heb telkens geprobeerd hem op andere gedachten te brengen enne nu lekt hij er niet meer aan. Hij huppelt ook terug rond enne is terug helemaal de oude. Ik vind wel dat hij meer komt knuffelen. Voordien ging hij eerst naar mijn vriend en tegenwoordig komt hij altijd eerst naar mij. Misschien inbeelding ma 'k vind het wel fijn.
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.