PDA

Volledige versie bekijken : Toch nog etterverlies na een sterilisatie + andere vraagjes

Fiekesof
15 september 2009, 08:04
Ik ben hier enige tijd weggeweest,maar nu heb ik toch jullie raad nodig.

Mijn poes is 2 weken geleden gesteriliseerd + baarmoeder weggenomen.
Ze had een zware ontsteking en verloor etter.

Nu kijk ik hierjuist en het is weer zover:etter. :s

Nu probeerde ik het af te vegen en ze was zo krols,ze nam de "ik heb zin" houding aan.
De laatste dagen was ze wel aanhankelijker en luidruchtiger dan normaal.

Ik ga sowieso bij de dierenarts vanavond,maar wat denken jullie hiervan?
Ik dacht altijd dat de krolsheid wegging zodra ze gesteriliseerd werden.

Alvast heel erg bedankt!

Gaby
15 september 2009, 08:25
Dat de poes nog krols is na de sterilisatie maakt mij een beetje ongerust, veelal betekent dat er nog een stukje van de eierestok blijven zitten is. De DA zal veelal zien of hij de werking van dat stukje eierstok kan verhelpen met hormonen, zoniet zal ze terug geopereerd moeten worden dus... de DA is hier hoogstnoodzakelijk.

Wat die etter betreft: loopt die uit de wonde of haar vagina - wat het ook weze, ik zou heel snel naar de DA gaan, of het is een inwendige infectie die kan veroorzaakt zijn door een stukje dat is blijven steken of de wonde is geinfecteerd.

Hopelijk ziet het beestje niet te veel af, geef haar maar een dikke knuffel en hou ons aub op de hoogte want ben een beetje ongerust.

Groetjes

Fiekesof
15 september 2009, 08:30
Ze heeft geen pijn en last,ze ligt lekker te slapen,dus dit zit wel goed.
De etter komt vaginaal.
Haar wonde is perfect genezen,je ziet er echt niets meer van.
Dus jij denkt dat de kans bestaat dat er iets is achter gebleven?
Waarom moet mij dit nu weer overkomen...

Gaby
15 september 2009, 08:32
Kans bestaat, dat is het enige wat k van uitleg kan vinden dat ze nog krols is tenzij de tekenen eerder wijzen op een vraag voor aandacht of toch pijn en niet op krolsheid maar dat kan je DA zeggen hoor.

Heeft ze koorts, voel eens aan haar oorpuntjes, staat haar vacht open - lijkt plukkerig

Fiekesof
15 september 2009, 11:48
Neen,haar vacht staat even mooi als altijd.
Haar oorpuntjes voelen even warm als altijd.

Ik laat zeker vanavond iets weten!
Nu zat ik te denken:kan het om een blaasontsteking gaan?
Ze plast wel nog normaal,maar je weet maar nooit...
Ik ga aan de DA vragen om haar vanavond te sonderen.
Geen pretje,maar ik wil zekerheid voor mijn lieve poezel.

BlackRose
15 september 2009, 12:04
Bij een blaasontsteking zal er geen etter uit de vagina lopen. Bij een blaasontsteking is er normaal helemaal geen etter, voor zover ik weet. Dus dat er nog etter uit haar vagina komt is echt helemaal niet normaal. Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan, aangezien haar baarmoeder helemaal weg zou moeten genomen zijn. Ben je zeker dat ze de hele baarmoeder en eierstokken hebben weggenomen? Ik zou dat toch nog eens navragen.
En dat ze na 2 weken nog krols is, is denk ik toch ook niet normaal. Ik zou ook zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. En dan zeker navragen van waar de etter komt en hoe het komt dat ze nog krols is. En laat je zeker niet te snel afschepen ;)

Gaby
15 september 2009, 12:48
Blaasontsteking zie je hoor, dan staan ze constant gehurkt in een hoekje, vind je druppeltjes urine en / of bloed en daar zien ze echt van af - ik spreek uit ervaring.
Kan zijn dat ze dan geen koorts heeft als haar vacht nog mooi staat - die oren is een indicatie maar niet altijd correct. Beste is een thermometer maar dat vraagt enige techniciteit en best gebruik je een thermometer met rubber puntje (babythermometer)

Veel succes bij de DA

Fiekesof
15 september 2009, 14:43
Ik laat me zeker niet afschepen,maar dit zal niet nodig zijn,want het is een hele goede en lieve dierenarts.

Haar wondje is zo goed gehecht dat je er helemaal niets meer van ziet.Ze had het inwendig gehecht.
De poes van m'n mama daarentegen haar buik is ontstoken bij een andere dierenarts.

BlackRose
15 september 2009, 16:29
Een blaasontsteking zie je, maar toch niet echt etter? Of wel?
Laat ons zeker weten wat de DA gezegd heeft, ben wel benieuwd.

Gaby
15 september 2009, 16:38
Neen, geen etter, heb ik toch niet gezien, maar je ziet het wel aan hun houding en manier van doen

Fiekesof
15 september 2009, 18:24
Goed,ik ben terug.
Sissi ligt hier lekker te spinnen.
Zelf toen de dierenarts haar spuitjes antibiotica gaf,lag ze vrolijk te spinnen :giggle:

Ze moet 6 dagen zware antibiotica krijgen en als de symptomen dan nog blijven verderduren,dan wordt ze geopereerd.
Ze heeft geen koorts,gedraagt zich normaal,buiten het overkrols gedrag dus.

De DA heeft nog maar 1 keer in haar hele carriëre voorgehad dat er resten waren achtergebleven,ze let er heel hard op dat alles weg is.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze de operatie gratis zou herdoen,maar ik begrijp haar wel.Ze is de perfectie zelve,was zeer verveeld met de situatie en stelde voor om de helft te betalen.

Ze heeft meteen ook haar anaalklieren uitgeknepen,want die waren ook vergroot.

Enfin,ik hou ze nauwlettend in het oog!

Gaby
15 september 2009, 18:29
Heeft ze geen hormonen gekregen, enfin, misschien is er niks achtergebleven en is ze gewoon klagerig door de ontsteking. Hopelijk komt je schatje er snel bovenop.

Dat ze een stukje heeft laten steken, kan de beste overkomen, maar als dat werkelijk de oorzaak zou zijn vindt ik toch dat ze het gratis zou kunnen doen. Nu om eerlijk te zijn zou ik daar ook niet van wakker liggen, zolang mijn schatje maar geneest

tinneke
15 september 2009, 18:44
Vind ik toch ook hoor, als ze echt iets achter gelaten heeft, is het haar chuld en zou ik zeker niet betalen

Stefje
15 september 2009, 20:28
Ben ik het ook mee eens, ik zou ook niet betalen voor een nalatigheid waar ik niets kan aan doen.
Nu ja als ze echt weigert dan kan je natuurlijk niet anders maar ik zou het zeker laten merken.
Hoop in ieder geval dat het niet nodig is maar vrees er een beetje voor als ze echt nog krols is :s

Fiekesof
15 september 2009, 20:47
Het is momenteel een echte ramp!Het spinnen is zo hevig dat ze constant zit te hijgen.
Ik vrees voor vannacht dat we geen oog zullen dichtdoen...
Ze weet met zichzelf geen blijf,ligt met haar achterpoten open om haar te wrijven.
Loopt achter ons aan.

Fiekesof
15 september 2009, 20:48
Scherm bleef hangen.
Morgenvroeg wordt dit dus meteen bij haar gaan.
Verdorie toch hé...

Poeleke
15 september 2009, 23:17
Veel beterschap voor je dame!

BlackRose
16 september 2009, 11:11
Arme poes :( Ik hoop dat ze snel beter wordt.

Gaby
16 september 2009, 13:31
Hoe zit het intussen met de ontsteking, gaat dit wal wat beter met de AB - is inderdaad echt niet leuk zeg, arm beestje

Fiekesof
16 september 2009, 16:52
Ze ligt momenteel op de operatietafel ;(
Ze heeft ons de hele nacht wakker gehouden met haar gekrijs.
Ze kwam altijd aan onze hoofden knuffelen.Normaal slaapt ze op een dekentje aan het voeteinde van het bed,nu niet dus :s

Gisterenavond langs ze op haar rug,achterpoten volledig open en haar staart naar boven gekruld tussen haar achterpoten.
OVERkrols dus.

De dierenarts wilde geen enkel risico nemen,vandaar dat ik ze om 10u30 heb binnengebracht.

Ik hoop echt dat ze nog restanten vindt,want anders weet ik ook de oorzaak niet van haar krols gedrag.
Ik hou jullie op de hoogte van zodra ik een telefoontje krijg met uitleg van hoe de operatie is verlopen.
Bedankt voor jullie bezorgdheid...

Gaby
16 september 2009, 16:54
Veel moed meid, zijn moeilijke momenten. Wij duimen dat het goed gaat!

BlackRose
16 september 2009, 17:41
Ik hoop ook dat ze toch nog iets vindt. Alleen al omdat je dan zeker bent dat het daardoor komt. Hou ons zeker op de hoogte

Fiekesof
16 september 2009, 17:46
Hierbij even een mooie foto van mijn afwaspoes....

http://i9.photobucket.com/albums/a96/fiekesof/IMGP0448.jpg

BlackRose
16 september 2009, 17:48
Haha ze trekt echt zo een gezicht van: Oh jee! Gesnapt! :giggle:

Fiekesof
16 september 2009, 18:02
Ach,het is zo'n dotje...
Eigenlijk had ik ze ergens graag krols,zo aanhankelijk.Tot ze me als kater begon te zien en op mijn kaak begon te kauwen en te blazen :giggle:
Maar haar gezondheid gaat voor natuurlijk.

Gaby
16 september 2009, 18:06
Absoluut, mooie beslissing

Fiekesof
17 september 2009, 10:43
Sissi is terug thuis sinds deze morgen :clap:
Ze stelt het zeer goed!
De DA heeft toch nog een blaasje gevonden (folikkel vermoed ik)die ze over het hoofd had gezien.
Hopelijk komt nu alles goed :yes:

Gaby
17 september 2009, 11:44
Ik hoop het ook van harte, dat sukkeltje heeft al genoeg afgezien. Heeft de DA ook verteld hoe het nu stond met de ontsteking? Van wat, gaat beter of niet...

Stefje
17 september 2009, 19:03
En hoe zit het met de kosten van de operatie?
Want ik vind dit ergens niet kunnen... zeker voor een dierenarts met zo lang ervaring,lijkt me echt nalatig :s

BlackRose
17 september 2009, 20:40
Ik denk dat de beste dierenartsen zoiets wel een keer kunnen voorhebben. Maar dan moeten ze ook het lef hebben om te zeggen: het is mijn fout en ik moet het rechtzetten zonder kosten. Mijn dierenarts heeft eens tegen mij gezegd: geen enkele operatie mag routine worden, want dan wordt het gevaarlijk.

Fiekesof
18 september 2009, 12:02
Ik heb 40 euro moeten betalen.De eerste operatie kostte 95 euro.
Is toch minder dan de helft.
Ze is zeer goed in haar vak,maar iedereen kan een fout maken.

Voor niets gaat de zon op hoor :)
In elk geval:mijn poezeltje is goed aan het herstellen en dat is het belangrijkste!

Bedankt voor jullie bezorgdheid,ik weet weer waarom ik hier graag op het forum kwam en kom :clap:

Stefje
18 september 2009, 16:49
Ja zolang ze maar weer gezond is, das het belangrijkste natuurlijk!
Maar ik was toch niet akkoord gegaan hoor :p ik zou nie willen opdraaien voor een foud die iemand anders maakt en men arm beestje dan ook nog :(

Gaby
18 september 2009, 18:41
Ach eerlijk gezegd, ik zou ook al content zijn als mijn kat beter is en voor 40 EUR ga ik nu ook niet mijn DA haar vertrouwen verliezen als ik er eigenlijk content van ben

Stefje
18 september 2009, 19:11
is eigenlijk wel waar, mijn DA heeft zich ook één keer vergist.
Hij zei dat men fretje zwanger was en deed een keizersnede en ze was enkel schijndrachtig :(
heeft ze dan maar meteen gecastreerd omdat ze toch open was :(
heeft het wel gratis gedaan.

Calisto
18 september 2009, 19:29
Ben blij te horen dat het beter gaat met haar!!
Ik weet dat ik bij mijn DA zoiets niet zou moeten betalen.

Toen hij hier kwam voor de kittens had ik gevraagd voor 3 rabies entingen.
Hij dacht dat het enkel voor Jana was en had er maar 1 bij.
Hij is een week later terug gekomen voor de kittens en dat visite heb ik niet moeten betalen.
De entingen natuurlijk wel hé

Fiekesof
19 september 2009, 15:15
Ze ligt overdag lekker te slapen in de hond haar mand :)
Ze is er volledig bovenop gekomen,ik ben zo blij!

Cisca
19 september 2009, 20:32
Heel fijn dat ze weer beter is, maar mijn dierenarts zou zoiets ook niet in rekening brengen. Ik vind het niet echt netjes.

Fiekesof
20 september 2009, 21:25
Even een niet zo denderende update.Sinds vanavond doet ze weer overdreven aanhankelijk,terug met haar achterste schuren ;(
Het miauwen is er gelukkig niet bij,maar ze wil constant aandacht.
Mijn man zegt dat ik haar met rust moet laten,niet uitlokken dus.

Ik wacht af,maar hoop echt dat de hormonen wat moeten herstellen.
Ze is ook nog maar net geopereerd.

In elk geval:betert het niet,dan gaan we voor een second opinion...

Gaby
21 september 2009, 13:03
Ach neen toch zeg... ik hoop ook dat het snel overgaat.
Goed dat je voor een second opinion zou gaan, misschien is het wel geen krolsheid hé.

Hou ons op de hoogte hé

BlackRose
21 september 2009, 14:40
Ik dacht dat het wel even kon duren eer de hormonen volledig uit haar lijf zijn. Maar nu geen weken hé. Dus ik zou ook nog even afwachten, maar niet te lang.

Fiekesof
21 september 2009, 15:21
Blijkbaar heeft ze het enkel bij mij.Vandaag was m'n man thuis en bij hem niets te merken.
Nu ligt ze lekker te slapen.Vannacht is ze flink geweest,ze heeft me wel gewekt :)

Ik krijs m'n vingers!

tinneke
22 september 2009, 12:21
Ik denk dat de hormoontjes tijd moeten hebben om helemaal te verdwijnen
En bij jou alleen, die denkt gewoon, vrouwtje een beetje ongerust maken dan word ik nog lekker verwend, bij ventje niet, want die heeft mij door:giggle::giggle::giggle::giggle:

Fiekesof
22 september 2009, 12:35
Alles is perfect in orde met mijn lieve poezel :giggle:
Ze is weer lekker kribbig,maar komt wel vaak bij me soezen.

Eind goed al goed :clap:

Gaby
22 september 2009, 13:04
JOEPIE zeg, wat een opluchting voor jou en de poezel! Geef haar maar dikke knuffels

tinneke
23 september 2009, 21:10
Dat noemik nu eens goed nieuws maar dan ook heel goed nieuws geef ze maar een dikke knuffel van ons hier