Volledige versie bekijken : deze avond naar DA
wea
28 september 2009, 10:18
het ziet er naar uit dat ik deze avond naar de DA mag. :(
James ademt nogal zwaar, Nobel hoest en Zelda blijft niesaanvallen en kuchaanvallen krijgen.
Gelukkig eten en spelen ze alle 3 nog goed, maar ik vrees dus dat Zelda James en Nobel met niesziekte heeft aangestoken. james en nobel zijn ingeent en lijken ze er niet zoveel last van te hebben. maar dat Zelda na 2 maand nog altijd niet volledig hersteld is...
het is een erg nerveuse kat en er hangt toch nog altijd stress in de lucht. Zelda haalt nog regelmatig uit naar de andere 2 en die zijn dus schichtig in de buurt van zelda, wat zelda dan ook weer nerveus maakt... met als gevolg stress en een chronische niesziekte die maar niet weggaat.
Gaby
28 september 2009, 10:23
Je treft het echt niet met je katten hé. Veel succes bij de DA en hou ons op de hoogte hé
Cisca
28 september 2009, 12:34
Heel veel sterkte, ik weet wat het is zo'n chronisch virus. Heel vervelend en stress is inderdaad vaak de boosdoener waardoor de weerstand niet tot rust komt.
BlackRose
28 september 2009, 13:45
zolang Zelda niet volledig op haar gemak is, zal ze denk ik nog aanvallen krijgen van niesziekte. Stress is een uitlokkende factor. Kan je ze niet af en toe wat apart zetten? Of wordt ze daar nog meer gestressed van? En werkt de Feliway niet?
Gaby
28 september 2009, 14:41
En Bachbloesems, heb je dat al geprobeerd - voor angstige en gestresseerde katten (Impatiens en White Chestnut)
wea
29 september 2009, 11:19
Gisteren dus bij de DA geweest en zij heeft ze alle 3 onderzocht. Ze blijken buiten het niezen, kuchen, hoesten en zwaar ademen, toch wel in orde te zijn. :whew: Dus moet ik het goed in de gaten houden en als er tekenen van een bacteriele infectie zijn, dan moet ik direkt terug voor antibiotica. Maar dat is tot nu toe niet zo (hout vasthouden!)
Tja, ik heb hier al 2 feliways in het stopkontakt, gebruik ook al bachbloesems en de katten kunnen in elke kamer van het huis, dus ze kunnen zich afzonderen als ze dat willen. Er zijn ook genoeg verstop plekjes. De feliway is echt een fantastisch produkt en ik merk het direct wanneer het een dagje niet ingestoken was, dan is er echt wel meer spanning. Maar ja, ik heb dus zonder veel nadenken eigenlijk 2 nerveuze katten bij mekaar gezet (Nobel en Zelda) en dat zal dus wel zijn tijd nodig hebben.
Maar ongelooflijk, deze morgen lagen ze alledrie tesamen op bed: James lag vlak naast Zelda (!!!!) Ik geloofde mijn ogen niet! Nobel lag wel aan mijn andere kant, maar toch, er is dus vooruitgang.
Het is gewoon erg vervelend met die niesziekte, anders zou het helemaal niet zo erg zijn dat zelda en nobel meer tijd nodig hebben. Maar die stress houdt de niesziekte in stand en ook die hervallen zijn dus besmettelijk. Dus eigenlijk is dat een onmogelijke situatie, zolang ze niet wennen aan mekaar is er stress en is de niesziekte er. maar als je ze laat wennen aan mekaar krijgen ze het allemaal. :s
Maar er is vooruitgang, mijn 2 andere katten zijn goed ingeent en lijken er niet zoveel last van te hebben. 't is wel een confrontatie dat ik wss geen 4de kat meer kan bijnemen. :(
BlackRose
29 september 2009, 13:15
Het is spijtig dat je geen 4e kat zal kunnen bijnemen. Maar het is voor je katjes he. En er komt toch al wat verandering tussen de 3. Dus dat komt wel goed.
Gaby
29 september 2009, 14:17
Kan je niet proberen ze ook middelen te geven die hun weerstand versterken zoals Mifloran of Echinecea? Zou kunnen helpen.
Ik kan me dat voorstellen dat het heel hard is telkens die stress en dan die niesziekte maar blijkbaar is er toch al enige verbetering op komst. Ik duim heel hard voor jullie dat het snel beter gaat want met de winter voor de deur wens je toch dat ze die voorsprong al hebben.
Veel moed en niet opgeven hé!
wea
30 september 2009, 01:12
Ik heb zulke kruiden geprobeerd, maar zelda kreeg daar diarree van :(
Tja, het gaat wel altijd wat beter hoor, maar ik denk dat het toch nog een tijd gaat duren eer zelda en nobel volledig tot rust zijn gekomen. het is id wel stress want je hoort je kat niet graag niezen en hoesten. Vooral omdat nobel toch al 10 is en james ook met niesziekte uit het asiel is gekomen een half jaar geleden en het nu ook weer heeft. Maar ja, ze krijgen goed eten, zitten warm, worden goed in het oog gehouden dus dat komt wel goed.
Gaby
30 september 2009, 11:23
Ik hoop het van harte Wea want je draagt er inderdaad bijzonder goed zorg voor
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.