PDA

Volledige versie bekijken : Perzisch Langhaar Herplaatsing Persje

Joske
30 oktober 2009, 10:06
Na lang twijfelen heb ik toch besloten om mijn persje te herplaatsen. Ze wordt hier achterna gezeten door onze katers.
Nefertiti is zindelijk, ingeënt, ontwormd, ontvlooid en gestereliseerd. Qua karakter is ze een echte pers. Ze houdt van rust en slapen, maar dan kan ze plots heel zot de kamer rondrennen. Ze houdt niet van opdringerige mensen en dieren en harde stemmen of geluiden. Het liefst zie ik haar bij mensen die al ervaring hebben met persjes.
Dit klinkt allemaal wat droog, maar voor mij is het emotioneel heel moeilijk om dit allemaal op te schrijven. Ze is mijn grote knuffel, is heel aanhankelijk, maar ze verdient een beter huisje. En deze beslissing is niet over 1 nacht ijs gegaan.
Uiteraard zijn alle vragen welkom.

http://i620.photobucket.com/albums/tt283/Malmokkie/nefertiti.jpg

http://i620.photobucket.com/albums/tt283/Malmokkie/vis4.jpg

http://i620.photobucket.com/albums/tt283/Malmokkie/titi4.jpg

Gaby
30 oktober 2009, 10:52
't Is een hele mooie poes. Hopelijk vind je snel een oplossing

Gaby
30 oktober 2009, 10:54
Heb je eigenlijk al contact opgenomen met de fokster van je Persje, misschien kent die wel iemand en veelal willen die mensen betrokken worden bij de herplaatsing van hun babies.

Klein vraagje, heb je eigenlijk al geprobeerd om Feliway en Bachbloesems te gebruiken. Ik stel de vraag omdat ik hier juist ook begonnen ben daarmee omdat 1 van mijn katers het gemunt heeft op één specieike kattin (hier door jaloezie omdat zijn nog over onze schrikdraad geraakt al weet ik niet hoe).

Joske
30 oktober 2009, 12:01
Nefertiti komt uit het asiel, dus ze heeft geen stamboom.
De feliway zit hier al een ganse tijd in. Ook het gedrag van onze katers corrigeren lukt niet omdat Nefertiti zich steeds onder een kast ofzo wurmt. En nogal wat van die natuurlijke remedies werken alleen als je ook het probleem kan corrigeren van de kat.

Veroke
30 oktober 2009, 12:05
zo'n mooi dametje... hoe oud is ze?
En wat was juist het probleem met de katers? Wordt ze echt niet aanvaard? Heb je haar al lang?
Wij hebben hier zelf ook een vrij dominante kater...

BlackRose
30 oktober 2009, 12:38
Ze is echt een pracht van een kattin. Ik hoop dat ze snel een thuis vindt.

Joske
30 oktober 2009, 13:38
Ik heb geen idee hoe oud ze is. Ze is in ieder geval nog heel fit en speels.
We hebben ze nu ongeveer 1,5 jaar. Het eerste half jaar was alles goed. Ze kwamen niet overeen maar ze lieten mekaar ook met rust. Tot ongeveer een klein jaar terug 1 van onze katers haar begon aan te vallen. Dat gebeurt nu nog steeds, en onze tweede kater doet ook af en toe mee, zitten ze met 2 achter haar. :s

Je kan het gedrag corrigeren door het slachtoffer kalm op te pakken en haar zonder iets te zeggen op een veilige plaats te zetten. Maar ik kan haar nooit pakken aangezien ze onder een lage kast ofzo zit.
Een aparte kamer kunnen we hier niet maken. De katten mogen bij ons niet naar de slaapkamers omdat ik wat moet opletten van allergieën. Op een ander forum (weet niet of ik dat hier mag vermelden) hadden we al over verschillende opties nagedacht enzo. Maar het blijft moeilijk.

Als ze bij me ligt of zit is het zalig, ook voor Nefertiti, maar als ik dan zie dat ze even later aangevallen wordt breekt mijn hart. :s

Veroke
30 oktober 2009, 15:04
Ja dat kan ik begrijpen...,ik wou dat ik kon helpen maar om zo te zeggen van: breng ze maar naar hier... wie weet hoe reageert onze Sabbe op een volwassen kattin, he...
Hopelijk vind je snel een goeie thuis voor haar!

Natasha
30 oktober 2009, 15:11
Je kan het gedrag corrigeren door het slachtoffer kalm op te pakken en haar zonder iets te zeggen op een veilige plaats te zetten. Maar ik kan haar nooit pakken aangezien ze onder een lage kast ofzo zit.

Slecht gedrag corrigeren door het slachtoffer op te pakken en ergens anders te zetten is echt geen goed plan!!! Je zegt met deze actie niets tegen je katers maar wel tegen het persje namelijk dat ze gelijk heeft om van je katers te gaan lopen omdat ze gevaarlijk zijn.

Maar dit ter zijde, waarschijnlijk is het al zodanig geëscaleert dat je geen uitweg meer ziet, ik hoop dat het persje snel een goede thuis zal vinden.

BlackRose
30 oktober 2009, 15:36
Is het niet beter om het gedrag van de katers te corrigeren? Door te voorkomen dat het zover komt misschien. Maar ja, misschien kan je agressief gedrag niet volledig corrigeren.

Natasha
30 oktober 2009, 17:09
In dit geval zou inderdaad het gedrag van de katers rechtstreeks moeten aangepakt worden dmv bijvoorbeeld een plantenspuit. Zo maak je hen duidelijk dat het persje ook een lid van het gezin is en dat zulk agressief gedrag naar haar toe niet wordt geduld.

Joske
31 oktober 2009, 10:31
Slecht gedrag corrigeren door het slachtoffer op te pakken en ergens anders te zetten is echt geen goed plan!!! Je zegt met deze actie niets tegen je katers maar wel tegen het persje namelijk dat ze gelijk heeft om van je katers te gaan lopen omdat ze gevaarlijk zijn.

Maar dit ter zijde, waarschijnlijk is het al zodanig geëscaleert dat je geen uitweg meer ziet, ik hoop dat het persje snel een goede thuis zal vinden.

Dit advies komt nochtans van een kattengedragstherapeute. :^)

Natasha
31 oktober 2009, 17:27
Raar ... want eigenlijk is het gewoon logisch. Door het slachtoffer op te pakken geef je haar gelijk dat ze in een benarde situatie zit waardoor haar angst erkend wordt, gevolg de angst neemt toe ipv af. De katers leren er verder niets mee, integendeel die worden eigenlijk gefrustreerd omdat jij steeds het slachtoffer in haar gelijk stelt en haar beschermt waardoor ze de volgende keer nog agressiever uit de hoek zullen komen.

Gaby
1 november 2009, 10:48
Ik kom er alleen tussen als het echt de spuigaten uitloopt en dan jaag ik de dader de kamer uit of isoleer ik die in een kamer opdat hij een beetje kalmeert (wat meestal ook lukt).

Mijn klein slachtoffertje weet dat intussen wel want ze komt zich bij mij verschuilen als mijn daderke weer eens uithaalt naar haar

Joske
1 november 2009, 11:50
Wij zetten de dader ook meestal even apart. Daarna is hij het vergeten waarom hij haar achterna zat.
De theorie die achter de manier zit die ik vertelde is dat je het slachtoffer uit de situatie haalt. Je neemt ze gewoon op, zonder iets te zeggen of naar haar te kijken, en zet haar op een veilige plaats. Zo neem je het slachtoffer weg en dus ook de reden waarom de ene kat aanvalt. Als het slachtoffer telkens wegrent en zich verstopt en gromt is dit namelijk een beloning, bevestiging voor de aanvaller.
Het is dan ook de bedoeling dat het slachtoffer een veilige plaats leert kennen en daarheen kan vluchten, zodat de aanvaller niet meer beloond wordt.

BlackRose
1 november 2009, 12:24
Als Maia weer eens aangevallen wordt door Aztek (ja, dat klein mormel zit mijn groter mormel steeds achterna), dan zoekt ze een goede veilige plek. Dan zet ik de deur even open, zodat ze naar boven kan rennen en doe ik ze dicht zodat Aztek niet kan volgen. Dus ja, als je het zo bekijkt doe ik het ook zo :? Of als Maia eens aan het eten is, steek ik Aztek soms in de living. Zo kan Maia eindelijk eens rustig eten. Maar als het spel eens uit de hand dreigt te lopen zeg ik: Aztek, kalm he.

tinneke
1 november 2009, 12:44
Hier heeft mijn dame soms kuren. dan heeft ze een( laat mij gerust dag) noem ik die
Dan gromt en blaast ze op Noshy en Joey
Als ze het echt te bont maakt dan roep ik heel luid haar naam
en dat helpt wel bij mijn Vanity
Het is misschien ook omdat ik haar anders mijn poppemie of meidje noem
Dus als zij haar naam hoord weet ze in het algemeen wel dat ze 100 gehaald heeft, en druipt af

Stefje
1 november 2009, 15:35
Hier heb ik dat probleem absoluut niet, ik denk dat ik 3 vrij sterke katten hebben die mekaar aankunnen en geen enkele is bang.
Maar moest ik hier zo'n "slachtoffertje" plaatsen zou het wel misgaan vrees ik.

Hoop dat je snel een thuisje vind voor haar waar ze allemaal zo'n rustig karakter hebben.

Sarah_H
2 november 2009, 19:57
Had mijn zus nu met haar twee katten niet tijdelijk bij mijn moeder gewoond, had ik ze wel willen nemen voor haar, mijn andere twee perzen, exotic en brit wonen er ook en dus allemaal rustige karakterkes, maar mijn zus zit er met haar twee htk's de één is wel kalm maar de ander is echt hyper en soms ook wel een pestkopje, dus past momenteel echt niet.

Annelore
12 januari 2010, 19:13
Is er al een oplossing gevonden?
Mijn hartje breekt bij het lezen van uw berichten, en ik herken veel van haar karakter in mijn Rufus (exotic).

diortje
29 maart 2010, 08:22
is de ^poes nog beschikbaar ?