Volledige versie bekijken : vlooien invasie!
Kindra2
3 februari 2010, 11:24
hallo jongens,
Sorry dat ik nog is een topic start over vlooien maar ik weet me zo stilletjes aan geen raad meer:(
Begin December kregen mijn poezen dus vlooien. De apotheek gaf Frontline mee, maar dat hielp totaal niet.
Dus de tijd daarop alle dagen drie keer stofzuigen, vlooienband in de stofzak, katten kammen, enz
Na overleg met de DA heb ik drie weken later Advocate gebruikt (dat was op 4 januari) en dit hielp! Na slechts 24u geen vlo meer op de katten te bespeuren. Later die week hebben we ook een 'bom' gebruikt bij mij thuis. Katten bij de schoonouders heel de dag en tegen s'avonds laat had ik de boel weer keurig in orde.
Nu zijn we amper drie weken later. Gisteren merkte ik dat de jongste weer flink zat te krabben, effe met de kam erdoor maar geen vlo te zien. Vandaag vond ik dus terug vlooien strontjes op mijn kasten!(ja ze kleuren rood met een drupje water)
Ze zijn dus terug.
Nu voor alle duidelijkheid: Ik heb die advocate en die bom correct gebruikt volgens het boekje, geen fouten daar. Mijn poezen komen ook niet buiten. Ik woon op het eerste verdiep van een flatgebouw.
Hoe blijven die rotbeestjes bij mij thuis binnensluipen? Dat er in December eentje kon binnenglippen (één op all die tijd ) dat kan ik nog geloven, maar dat er amper een maand later weeral zitten?
Pffff.... ik heb echt geen zin in een tweede ronde. En daar bovenop zegt mijn DA nu dat ik maar een verdelgingsbedrijf moet bellen.
Ben ten einde raad.
:s;(:(
Gaby
3 februari 2010, 12:57
Ik veronderstel dat de larven en eitjes in je appartement zitten en die zijn echt moeilijk weg te krijgen, geloof me. Je kan alle mogelijke producten gebruiken maar die vieze beestjes zijn echt doortastend, zelf zonder katten zoouden ze terugkomen als ze in je huis hun gangen zijn gegaan.
Kindra, ik zou toch ook eens denken aan een verdelgingsbedrijf. Het zal niet zo goedkoop zijn maar reken al eens de prijs van al die producten samen en wetende dat ze na 3 weken al terug zijn, zou ik tcoh eens beginnen kijken. Dan ben je er eindelijk van af en als je dan je katten elke maand behandelt kan je weer een gerust leven gaan hebben. Is echt lastig, ik weet het
Stefje
3 februari 2010, 14:34
Ja dat is inderdaad heel erg lastig, ik heb hier een tijdje geleden ook een vlooienplaag gehad maar gelukkig wel weggekregen door alles zelf goed te behandelen.
Als dat bij mij niet was gelukt en ik zat ik jou geval zou ik ook zeker een verdelgingsbedrijf contacteren want je kan zelf niet blijven sukkelen met bommen enzo he.
Kindra2
3 februari 2010, 14:35
'k weet het Gaby,
het zijn waarscheinlijk de cocons die het diepst verstopt zaten die de BOM overleeft hebben he....
Binnen een maand of 3 verhuizen wij, en ik zou nie graag heel de vlooien-boel mee verhuizen naar de nieuwe woning
dus we moeten er nu komaf mee maken (of toch proberen).
ai ai, ik hoor mijn buren al roddelen als ze hier voor de deur een wagen van een verdelgingsbedrijf zien staan... tis precies of wij zijn vuil mensen.
Gaby
3 februari 2010, 14:45
Ja, ik weet het, het is niet aangenaam, echt niet aangenaam maar ik troost me altijd met de gedachte dat ze anders wel iets anders vinden om te roddelen. En je bent er toch bijna weg dus ja..
Het is echt een plaag en het probleem is dat die larven en eitjes verdorie lang en in barre omstandigheden kunnen overleven. En zoals je zegt, zonder dat je het weet sluipen de larven en cocons die in je tapijt, je kleren, kussens enz. mee naar je nieuwe woonst en heb je daar weeral prijs.
Wij hebben vroeger op het forum ook iemand gehad die echt vanalles en echt lang geprobeerd had en dat kostte in het totaal verschrikkelijk veel geld. Uiteindelijk heeft zij ook een verdelgingsbedrijf moeten inhuren (en mocht een paar dagen haar appartement niet in) maar ze was er wel van de en dag op de andere van af. Bespreek wel goed wat de kans is dat die vlooien vie je kleren enz. meegaan met dat bedriojf zodat je zeker bent dat alles weg is.
Belangrijk is ook dat je je katten blijft behandelen (ik ken de duurtijd van advocate niet - ik gebruik Promeris en dat is om de maand).
Succes hé en laat ze maar babbelen, als ze echt niks anders te doen hebben. Anders moet je er eerst een paar keer binnengaan zodat ze daarna als fanatiekelingen hun huis beginnen kuisen.
BlackRose
3 februari 2010, 14:50
Ik zou me niets aantrekken wat de buren zeggen. Jullie weten dat jullie geen vuile mensen zijn. Iedereen heeft hier wel al eens met vlooien te maken gehad, en iedereen weet hoe vreselijk moeilijk die weg te krijgen zijn.
Ik zou ook eens denken om dekentjes en kussens van de katten oftewel meerdere keren na elkaar goed te behandelen, oftewel gewoon weg te gooien. Want die eitjes zitten in alle mogelijke minuscule gaatjes, kiertjes, etc. In tapijt zitten ze ook graag.
Ik dacht (maar ben niet zeker!) dat je elke maand je katten mag behandelen tegen vlooien. Niet dat je dat nu elke maand moet doen, maar deze maand zou ik ze zeker nog eens behandelen. Frontline, daar zijn al veel vlooien resistent tegen. Dat helpt dus echt totaal niet. Stronghold is beter, daar is minder resistentie tegen. Ik dacht dat Stronghold ook tegen bepaalde wormen werkt, dus dan zijn ze ook direct ontwormd. Advocate is normaal ook goed.
Ik denk dat je inderdaad misschien best een goed verdelgingsbedrijf kan bellen. En zeker niet stoppen met zo vaak mogelijk stofzuigen en dergelijke. Na het stofzuigen de mond van de stofzuiger afplakken. Als je de zak weggooit, zorgen dat die zeker goed dichtgemaakt is. Zodat er geen vlooien kunnen ontsnappen.
Vooral alle plekken goed behandelen waar de katten vaak komen. Alle kussens, mandjes, dekens goed wassen.
En als ze vaak op de kasten zitten, zou ik een paar weken proberen de katten daar van af te houden. Zilverpapier leggen, zorgen dat er geen plaats boven op de kast is, ... Dat geeft ook tijd om die plekken lange tijd te behandelen en vlooivrij te houden. Want als je daar vaak strontjes vindt, moet daar toch ook een plaats zijn waar vlooien of eitjes zijn.
wea
3 februari 2010, 18:08
goh, en wie zegt dat de buren geen last hebben van vlooien en dat ze dus zo je appartement binnen glippen?
Toen ik op kot zat, is er ook een verdelgingsbedrijf moeten komen. Niet omdat de huisdieren van de bewoners een vlooienplaag hadden binnengebracht, maar die vlooienplaag aan het licht hebben gebracht. de hele zolder bleek onder de vlooien te zitten! daar kwamen vroeger zwerfkatten en als je even binnen liep, hingen je benen vol.
tja, ik zou het ook niet leuk vinden om zo'n verdelgingbedrijf auto voor mijn deur te hebben, maar die mensen van dat bedrijf moeten daar toch nog mee geconfronteerd zijn?
Kindra2
4 februari 2010, 07:28
Ik heb een paar offertes aangevraagt voor vlooienbestrijding, eens kijken wat dat gaat kosten.
Heb al wel hier en daar gehoord dat je na zo een behandeling een paar dagen je huis niet meer in mag en dat is dus wel een probleem.
Blackrose, die vlooien strontjes die vallen van de katten waar ze gaan liggen. Daarom vind ik die op de kasten.
Mijn poezen liggen overal in huis en hebben nie echt een vast plekje. De manden en krabpalen worden hier gewoon genegeerd als het om in te slapen is :)
Gaby
4 februari 2010, 11:13
Inderdaad, heb ik ook al gehoord. Kan je ergens bij familie terecht voor een paar dagen of vrienden. Ik dacht dat het 2 dagen was dat je je huis niet in mag
Kindra2
9 februari 2010, 08:11
sorry voor het later antwoord,
Nee we kunnen eigenlijk nie anders dan op hotel overnachten als we zo een bedrijf laten langskomen.
Inmiddels zijn we wel te weten gekomen dat onze onderbuurman, die ook twee poezen heeft, ook met vlooien zit waar hij dus niks tegen doet.
Zijn katten zitten wel heel de dag buiten en hij behandeld ze nooit. Ik weet nie of die vlooien van beneden kunnen komen, ze zullen natuurlijk ook wel in de gang zitten .
Binnenkort hebben we overleg met de huisbaas hierover, want als we een verdelger laten komen, dan zal die heel het gebouw moeten doen denken we.
Al goed dat we plannen hebben om te verhuizen, want waarscheinlijk gaat de huisbaas hierna geen dieren meer toelaten in zijn gebouw...
sommige mensen zouden geen dieren mogen hebben..
Gaby
9 februari 2010, 08:59
Verklaart veel. Ik zou je zeker aanraden om je katten te blijven behandelen en je huis eventueel met spuitbussen daarna (als je katten in een andere kamer kunnen want die bus is ook niet ongevaarlijk
BlackRose
9 februari 2010, 12:58
Dan is het denk ik inderdaad door je onderbuur dat jij met de vlooien zit. Sommige mensen zouden inderdaad geen dieren mogen hebben... Alleen spijtig dat echte dierenvrienden altijd benadeeld worden door zo'n mensen.
Stefje
10 februari 2010, 21:30
Inderdaad door zo'n mensen mag je bijna nergens nog dieren houden op een appartement, schandalig gewoon!
Kindra2
13 februari 2010, 20:38
Door een nieuwe dosis Advocate hebben mijn poezekes nie veel last meer van die vlooien (heb er zelf ook nie veel last van, tot mijn grote verbazing :) )... nog efkes en ze kunnen mee verhuizen, we zijn volop aan het zoeken nu.
Dan zal ik mijn plicht doen en mijn appartement nogmaals ontvlooien, of een bedrijf inhuren voor heel het gebouw, in samenspraak met de huisbaas en als die van hieronder mee wil dragen in de kosten (anders doe ik alleen mijn appartement)
En dan zijn we der vanaf! Dat hij dan zijne plan trekt met zen vlooien!
Gaby
15 februari 2010, 09:48
Ik hoop dat hij half of geheel opgegeten wordt door de vlooien.
Volhouden hé, ik doe het ook elke maand tenzij het zoals nu koud genoeg is (ben in december gestopt en herbegin dit weekend).
tinneke
15 februari 2010, 17:22
ja die vlooien komen via de trap je kleren ,schoenen en zo voort als ze ook al in de gang zzouden zitten.
cckone
23 februari 2010, 06:45
Dag Kindra,
ik ben nieuw hier, maar het probleem van de vlooien ken ik ook!
Normaalgezien zou je wel zonder een verdelgingsbedrijf ervan af kunnen komen.
Je moet wel minstens 3 maanden lang regelmatig (dus om de maand) jouw katten behandelen, en ook de woning, omdat (zoals verder boven al meerdere keer uitgelegd) de eitjes en cocons in de klieren, de tapijten etc zitten en meestal niet worden aangetast door de producten (deze dooden normaalgezien de volwassen vlooien op het dier). Advocate heb ik ook al gebruikt en was er heel tevreden mee! Volgens de bijsluiter pakt Advocate ook de larven in de directe omgeving van het dier mee - misschien daarom dat het zo goed werkt...
Je schrijft dat de katten van jouw buurman ook vlooien hebben - komen jouw katten in contact met deze? Dit zou een reden kunnen zijn dat ze terug vlooien binnen brengen. Waarbij als je Advocate (regelmatig) gebruikt zou dit product bescherming tijdens 3-4 weken bieden (volgens bijsluiter) - dus dat betekent toch dat ook de vlooien gedood worden, die nieuw op jouw kat sprengen..? Dus als ik jou was, zou ik gewoon blijven behandelen (dier en omgeving) en dan bent je er zeker van af als je moet verhuizen binnen 3 maanden.
En vergeet ook niet, de kat tegen de lintworm te behandelen, omdat deze wordt overgedragen door vlooien (mijn dierenarts heeft hier veel nadruk op gelegd..)! Advocate beschermt wel ook tegen rondwormen, maar niet tegen de lintwormen, dus daar moet je nog iets anders voor hebben.
Ik hoop dat ik je kond helpen en dat je het probleem spoedig kan oplossen!
MVG
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.