Volledige versie bekijken : mag mijn kat de hele dag binnen?
hallo, ik ben van plan om binnenkort een kat te kopen, maar mijn moeder wilt niet dat ze buiten loopt, ik eigenlijk ook niet, want de buurt zit vol honden. maar mijn moeder zegt ook, dat mijn kat de hele dag in mijn kamer moet blijven, tot ik thuis kom van school ( niet in de vakantie). dit is toch heel erg zielig? en is het ook nie zielig als ze ze alleen buiten mag met mij erbij?:^)
Calisto
10 juli 2010, 16:45
Bij velen hier op het forum leven de katten enkel binnen.
Ook hier komen ze zelfs zelden op het terras.
Zolang er genoeg speelgelegenheid is en de kat is ook van kleins af aan binnen gebleven zal dit niet veel problemen opleveren.
BlackRose
10 juli 2010, 18:19
Maar mag ze dan enkel in jouw kamer? Niet in het verdere huis?
Is dat niet wat klein voor een kat? Valt natuurlijk te zien hoe groot je kamer is, maar ik veronderstel dat een slaapkamer toch niet gigantisch groot is.
Als ze enkel op jouw kamer mag, dan zou ik het eigenlijk afraden...
Dat lijkt mij ook geen goed plan. De kat gaat zich vreselijk vervelen en waarschijnlijk kattenkwaad uithalen.
Bovendien houden katten er niet van om opgesloten te zitten. Dan kun je beter een konijn of cavia of ratten
aanschaffen, die kunnen wel in kleine ruimte's leven.
Stefje
10 juli 2010, 23:41
Na een verhuis heb ik mijn eerste kat ook tijdelijk op 1 kamer moeten houden en ze vervelen hun inderdaad enorm als ze beperkt zijn tot 1 kamer.
Daarna ben ik verhuisd naar een studio, het is hier niet erg groot maar nu heb ik 5 katten en alles gaat prima, volgens mij hangt het af van hoeveel je zelf thuis bent en hoeveel tijd je er in steekt.
Als je hem toch in je slaapkamer wil houden zorg dan dat die volledig ingericht is naar de kat zijn wensen, veel speeltjes, een krab/klimpaal, plekjes die voor hem alleen zijn. En stimuleer hem ook zoveel mogelijk door spelletjes.
Rakhan
11 juli 2010, 07:57
Mijn 4 katten leven ook binnen maar ze hebben wel een kattenren zodat ze toch wat buiten kunnen
artemis
11 juli 2010, 10:15
Katten kunnen binnen blijven als ze tenminste niet gewoon zijn om buiten te gaan. Als ze met jou erbij dan wel buiten mag dan zal haar verlangen om buiten te gaan toenemen.
Waarom mag ze alleen op jouw slaapkamer blijven? Is je moeder wel overtuigd van de aanschaf?
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.