Volledige versie bekijken : poes transport vraag
DingleDangle
8 mei 2009, 15:53
Hello
Volgende woensdag vetrek ik met Nala naar engeland
Vanuit gent is het anderhalfuur rijden naar calais, een uurtje wachten, halfuur in de trein en dan nog 2 uur rijden naar mij thuis.
Dus een kleine zes uur in de wagen.....:s
In de transportkooi is er een eet en drinkbakje voorzien, maar ik denk dat ik dit niet ga doen, er kan immers gemorst worden en dan is het kussen nat. Of moet ik haar wel wat te eten/drinken geven?
Ze is een oude, 17jaar kat, wat nerveus en ik weet ook niet goed of ik haar een kalmeerpilletje moet geven. Ik zal dit nog eens aan de DA vragen deze week.
Hebben jullie nog tips om haar trip comfortabel te maken? Ik hoop dat ze niet de hele tijd miauwt....... wat ze doet als we naar de DA gaan lol
Ik wou dat we al een week verder waren!!
Solotje
8 mei 2009, 19:07
Ik zou geen eten geven of drinken want ze gaan daar toch niet aan komen van de stress, ik zou het gewoon in een potje dat sluit apart meenemen en af en toe is geven.
Heeft ze al ooit in een auto gezeten?
Zoniet dan kan je beter iets vragen aan de da of je kan ook een Bachbloesem resque halen.
Bach Rescue is een 100% natuurlijke antistress remedie die snel verlichting geeft in noodsituaties die spanning en stress met zich meebrengen.
alturas
8 mei 2009, 19:13
Als wij naar Wales zijn gereden met de auto hebben we een grote bench in de auto gezet.
Met daar in kattenbak, eten, drinken en een iglo mandje.
Zelfs zijn speelgoed waar Cordial ( Yukio ) heel verzot op was.
En voor in Calais een klein transportbakje.
Omdat hij daar uit de auto moest voor controle.
Ivm chip en daar worden ook de nodige papieren nagekeken.
Veel succes
BlackRose
10 mei 2009, 22:09
Heb je al met haar in de auto gereden? Heeft ze een geschiedenis van snel overgeven? Want dan zou ik ze geen eten en drinken geven.
DingleDangle
13 mei 2009, 11:25
Als wij naar Wales zijn gereden met de auto hebben we een grote bench in de auto gezet.
Met daar in kattenbak, eten, drinken en een iglo mandje.
Zelfs zijn speelgoed waar Cordial ( Yukio ) heel verzot op was.
En voor in Calais een klein transportbakje.
Omdat hij daar uit de auto moest voor controle.
Ivm chip en daar worden ook de nodige papieren nagekeken.
Veel succes
De verhuis is uitgesteld tot volgende week dinsdag, ik ben ondertussen al in Gent
Mbt de controle in Calais: nemen ze de kat uit het transportbakje? Ik heb een bakje dat vanboven openkan, zodat ze gemakkelijk de chip kunnen checken. Ik hoop echt niet dat nala uit het bakje moet: ze is zo schuw en heb schrik dat ze ontsnapt...... en het is zo moeilijk om haar weer in het bakje te krijgen. Moet je het bakje opendoen in een gesloten lokaal? Dat hoop ik toch....
Marleen
13 mei 2009, 12:29
Je zou ze een tuigje kunnen aandoen, dat je dan vastmaakt aan de transportbox, waardoor Nala niet ver kan, mocht ze toch willen ontsnappen.
Maar waarschijnlijk is ze zo bang, dat ze helemaal in een hoekje zal wegkruipen in haar bakje, dat doen mijn twee bengels ook als ik ermee naar de DA ga.
alturas
13 mei 2009, 14:21
De verhuis is uitgesteld tot volgende week dinsdag, ik ben ondertussen al in Gent
Mbt de controle in Calais: nemen ze de kat uit het transportbakje? Ik heb een bakje dat vanboven openkan, zodat ze gemakkelijk de chip kunnen checken. Ik hoop echt niet dat nala uit het bakje moet: ze is zo schuw en heb schrik dat ze ontsnapt...... en het is zo moeilijk om haar weer in het bakje te krijgen. Moet je het bakje opendoen in een gesloten lokaal? Dat hoop ik toch....
Het lokaal waar je staat voor het nakijken van de chip en de papieren is een lokaal waar iedereen binnen en buiten kan.Dus al de mensen die dar ook juist moeten zijn.Anders eens vragen aan de dame die daar juist zit van de chip na te kijken terwijl je poezel in het transportbakje zit.En zeggen dat ze wat shuw is natuurlijk.
DingleDangle
13 mei 2009, 16:02
Het lokaal waar je staat voor het nakijken van de chip en de papieren is een lokaal waar iedereen binnen en buiten kan.Dus al de mensen die dar ook juist moeten zijn.Anders eens vragen aan de dame die daar juist zit van de chip na te kijken terwijl je poezel in het transportbakje zit.En zeggen dat ze wat shuw is natuurlijk.
dankjewel voor de info!!!
Duimen maar dat ze die dame niet bijt of krabt lol
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.