PDA

Volledige versie bekijken : Hondenmensen

jindi
2 november 2010, 14:15
Misschien een gekke vraag op een kattenforum maar zijn er nog mensen die de combinatie meerdere honden/meerdere poezen in huis hebben? Zelf hebben wij 8 honden, zeven border collies in verschillende kleuren(zwartwit, bruinwit, bruinwit tan, red merle) en 1 zwarte duitse herder. En dus ook twee katjes, Mars en Snickers(foto's van hen, in het fotoboard). Die mogen zonder problemen bij de honden komen maar o wee als er eens een vreemde kat op het terrein komt, die wordt zonder pardon verjaagd.

Gaby
2 november 2010, 14:28
Leuke combinatie. Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb honden gehad en heb nu katten maar nooit de twee samen

BlackRose
2 november 2010, 17:54
Ik heb er geen ervaring mee, maar een vriendin heeft thuis een hond (kruising Labrador x iets) en een kat. En die komen goed overeen. De hond wil soms wel eens spelen met de kat, maar hij is natuurlijk veel te groot voor de kat. Hij moet ook geen andere katten op zijn terrein hebben.

Tinne & Co
2 november 2010, 17:59
Ik ben eigenlijk een hondenmens én kattemens tesamen! hahaaa.. maar één hond is voldoende omdat ik ook daadwerkelijk met haar ga wandelen elke dag! en twee katten is ook voldoende !

midgie
2 november 2010, 19:48
mijn hond (ook border collie) zit bij mijn ouders omdat ik niet zo'n grote tuin heb en hij daar heel de dag kan ravotten :p. Hij wil als hij hier is altijd wel spelen met de kat maar zijn poot alleen is al groter dan ons Eos dus die vindt het maar niks :s

jindi
2 november 2010, 20:35
Ik moet wel zeggen, ze spelen en slapen hier ook wel niet samen hoor, ik denk dat de katten de bende te overweldigend vinden...
Maar ze tolereren mekaar goed, sommigen drijven de katten, dat hebben ze wel niet graag. Maar er zijn voldoende mogelijkheden in huis om het van een hoger plaatsje te bekijken als het op de grond te druk wordt;)

Cisca
2 november 2010, 21:39
Vroeger hadden wij ook een hond en twee katten. De ene kat moest niets van de hond hebben en de andere kat en de hond waren dikke maatjes.
De laatste zes jaar heb ik alleen nog katten.

Lily_LaBelle
2 november 2010, 22:35
Wij hebben ook 2 hondjes en 2 poezen.
Maar de poezen moeten niks van de honden hebben, veelste groot en lomp (Beau), en Petit moet het nu vervolgens ook ontgeldn (helaas).

Rakhan
3 november 2010, 07:32
Wij hebben 4 honden en 1 opvanghondje uit het asiel en 4 katten

jopperke
3 november 2010, 17:54
Ik heb 1 hond en thuis momenteel 1 kat (de andere moeten laten inslapen, maar binnenkort krijgt Petit het gezelschap van 3 dames uit het project). Het heeft lang geduurd voor Petit doorhad dat weglopen géén goede reactie was op de hond, want die vond dat een erg leuk spelletje om dan achter de kat te gaan. Sinds we Cari (die geen stap opzij ging voor de hond, de hond wel voor haar) hebben moeten laten inslapen, is Petit moediger geworden en nu kunnen ze zelfs elkaar passeren door het deurgat. Petit gaat nu ook niet meer lopen (na 4 jaar heeft hij het eindelijk door!) en dus laat Zino hem met rust.

Zino (= de hond) komt ook in het poezenhuis waar de projectkatten zitten. De meeste negeren hem compleet, een paar zijn gek op hem en presenteren zich zelfs aan hem als ze krols zijn. Wat Zino interpreteert als 'die wil spelen, jippie' !!! Als het aan hem lag zou hij brute spelletjes met de katten doen. Met kittens lukt hem dat soms ook nog, tot die doorhebben dat krijsen en klauwen best wel effectief is. Om daarna onder zijn poten te gaan staan en met hun staart zijn buik te kietelen... ;) Verder is Zino vooral geïnteresseerd in het katteneten en dan moeten de katten wel uit de buurt blijven of ze krijgen een snauw.

Magentas
4 november 2010, 16:41
Ik heb een bordeauxdog en twee poezen. Aanvankelijk waren de poezels erg onder de indruk van het Grote Rosse Gevaar, en die vond het natuurlijk géwéldig om achter de poezen aan te zitten. Het heeft wat moeite gekost, maar ze laten elkaar ondertussen wel met rust.

jindi
4 november 2010, 20:39
Leuk dat er nog mensen zijn die honden én katten leuk vinden. Het zijn heel verschillende dieren maar je krijgt er op veel manieren liefde van...

BlackRose
4 november 2010, 22:18
Als ik later alleen woon (en groot genoeg), dan komen er zeker ook zowel honden als katten. Goh, als het aan mij lag had ik een hele dierentuin.

Samira
6 november 2010, 17:36
Als ik later alleen woon (en groot genoeg), dan komen er zeker ook zowel honden als katten. Goh, als het aan mij lag had ik een hele dierentuin.

dat ken ik, ben ook zo :wasntme:

Blommetje
11 november 2010, 13:31
Ja hier, mechelaars en katten haha.. 2mechels 2katten..
Inmiddels is het nog maar 1 mecheltje en 3 katten..

tinneke
13 november 2010, 10:05
Ik heb altijd een honden dame geweest, heb altijd 2 duitse herders gehad (wakers) en nu ja katjes he 4 in het totaal

Akira
13 november 2010, 12:49
hier ook twee honden en twee katten en geen problemen er mee gehad. Het enige dat soms grappig is is als één van de honden niet wil luisteren dan gaat de oudste kat zich er mee bemoeien ze krijgen dan eens een klopje op de kop waarna ze dan wel weer terug gaan luisteren. Ook met de opvangkittens zijn hier geen problemen die lopen tussen de honden rond en sommige gaan zich zelfs gaan installeren in de hondenmand bij de honden

jindi
14 november 2010, 00:30
Ik heb altijd een honden dame geweest, heb altijd 2 duitse herders gehad (wakers) en nu ja katjes he 4 in het totaal
Tof hé die duitsjes?
Nu geen meer? Wij hebben een Duitse Herder, een zwarte teef. Itchika Van De Gulderij.
Bijna tegen de Nederlandse grens. We hebben ze geadopteerd. Ze was uithuisgeplaatst voor de fok maar ze had een C heup en ze wilden ze niet meer. Wel een fantastisch beest, heel imponerend. Was opgeleerd voor IPO dus hebben maar een mouw gekocht zodat ze zich kan uitleven. Bijt ook wel ongevraagd eens in de mouw, das wat anders. Kan hard bijten hoor...

jindi
14 november 2010, 00:32
@Akira: tof dat ze het zo goed hebben samen! Bij ons slapen ze niet samen, ze worden wat minder samen gehouden. Acht honden in je living is ook zo geen goed idee...

KittyDeluxe
13 januari 2011, 13:13
Ik ben eigenlijk een hondenmens en een kattenmens, maar ik hou ook andere dieren, ik ben eigenlijk ook een rattenmens :D

Ik heb momenteel drie honden, drie poezen en vier tamme ratjes. Ik kan geen keuze maken, ook in het asiel moet ik soms ook nog andere dieren verzorgen, soms konijntjes, caafjes, schildpadden, vogeltjes en ja zelfs bij uitzondering een geit, schaap of varken! (die moeten wij ook soms opvangen als ze uitgebroken zijn en verloren gelopen zijn)

M'n hart gaat uit naar alle dieren... maar je moet ergens een grens trekken natuurlijk, ik wil ook genoeg tijd en aandacht in m'n dieren kunnen stoppen en nu zou ik er zeker niets meer bijnemen.

Roselien
13 januari 2011, 23:59
Ik heb 1 border collie, Bozo en drie katten. Hij kan het super vinden met hen, vooral met ons kleinste, dat is zijn vriendinnetje en hij zorgt voor haar alsof het zijn 'baby' is! Mega lief. Bozo zou met alle andere katten willen spelen. Als hij een andere kat ziet, staat hij altijd afwachtend te kwispelen, maar de katten moeten meestal niks weten...
Hier een foto van Bozo en Mifi
4888

Samira
14 januari 2011, 15:59
wauw Roselien, leuke foto, eentje om in te kaderen! :)

tinneke
16 januari 2011, 00:09
Wat een leuke foto, echt zo van kom er nu eens aan se