PDA

Volledige versie bekijken : Katten vs kamerplanten

Floddermousie
12 mei 2009, 12:49
Hallo,

Wij hebben 3 binnenkatten en bijgevolg geen enkele kamerplant.
Alle planten die hier ooit de deur binnenkomen, worden gesloopt door de katten. Ze bijten aan ALLE planten, niet-giftig of wel giftig (we verhinderen dit natuurlijk wel).
Afleren lukt niet, maakt niet uit hoe we ze straffen (verbaal, plantenspuit, deo...) 5 minuten later doen ze hetzelfde.

Heb hier ook al kattengras gezet als alternatief, maar natuurlijk zijn de mooie kamerplanten veel lekkerder.

Bestaan er kamerplanten die een kat gerust zou laten, of die ze niet lekker vinden?
Bestaan er kattenmensen die WEL kamerplanten hebben?

Karolientje
12 mei 2009, 12:56
Wat denk je van nepplanten? Tegenwoordig zijn die zo mooi gemaakt dat je t verschil nog maar amper meer ziet met echte planten. Verder geen tips, want ook wij hebben alle nog in leven zijnde planten verbannen naar de was- en strijkkamer (de enige kamer in huis waar de katten niet mogen komen ;) )

Floddermousie
12 mei 2009, 13:14
die slopen ze denk ik ook meteen, heb 1 kat die gek is op alles wat papier of plastic is of enigzins knispert...?

Karolientje
12 mei 2009, 13:20
Nepplanten knisperen niet echt he... Vaak zijn ze ook uit stof gemaakt. Bij ons is dat wel een oplossing, daar blijven ze vanaf omdat het niet interessant genoeg is.

tinneke
12 mei 2009, 13:34
Cactussen misschien die prikken nogal he

Floddermousie
12 mei 2009, 13:34
hmm ik zal eens kijken of ik dan nepplanten van betere kwaliteit kan vinden, die niet te plastic of te knisperig zijn
bedankt voor de tip!

Floddermousie
12 mei 2009, 13:35
oh cactussen is geen goed plan, al eens 500 naaldjes uit de kattenpoot van een boze kat moeten peuteren? ik wel :-)

saphyra
12 mei 2009, 13:38
tja ik heb ook katten en daardoor geen planten:giggle:

*kelly*
12 mei 2009, 17:01
wij hebben hier wel enkele plantjes en meestal blijven ze ervan af, maar ja soms wil het wel eens tegenslaan en sneuvelen er wel een paar bladjes :p

Marleen
12 mei 2009, 17:32
Ik heb wel kamerplanten en alleen Figaro lust daar sommige van. Tegen het beperkte knabbelgeweld van 1 poezel zijn die planten wel bestand. Hier staan : een paascactus (een soort bladcactus zonder stekels) een spattifylum, een drakebloedboom (dracena), een phylodendron en een gatenplant.

Calisto
14 mei 2009, 23:37
Ik heb gelukkig die zorg niet.
Ben zelf allergisch aan planten dus heb er geen in huis.
Soms heb ik wel eens rozen staan en daar blijven ze goed af!

NiQi
15 mei 2009, 15:32
wij hebben hier wel enkele plantjes en meestal blijven ze ervan af, maar ja soms wil het wel eens tegenslaan en sneuvelen er wel een paar bladjes :p
Welke planten zijn dat dan?

Marina
15 mei 2009, 16:17
Hier kunnen ze er ook niet afblijven, ze knabbelen allemaal graag aan de blaadjes en Lara onthoofd graag de bloemen :giggle:

alturas
19 mei 2009, 14:23
Hier staan ook geen planten binnen.
Alleen in de winter staar er 1 plant binnen en dat moet ik wel eens tegen de poezels bezig zijn dat ze er af moeten blijven.
Soms staan er hier bloemen op de tafel en daar blijven ze af. ( soms durft ons Lorissa wel eens )

Beyond Illusion
19 mei 2009, 18:18
Wij hebben volgens mij ondertussen 10 planten in de woonkamer en kattengras. Op een gegeven moment kregen ze in de gaten dat ze bij alle planten een plantenspuit achter zich aan kregen behalve bij het kattengras. Het helpt denk ik ook dat ze de halve dag buiten zijn.

Myrddin
20 mei 2009, 08:09
Hier staan behoorlijk veel planten, voornamelijk orchideeŽn. Eraan bijten doen de katten niet gelukkig, maar af en toe valt er wel eens eentje naar beneden. Vooral in de uitbouw, want ze liggen er zo graag op de vensterbank. Daar staan dus geen orchideeŽn,maar iets stevigere planten die wel tegen een valpartij kunnen af en toe ;). Als ik een vaas bloemen op tafel durf zetten, wordt ze gegarandeerd binnen de 24 uur omgesmeten, vazen staan hier dus alleen op de schouw. Alhoewel de kleintjes, Nicky en Sientje, wel eens zouden proberen om op de schouw te geraken, ze zijn nogal avontuurlijk...

Lotte
25 mei 2009, 15:17
Sinds de komst van mijn twee poezen zijn er hier in huis geen planten meer te vinden, die sneuvelen toch direct.
Als ik er dan toch eens eentje cadeau krijg is dat zeer spijtig voor het plantje. Meestal verdwijnt dat na een paar dagen bij het vuil en hou ik alleen het potje over. Ik heb al een mooie verzameling van lege stenen potjes, maar die zijn ook mooi.

scully
28 mei 2009, 18:19
ik heb niks meer van planten of bloemen in huis, ze slopen echt alles! om nog maar te zwijgen van de aarde die overal in het rond ligt!

*kelly*
28 mei 2009, 22:17
dan heb ik precies brave poezels :p mijn orchidee leeft nog steeds :D

Randa
28 mei 2009, 22:18
Hier blijven ze van de orchideŽn al de rest wordt gekleind

tinneke
28 mei 2009, 23:13
Een bewijs dat ik geen bloemen meer zet
de foto is van slechte kwaliteit om dat hij met mijn vorige webcam genomen is
Joey die gewoon bij in de vaas met bloemen kroop
http://i90.photobucket.com/albums/k249/tinneke_2006/Picture6.jpg

BlackRose
28 mei 2009, 23:43
Haha! :giggle:

scully
29 mei 2009, 11:53
toch lief hť, hij zal gedacht hebben " zo vind mama mij een echt bloempje" :h::h::h:

Samira
16 januari 2011, 22:40
Oef, blij te weten dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten :giggle: Ik heb mijn grote kamerplant voor adoptie naar mijn moeder moeten brengen, een kleiner potje heeft een veilig plaatsje op de keukenkast, en mijn orchidee komt alleen nog onder mijn permanente bewaking in de living, en als ik die even uit het oog verlies staan er tandjes in een blad of eet Nilis een steentje eruit (staat niet in grond maar in zo'n houtachtige steentjes ofzo) :mmm:
Jammer want ik begon net planten te appreciŽren, maar ik hoop dat ze met de leeftijd de planten niet meer interessant zullen vinden ;)

Fiji
17 januari 2011, 09:31
Geen enkele plant overleeft bij mij. Maar dat ligt niet aan Fiji maar aan mij. :) Ik geef ze blijkbaar te veel of te weinig water. Zelfs het kattengras blijk ik te kunnen vermoorden.
Ik heb nog 1 kamerplant die het wonderlijk wel uithoudt. Van de plant zelf blijft ze af, maar regelmatig kom ik in de living en ligt die vol aarde. Ze doet het altijd als ik het niet zie, dus straffen is geen optie.

Cisca
17 januari 2011, 17:03
Kattengras blijft maar een weekje goed hoor, dat ligt echt niet aan jou.

Samira
17 januari 2011, 18:22
Kattengras blijft maar een weekje goed hoor, dat ligt echt niet aan jou.

Ah dat wist ik niet. Dan koop ik beter een peterselieplantje waar ik hen af en toe van laat knabbelen en dat dan weer kan bijgroeien!

Fiji
17 januari 2011, 19:53
Dat wist ik niet van het kattengras! Haha, dan ligt het toch niet aan mij. :)

noki
18 januari 2011, 08:33
Oef wat een geluk heb ik dan! Wij hebben hele grote koffie- en bananenplanten en een pageerha en veel kleine planten! Ik ben bijna net zo gek op planten als op katten. 13jarige taalt niet naar planten maar kitten vindt ze erg leuk. Hij heeft een paar keer blaadjes gesloopt en is er als de kippen bij als er een blaadje uit de grote planten valt (nieuw speeltje!) Ik zou niet weten wat ik zou moeten als hij ze nog meer sloopt als nu af en toe een paar (knisperende) blaadjes.

Is een naar geurtje erop spuiten niet iets? Zodat hij zelf niet meer graag zijn tanden erin zet?

midgie
18 januari 2011, 08:39
Ik vertik het om mijn planten weg te doen, en ja ze spelen graag met de blaadjes en zo maar ik blijf volharden en nu zijn ze al veel minder geinteresseerd als in het begin hoor!

Gaby
18 januari 2011, 12:15
Ik heb ze allemaal weggedaan. Niet door de katten, maar ik vergat die water te geven. Ik heb het niet zo voor planten en bloemen vind ik veel te duur om te vewelken na een week

KittyDeluxe
27 januari 2011, 13:02
Ik heb ze allemaal weggedaan. Niet door de katten, maar ik vergat die water te geven. Ik heb het niet zo voor planten en bloemen vind ik veel te duur om te vewelken na een week

Hihi, bij mij is dat ook zo, ik heb zelfs m'n mooie Yucca laten doodgaan :( Ik vind bloemen en planten in huis wťl heel mooi, dus ik heb er iets op gevonden: mij gewoon allemaal fake planten en bloemen aangeschaft :D Ze zijn net echt, de katten blijven eraf, ze fleuren m'n huis op ťn ik moet ze geen water geven, allemaal voordelen hihi

angoraatje
28 januari 2011, 11:13
klinkt heel cru dit
maar mijn kat deed dit ook
idd ook zelfs aan de cactus
toen heb ik hem er een keer met zn kont in gehouden
sindsdien komt ie er niet meer in de buurt

silverflox
28 januari 2011, 12:23
@ angoraatje

AI AI AI, zou niet graag iets mispeuteren bij jou ;) LOL

Hier bij ons ook geen planten,de '8' laten ze niet gerust ;)

Lekker makkelijk, vergeet ze trouwens toch water te geven en krijg dan al gauw van die ' Saharaplanten' :O

Tinne & Co
28 januari 2011, 13:03
hier in huis ook planten waar ze niet aankunnen, tenzij in de veranda, maar op de een of andere manier blijken ze daar geen interesse in te hebben. Het zijn geraniums die overwinteren achter het glas!

tinneke
29 januari 2011, 16:14
hier ook geen planten, alleen in de zomer heb ik op het balkon kruiden staan, en daar komen ze helemaal niet aan

catterychrysoberyl
1 februari 2011, 08:05
Als ik die zo lees mag ik heel hard in mijn handen klappen .
Want de drie bij mij laten alle planten met rust en zitten allen aan hun kattengras.

Kristina
1 februari 2011, 21:52
Wij moesten onze bloemen snachts ook goed hoog zetten :p of ze waren helemaal afgeknabbeld. :)

Mesloffke
21 augustus 2012, 16:31
Volgens mij gewoon volhouden met die plantenspuit en telkens je ziet knabbelen spuiten. Mijn poes heeft nu met haar kattengras precies geen interresse meer in de planten en anders krijgt ze een laag van de spuit!!!
en een deftige FOEI durf ik ook al eens uiten en dan weet ze meestal wel wat ze fout heeft gedaan maar je moet het wel direkt doen na hun uitspatting en van int begin haar/hem aanleren dat FOEI=FOUT !!!

Virenia
21 augustus 2012, 17:49
Bij mij komen ze niet aan de planten. Het enigste dat Kiara doet is mijn leeuwenbekjes uitgraven... Ze heeft het dus niet op de bloemen gemunt maar op het zand. Ik zit dus regelmatig mijn bloemetjes op het terras terug planten.

Simba
26 augustus 2012, 12:18
Hier blijven ze van de orchideŽn al de rest wordt gekleind

Idem hier :p

Copi
27 augustus 2012, 10:35
Bij ons is er ook eentje dat er niet van kan afblijven. Kattengras is bij ons een goed lokmiddel (niet dat ze er van eet, ze speelt er enkel mee ...).
Wij hebben al onze planten omhoog gezet, en af en toe komt er eentje terug naar 'beneden'. Ik hoop ze er zo wat aan te wennen (met behulp van de plantensput en veel 'foei'), want ik zie zo graag verse bloemen en planten in huis :-) Ik blijf volhardend! :-)
Ben wel blij om te lezen dat die van ons niet de enige is die een uiterste interesse heeft in planten, maar van de orchidee op de kast afblijft (vreemd toch?).