Volledige versie bekijken : Kattenliefhebber geeft gratis CD weg !!!
keltickitten
22 mei 2009, 15:28
Dames en heren,
Marc Gunn, de kattenliefhebber die ook nog eens goede muziek maakt en achter 2 CD's met kattenparodieën op Ierse drinkliederen zit, kan nog meer.
En dat zou hij graag aan jullie bewijzen. Hij heeft een gratis compilatie CD samengesteld, die niet te koop is. Deze "Confessions of a Celtic Music Junkie" is gratis te downloaden en bevat 20 nummers die een greep zijn uit zijn oeuvre, inclusief enkele leuke kattenliedjes.
Deze Amerikaanse muzikant zou zijn pijlen graag op Europa richten en ik hoop dat zijn muziek hier even goed gesmaakt zou worden.
download hier de gratis CD (http://libsyn.com/media/bellobard/MarcGunn-ConfessionsOfACelticMusicJunkie.zip)
Graag zou hij feedback krijgen op zijn werk en indien u er uw mening over kwijt wil, mag u dat hier posten. Ik zal hem de commentaren doorsturen.
Indien wat u hoort u bevalt, kan u altijd de CD branden, delen en doorgeven zoveel u wil, met niet commercieel oogmerk. Als u liever nog meer hoort, zou het aangenaam zijn de muzikant te helpen, door zijn CD's te kopen via www.CDbaby.com (http://www.CDbaby.com) of Itunes.
Voor meer info over de artiest, kan u ook zijn website raadplegen:
www.marcgunn.com (http://www.marcgunn.com)
Veel luisterplezier!
Marleen
22 mei 2009, 17:14
effe proberen, dank je Keltickitten :).
keltickitten
18 juli 2009, 11:35
Binnen twee maanden zie ik de muzikant zelf. Graag zou ik hem wat meer reacties meedelen.
keltickitten
15 januari 2010, 11:51
Geachte dames en heren,
Zoals jullie wellicht weten, gaat het momenteel erg moeilijk met mij.
Maar top of the bill: deze muzikant, die ik als een goede vriend beschouwde, is wel een goede muzikant, maar als mens is hij me lelijk tegengeslagen.
Feit is dat hij blijkbaar met mensen speelt. Ja, als nieuwe fan ben je zijn beste vriend, maar na een tijdje dumpt hij je gewoon als fan.
Bespeel mensen en laat ze voor je opdraven, totdat ze als blinde melkkoeien in je stal staan en zijn ze niet mee goed genoeg, gooi je ze eruit als slachtvee. Zo voel ik me door deze persoon behandelt.
Ik ben misschien een beetje grof geworden tegenover hem, maar ik heb nog mijn principes. Iemand vandaag als vriend(in) aanhalen en later als fan dumpen, is in mijn ogen geen goede zaak.
Meneer heeft me gewoon van zijn fan forum gegooid. Ik heb me beleefd verontschuldigd ook publiekelijk op Facebook om hem te laten verstaan dat ik inderdaad grof ben geweest, maar meneer aanvaard geen excuses.
Veel van zijn fans zijn blind voor zijn ware aard en daarom zou ik het erg waarderen dat jullie, die kunnen getuigen dat ik echt moeite heb gedaan om hem te helpen, hem mee duidelijk maken dat ik zijn aanpak niet verdien.
Daarom zou ik het erg waarderen dat jullie je allemaal zouden inschrijven op:
www.marcgunn.net (http://www.marcgunn.net/)
En meneer eens wat nasteken door jullie voor te doen als hevige fans en dat jullie dankzij mij zijn muziek hebben leren kennen.
Hij kan toch niet nagaan of jullie zijn CDs al dan niet kopen, vermits dat via CDbaby gebeurd, maar doe gewoon alsof hij een topmuzikant is en streel zijn ego zo hard, dat zijn huid er van gaat loskomen.
Vermeld ook dat jullie het zo jammer vinden dat ik er niet meer ben, want dat ik zo een goede vriendin ben, maar dat we begrijpen dat hij dat liever privé houdt.
Het ergste wat er kan gebeuren, is dat jullie ook gebannen worden. Maar geen nood, want dan kunnen we er nog eens goed mee lachen dat hij zo een grote ster geworden is, dat hij zijn fans al kan dumpen. http://hairfair.forum2go.nl/images/smiles/icon_lol.gif
Dus: hij heeft ons geld niet nodig. Ik steek er geen cent meer in, want ik beschouwde hem als een vriend en dat was hij, maar sinds hij in New Orleans woont, heeft hij zulke sterallures dat hij vergeten is hoe te schitteren.
Zo behandelt hij dus mensen die naar zijn optredens gaan, zijn CDs kopen, zijn reizen mee betalen en hem mee helpen promoten.
Het was een leuke reis onder vrienden, inderdaad. Maar daarna gooide meneer zijn masker af en ik heb sinds dien niets meer van hem gehoord.
Wie doet mee? Het kan lachen worden.
Gaby
15 januari 2010, 11:54
Het zit je echt niet mee he. Ik zal eens gaan kijken morgen naar zijn website.
Hoe gaat het nu met jou, je gezondheid, geestestoestand, katten, huis en werk?
keltickitten
15 januari 2010, 12:15
Met mij gaat het nog wel. Ik heb het er alleen erg moeilijk mee dat ik naast het op de klippen lopen van mijn huwelijk ook nog een goede vriend kwijt ben, of in ieder geval iemand waarvan ik dacht dat hij het was. Als hij geen verontschuldigingen wil aanvaarden, is het maar zo. Dan is hij een zorg minder, maar ik maak me nog steeds zorgen over mijn katten.
Mijn moeder wou me maar een jaar onderhouden. Dat is nu afgelopen en ik ben een studio moeten gaan huren. Helaas heeft mijn man het huurcontract gevonden en nu wil hij helemaal niet meer uit het huis. Zijn belofte om te verhuizen komt hij gewoon nooit na en ik heb het zekere voor het onzekere genomen. In de loop van de dag kom ik de katten nog verzorgen, want die kan ik niet meenemen op de studio. Ik huur die enkel als nieuwe tijdelijke oplossing omdat mijn moeder me niet terug ten laste wil nemen en het OCMW me anders geen uitkering meer geeft. Werk heb ik nog niet gevonden.
Zo ben ik mijn huurcontract vergeten, maar ik heb zijn leugenachtige dreigbrief al meteen doorgestuurd naar mijn advocaat.
Mij enige hoogtepunt was de fanreis naar Ierland in september. Ik keek er echt naar uit om Marc te ontmoeten, maar hij wimpelde me nogal koel af. Ja, hij weet in wat voor een situatie ik zit en dat ik hem als een goede vriend beschouw, maar hij heeft me gewoon afgewimpeld als een fan.
Op mijn e-mails reageert meneer niet meer. Al 3 maanden zoekt hij geen contact meer, nog zelfs niet om me te bedanken voor de foto links die ik hem heb doorgestuurd. Alle andere fans lijken wel in een roes als ratten die naar een rattenvanger dansen. Tegen hen is hij wel vriendelijk en zij vinden dat ik maar grof ben tegen hem.
Ja, ik heb gezegd waar het op staat. Het eerste jaar stuurt hij je gelukwensen met je verjaardag en antwoordt hij op je blogberichten. Hij verteld je hoe graag hij je wil ontmoeten, stuurt knuffels en op den duur aanzie je het voor vriendschap.
In 1 van zijn podcasts noemt hij mij een fan en de andere vrouwelijke fan die meeging een vriendin. Dat doet dan wel even pijn, als je weet dat je vanalles voor hem gedaan hebt en hij uiteindelijk je niet meer wil kennen.
Hij zit maar te vertellen dat hij oesters en krab eet op zijn Twitter en Facebook. Vrienden posten foto's van hem aan hun zwembad. Enfin, dat er fans zijn die geen geld hebben om zijn CDs te kopen, trekt hij zich niet aan. Als hij weet dat je een probleem hebt, kent hij je niet meer.
Dat heeft me zwaar gekwetst. En dan komt meneer nog klagen dat hij fans verliest. Eerst vond ik het erg dat fans hem in de steek lieten, dat hij blijkbaar geen trouwe fanbasis kan opbouwen, maar nu begrijp ik waarom. Feit is dat ik vermoed dat hij een luxeleventje in het rood leidt, maar dat het hem niet kan schelen, zolang hij gekken genoeg vind, die hij voor zijn kar kan spannen.
Koop zijn CDs maar een schrijf positieve feedback, dan ik hij blij, maar heb eens een opmerking over iets en hij ziet je niet meer staan.
Gaby
15 januari 2010, 12:21
het woord vriendschap en de inhoud ervan is niet bij iedereen bekend. Ik zeg altijd, je ziet maar wie je vrienden zijn als je ze nodig hebt, hier weeral het bewijs
keltickitten
15 januari 2010, 12:30
Juist! Ik zal zijn muziek niet boycotten, maar zijn ego wel. Ik geloof dat dit komt omdat ik wel een waardige vriendin ben, maar misschien niet het soort fan dat hij wenst. Ik durf wel eens te zeggen dat ik een bepaald liedje minder goed vind, maar zeg er dan ook de reden bij en geef anderen het recht op een andere mening. Ik vermoed dat men dit fan kritiek kan noemen, maar als hij dat niet verdraagt ...
Toen ik naar Ierland vertrok hebben er mensen mij gewaarschuwd dat ik maar beter niet teveel van hem verwachtte. Ik maakte me er geen probleem van. Hem versieren is nooit mijn doel geweest en ik respecteer het feit dat hij een relatie heeft, maar blijkbaar wil hij die strikt privé houden. Zijn vriendin wil de mens en niet de muzikant. Nu begin ik me dus echt wel vragen te stellen wat ze er in ziet, maar bon. Ik vond het raar dat die relatie al bijna een jaar duurde en dat hij nog steeds als vrijgezel op zijn website stond. Na mijn uitval heeft hij het wel aangepast, want ik vond het wel onrespectvol tegenover haar.
Vandaar die grap, dat ik vraag of jullie zouden willen zeggen dat jullie het jammer vinden dat ik als goede vriendin niet meer op het forum zit, maar dat we begrijpen dat hij dat privé wenst te houden. Dat is een steek onder water.
keltickitten
23 januari 2010, 13:40
Ik heb ondertussen mijn ideeën voor het opstarten van een sociale fanclub gewoon on-line gepubliceerd en zo hebben anderen er iets aan:
http://musicouch.com/musicouching/how-to-organize-a-social-local-indie-music-fan-cub/
Hij verwijderd het van zijn fan forum als ik het er iemand laat posten, dus is het maar zo. Als hij niet met mij wil samenwerken, heb ik nog goede ideeën, die zowel arme fans als andere muzikanten kunnen helpen. Ik hou nog steeds van zijn muziek, maar als hij niet met mij wil samenwerken, zal ik mijn fanclub idee voor hem maar opbergen.
tinneke
25 januari 2010, 10:06
Mijn menig hier over is
Dat je deze zanger maar beter zou laten vallen, zoals je zegt hij zal wel niet de enige goede zanger zijn in zijn genre.
Gaby
25 januari 2010, 10:08
Kan het hier alleen mee eens zijn, beperk je tot het beluisteren van zijn muziek, meer is hij toch niet waard.
Succes
Calisto
25 januari 2010, 11:34
Moest ik in jouw plaats zijn zou ik mijn energie en ideeën in een andere zanger/groep steken.
Iemand die het niet op prijs stelt is het ook niet waard!!
keltickitten
25 januari 2010, 15:09
Ben ik ook van plan. Ik zit nog barstensvol ideeën. Zijn muziek is wel goed, maar als ik niet met hem kan samenwerken, kan ik hem ook niet helpen. Ik blijf er op hameren dat hij een goede muzikant is, maar als mens ... Ok, ik ben even serieus tegen hem uitgevlogen en ben erg cru geweest, maar ik hem me ook verontschuldigd. Wie als klein kind wil blijven bokken, pech dan maar.
Ik heb ook nog ideeën over het verspreiden van CDs:
http://healthmad.com/nutrition/the-benefits-of-social-local-indie-music-fan-clubs-as-non-profits/
Feit is dat ik weet dat Marc momenteel zwaar in de rats zit, maar als hij eerst fans aanhaalt als vrienden en daarna afwimpeld als fans, gaat hij nooit een goede crew krijgen om dingen te organiseren. Ik heb hem al het idee van een non profit organisatie voorgesteld, maar hij zegt dat hij moeilijk aan vrijwilligers geraakt. Hoe zou dat komen?
Ik weet dat ik hem de rug niet heb toegekeerd, maar ik zit wel naar de zijne te staren.
P.S.: Over muziek aankopen gesproken, voor elke CD die via www.CDbaby.com (http://www.CDbaby.com) aangekocht wordt, gaat een euro naar Haïti. Dan help je naast muzikanten nog een ander goed doel. Je hoeft niet persee Marc's CDs te kopen, maar ik weet via zijn Facebook hiervan en verspreidt dit soort ideeën wel graag.
En op zijn CD "Whiskers in the Jar", hoort je mijn katten in "When the Dairy Farm caught fire". Dat was in de goede tijd dat ik nog wel met hem samen werkte. Maar blijkbaar wisselt hij graag continu van crew.
keltickitten
29 januari 2010, 13:07
Ik heb dingen van mij afgeschreven, maar ontdekt dat ik misschien op de verkeerde persoon schiet. Ik geloof nog steeds dat er andere dingen in het spel zijn en ga me niet meer negatief uitlaten. Ik heb zijn kant niet gehoord en kan er me dus niet over uitspreken.
Gaby
29 januari 2010, 13:12
Goed dat je het afgeschreven hebt en nu moet je echt het hoofdstuk sluiten want anders gaat het blijven rondtollen in je brein en je gevoelens overhoop gooien
BlackRose
29 januari 2010, 17:52
Ik denk dat het inderdaad goed is dat je het allemaal eens van je afgeschreven hebt. Dat zal je wel helpen denk ik om het beter te kunnen afsluiten. Je ideeën kan je beter houden voor iemand die het wel appreciëert.
keltickitten
31 januari 2010, 15:25
Juist, die e-mail luchtte me enorm op. Enkele vriendinnen die op zijn fanforum nog actief waren, zien enkel hun posts met goede ideeën verwijderd en een bevriende tekenares die met hem samenwerkte heeft ook last met een bepaalde artist die teleurgesteld is in haar. Ik heb zo het gevoel dat het over dezelfde persoon gaat, want zij heeft ooit een albumcover voor hem getekend, maar hij heeft die CD onder 2 verschillende covers uitgegeven en de hare verkocht niet zo goed. Maar ja, de andere artieste is mooier en die heeft hij wel meer gepromoot. Ik heb met beide kunstenaressen een goed contact en heb het niet kunnen laten die gedumpte kunstenares te vragen of we het over dezelfde persoon hadden en haar een hart onder de riem te steken.
Oordeel zelf over Nikki O'Shea haar werk:
http://www.dragonpressgraphics.com/
Ze heeft heel lang Marc als stripfiguur opgevoerd in de Bards Comic, ook de moeite waard:
http://www.bardscomic.com/
Deze zeer lieve dame heeft zeer veel talent en een toffe man, een schattig dochtertje en heeft het soms ook niet makkelijk om rond te komen, maar werkt dat niet uit op de mensen die haar werk waarderen.
keltickitten
3 februari 2010, 13:27
Ok, Nikki heeft het niet over Marc, maar ik vraag me nog steeds af waarom hij plots tegen mij gekeerd is. Ik heb gewoon het gevoel dat jaloerse medemensen er niets mee te maken hebben en dat er dingen achter mijn rug gebeurd zijn, waar ik geen weet van heb, omdat plots meerdere mensen me van de vriendenlijst gooien en ik het gevoel heb dat er dingen in mijn naam gepost en/of verstuurd zijn waar ik geen weet van heb. Ik ben momenteel zelf weinig aan de computer en begrijp er niets van.
Ik was zwaar teleurgesteld toen hij de vriendschap stopzette, maar ik geloof nog steeds dat er iemand meer achter zit en daarom heb ik hem een vriendelijke mail gestuurd en me verontschuldigd met de vermelding dat ik vermoed dat er dingen achter mijn rug kunnen gebeurd zijn door gemeenschappelijke vijanden. Dat zou ik ook wel eens willen weten. Als er mensen op Facebook onaangename berichten van mij krijgen, mogen ze me dat laten weten.
keltickitten
30 maart 2010, 20:09
Ik ga me niet laten kennen omdat hij nu tegen mij gekeerd is. Blijkbaar zijn er dingen in mijn naam op zijn forum en Facebook gepost geraakt door een hacker, die ook in mijn mailbox zat. De laatste tijd is alles terug rustig, maar hij van hem heb ik nog steeds niets gehoord. Daarom heb ik het niet kunnen laten ook een eigen, Nederlandstalig forum op te richten, dat niet alleen hem zal promoten, maar zoveel andere goede, Keltisch geïnspireerde kunstenaars die momenteel hun carrière on line maken.
Gezien ik nu zelf ondervind hoe moeilijk het is om aan de bak te komen, heb ik besloten om ook iets te doen voor anderen, dat geen geld kost. Lidmaatschap is gratis. Alleen verdere ideeën, zoals groepsbestellingen voor buitenlandse CDs op CDbaby, waarbij je een korting kan krijgen als je meerdere exemplaren van een CD koopt, zal wel niet gratis zijn.
http://indiekeltofielen.ning.com
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.