PDA

Volledige versie bekijken : zwerfkatjes

kevin
27 juli 2011, 22:27
hallo ik verblijf op een camping daar heb ik een kattin met twee kitten's gevonden. omdat ik in een huurcaravan verblijf en geen huisdieren mag houden kan ik deze diertjes niet houden en ik wil ze niet aan hun lot overlaten omdat het zo een mooie en lieve diertjes zijn daarom vraag ik wat ik zou kunnen doen want in het asiel in de buurt is een opnamestop en willen ze geen katten meer opnemen graag raad voor deze lieve diertjes

BlackRose
28 juli 2011, 00:27
Als er in je buurt een opvang voor katten is (geen asiel), dan kan je ze misschien daar naartoe brengen. Daar worden ze meestal ook veel beter verzorgd dan in een asiel.
Je zou ze al wat kunnen bijvoederen. Is de moeder mensenschuw? Als je ze een tijdje voedert kunnen ze zeker wennen aan jou. Vooral de kittens.

Tinne & Co
28 juli 2011, 09:57
oh dat gebeurd zo veel he, dat mensen katten achterlaten aan caravans, dat gebeurt hier bij ons ook heel veel ( ardennen..) ze zwerven dan rond, en ze zoeken eten.
hier bij ons is wel een soort van opvangcentrum waar je die katten naartoe kunt brengen, bv.. maar of dat echt een oplossing is.. dat vraag ik me af! ze brengen ze daarna toch naar een groter asiel. Dus.. het is en blijft altijd zielig ja! Ik hoop dat je iemand vind, die die katjes kan opvangen.. en een mooie thuis kan geven!

tinneke
28 juli 2011, 15:00
Ik hernnier mij dat mijn ouders aan hun caravan in Luxemburg ook zo een poes hadden. Ze gaven haar altijd eten. En ze hadden ook zo een kleine party tent staan die helemaal af gesloten was met een zeil. En als ze dan vertrokken voor een tijdje naar huis, dan zat mijn vader daar een afwaskom vol met brokken:giggle:. Zodat ze zou toekomen tegen dat ze terug kwamen? Toen ze eens terug daar kwamen, liepen er zalig 3 kittens:giggle: achter haar aan, om lekker mee te smikkelen uit de grote kom

Cisca
28 juli 2011, 15:07
Wij hebben toevallig een week of drie geleden bij mijn tante op de camping ook een zwerfpoes op
laten halen door de dierenambulance en die is naar de stichting zwerfkat gegaan. Die was ook achter
gelaten door de eigenaar die zijn caravan verkocht heeft. Het arme dier was broodmager en haar hele
huid was kapot gebeten door de vlooien en teken. Je snapt niet dat mensen die zoiets doen,nog een
nacht lekker kunnen slapen. Ik zou geen rust meer hebben.

De opvang voor zwerfkatten zijn vaak wel goed hoor en die werken ook met opvang gezinnen waar de
dieren weer opgelapt worden en die zoeken zelf naar nieuwe eigenaars. De katten uit de opvang komen
hier dus niet in een asiel terecht.

Tinne & Co
28 juli 2011, 16:15
Ja hier in de ardennen is het dweilen met de kraan open, wat zwerfkatten betreft! Heel veel mensen die katten hebben, vertellen me dat het ze die katten vinden. Ja mijn katten zijn ook gevonden. als ik ga wandelen met m'n hond moet ik op een bepaalde plek hem weer aan de leiband houden, want het krioelt daar van de zwerkatten. Ti's echt een ramp hier...Ik denk dat hier heel veel mensen denken " ach die trekken hunne plan wel " en in zeker opzichten is dat ook zo..als ik naar onze kiewie kijk, die brengt elke dag een a twee muizen mee voor mij! om op te eten! :giggle:
Maar toch is het zielig!!:s

l

venusschoen
29 juli 2011, 10:00
Ja is idd zielig dat men zo met katten omgaat. Ik voeder momenteel 4 zwerfkatten in mijn tuin.