PDA

Volledige versie bekijken : Mag jouw kat buiten?

Calisto
24 mei 2009, 11:27
Mag jouw kat buiten?
Of enkel op balkon, terras of tuin?

tinneke
24 mei 2009, 12:08
Hir mogen ze op het terras, dat gedeeltelijk aggeschermt is

scully
24 mei 2009, 13:33
Ik heb geen tuin en zogoed als niks terras dus neen, ik neem ze niet mee buiten aan een tuigje omdat ik van mening ben dat wat ze niet kennen, niet kunnen missen. Ik wil niet het risico lopen dat ze het zo leuk gaan vinden dat ze bv door een open raam gaan springen om buiten te geraken, ik woon op een tweede verdiep.

Marleen
24 mei 2009, 15:03
Wij hebben geen tuin, en op straat laten vind ik te gevaarlijk, dus Wodan en Figaro blijven binnen. Mocht de mogelijkheid er zijn, zou ik ze wel buitenlaten.

BlackRose
24 mei 2009, 15:49
Maia mag buiten, want dit was 1 van de eisen van mijn moeder. Gelukkig is er hier veel groen en weinig verkeer. En blijft ze vaak enkel in de tuin.
Maar toch kan ik niet anders dan stressen als ze langer dan 10min wegblijft. Ik zou ze zo'n zendertje moeten geven!

Karolientje
24 mei 2009, 17:39
Ze mogen buiten maar enkel op ons volledig afgeschermde balkon.

Gaby
24 mei 2009, 18:53
Twister en Lola gaan voorlopig buiten (dus ook buiten de tuin). Twister was niet binnen te houden en Lola is dus maar gevolgd.

Mijn twee kittens mogen in de tuin een lijntje

Dit alles tot wanneer de tuin volledig is afgesloten, dan mogen de voer katten vrij in de tuin maar niet daarbuiten (volgend weekend beginnen ze eraan (weekend 6 juni of zoiets)

MiEkE
25 mei 2009, 09:46
Ze mogen op de terras onder toezicht.
Die is afgebakend met een rieten omheining.
Daar kunnen ze zich niet goed in vastklampen om erover te klimmen.
Toch durf ik ze niet alleen te laten, want ik zou ze niet willen kwijt zijn.
Ik durf wel eens even naar binnen te gaan als ze buiten zitten, maar zeker niet langer dan tien min.
Eigenlijk wel stom, want in tien min. kan het ook gebeurd zijn.
Nu ja ze gaan al enige tijd buiten en ik heb hen nog nooit aanstalten zien maken om erover te gaan. Meestal liggen ze gewoon te slapen, zitten ze achter vliegen aan of staren ze naar de vogels.

alturas
26 mei 2009, 08:05
Nee, hier komen ze niet buiten.
Maar we gaan proberen en er dit jaar verandering in te brengen.

Ines
26 mei 2009, 09:45
Shieba mag van ons buiten (ze komt gelukkig niet op straat). De andere 2 blijven gezellig binnen

Poeleke
26 mei 2009, 17:03
Ja, ze mogen nu nog buiten...
Maar over een tijdje is dit niet meer mogelijk en moeten de heren het met een balkon doen. :p

Technozino
26 mei 2009, 19:28
hier hebben ze de kattenren tot hun beschikking op het terras en aan een leibandje de rest van de tuin.

Mignon
4 juni 2009, 09:00
Mignonke blijft binnen..alhoewel de verleiding er is om toch even de wereld te gaan verkennen. Maar hebben zo'n angst dat we ze kwijt geraken..onlangs was ze op ons terras gekomen en zat bijna bij de buren... Maar vanochtend toen we ze naar de DA brachten, ben ik zeker dat ze liever binnen was gebleven

BlackRose
4 juni 2009, 10:28
Ja kan het wel geloven dat ze dan liever binnen was gebleven. Arme Mignon. Maar het is beter zo he. Ik hoop dat ze er niet te veel last van zal hebben.

Natasha
6 juni 2009, 13:36
Mijn katten mogen gewoon buiten. Ik woon wel in een rijhuis waarvan de tuintjes een ingesloten blok vormen dus ze kunnen nooit tot op straat geraken. De 3 jongsten maken wel eens een uitstapje naar de tuinen van de buren maar veel verder gaan ze niet. De 2 oudjes blijven netjes in de tuin.

miep92
7 juni 2009, 20:32
Waarom zijn er mensen bij wie dat niet mag,snap ik niet helemaal..
Met een raskat kan ik me het nog voorstellen,wat zijn jullie redenen?

tinneke
7 juni 2009, 20:57
Ziekten op rapen, veel te groot risico om dood gereden te worden

BlackRose
7 juni 2009, 21:33
Ik denk dat de grootste redenen zijn:
- ziektes
- vechten
- doodgereden worden
- gestolen worden
- weglopen

Poeleke
8 juni 2009, 13:11

Wij hebben alleen nog maar HTK-katjes gehad die ook buiten mochten komen.
Gevolg was wel dat we nu al 4 katjes hebben verloren...
Dit deed zoveel pijn dat ik ze het liefste binnen wilde houden, maarja...
Mijn vader is er ook nog en die vind dat katten ook buiten horen te mogen.

Gelukkig gaan wij binnenkort verhuizen en zullen de katten alleen nog op een balkon kunnen. :)

Karolientje
8 juni 2009, 14:03

Ik heb als kind al mijn katten verloren door ziekte (aids), vergiftiging, overreden door een auto, of spoorloos verdwenen. En wij woonden nochtans in een héél rustige omgeving, in een smal straatje en omringd door weides en velden.
En nu wil ik dat risico niet meer lopen met mijn katten, vandaar dat ik ze binnen hou - dus niet enkel mijn raskatten maar ook onze htk.

mamapoes050403
8 juni 2009, 21:03
Damion mag wel naar buiten. Hebben een tuin en t is een rustige buurt. Bovendien gaat hij niet verder dan een paar meter van t huis vandaan.
S' avonds doen we samen een rondje langs t water of over t pleintje :) dat vind ie echt geweldig en is goed voor zn dieet.
:giggle: Verder is t echt een binnenkat, ik moet m af echt aanmoedigen om naar buiten te gaan!

mamapoes050403
8 juni 2009, 21:04
Maar ik begrijp dat er mensen zijn die t gevaarlijk vinden. Toen Mo laatst weggelopen was begon ik ook te twijfelen:s

Solotje
12 juni 2009, 22:17
Spano htk mag buiten, maar hij is na 5 minuten terug binnen, dus dat komt goed uit.

Sala en Angel hangen aan een lesje.

Chanel heeft te bang buiten, dus zij blijft binnen.

Hopelijk gaan we dit jaar ons tuintje katproof maken.

Cisca
7 augustus 2009, 13:48
Ik heb gaas en een net gespannen over de achtertuin.

Boef wil graag in de tuin, Beauty weet nog niet wat de tuin is.

Gaby
7 augustus 2009, 21:54
Goed idee dat gaas. Spijitig genoeg gaat het hier niet met alle bomen

catterychrysoberyl
7 augustus 2009, 22:03
de 4 van ons spellen buiten in een speciaal gemaakte buitenkooi

Belle
8 augustus 2009, 11:20
Al onze katten mogen buiten. Ik zelf vind dat eigenlijk ook normaal dat ze dat moeten kunnen want ze zij nog altijd diep in hun wilde katten.

Poeleke
8 augustus 2009, 11:27
Even een kleine wijziging: Onze katten zijn sinds een maandje geen buitenkatten meer.
Ze kunnen nog wel een fris neusje halen op het balkon. ;)

Moet zeggen dat ze het erg goed doen, zeker als je weet dat Toby zijn hele leven buiten heeft gemogen.
Katten zijn rustiger en er zijn minder ruzies in huis.
En Toby heeft ook geen behoefte meer om te ontsnappen, na zijn 3 pogingen...
Zijn hele snoetje is anders. Lijkt liever op de één of andere manier.

Dus dat is mooi meegenomen... :yes::p

BlackRose
8 augustus 2009, 16:21
Goed dat hij geen ontsnappingspogingen meer doet! :giggle:

Edit: Belle, mogen ze dan buiten vrij rondlopen? Ook je raskatjes? Ik weet dat veel fokkers in het contract zetten dat dit niet mag, daarmee. Of is je tuin afgezet?

Belle
8 augustus 2009, 16:55
Goed dat hij geen ontsnappingspogingen meer doet! :giggle:

Edit: Belle, mogen ze dan buiten vrij rondlopen? Ook je raskatjes? Ik weet dat veel fokkers in het contract zetten dat dit niet mag, daarmee. Of is je tuin afgezet?

Ja, ze mogen allemaal buiten en onze tuin is niet afgezet. Omdat het een tamelijke grote tuin is en dan nog eens helemaal rond het huis gaan de katjes maar af en toe de tuin uit, en dan nog is het niet verder dan 2 tuintjes.

Het is wel niet veel maar de raskatje hebben een halsbandje met ons adres en telefoonnr om.

Elketje
8 augustus 2009, 17:03
Ze mogen buiten maar enkel op ons volledig afgeschermde balkon.

Hoe heb jij je terras afgeschermd? Ik heb ook een terras en bij mij kan Ismo momenteel enkel aan een tuigje buiten omdat ik bang ben dat hij er anders gaat afspringen.

Inkie
11 augustus 2009, 10:49
Mijn katten mogen buiten in de tuin.

In ons vorige huis hadden we boekensteunen aan de schutting gemaakt en daar gaas overheen gemaakt.

Nu hebben we schrikdraad boven de schutting gespannen waar de stroom niet van aanstaat :giggle:

De jonge katten volgen het voorbeeld van de oudjes en de oudjes ondernemen nooit geen poging om de schutting in te klimmen.

Mijn katten mogen niet verder dan de tuin ................moet er niet aan denken dat mijn kerels iets overkomt ;(

Gr,Inkie

Caroline VG
14 augustus 2009, 14:56
Hey

Ons Jamie die gaat eigenlijk van kleinsaf naar buiten. Wij hebben na haar nog een poes gehad, maar die is spijtig genoeg niet naar huis teruggekomen. ;(

Nu, onze nieuwe poes Titus, britse korthaar is het niet echt gewend om buiten te gaan bij de vorige baasjes, dus denk ik dat ik dat zo maar ga houden. Je weet toch nooit wat er buiten allemaal kan gebeuren, ze kan gestolen worden, overreden...
Ik neem nu toch maar het zekere voor het onzekere, al is er van haar kant wel een beetje interesse om naar buiten te gaan...

Niet zo'n gemakkelijk onderwerp vind ik. Langs de ene kant hebben dieren wel nood aan de buitenlucht en de natuur, maar langs de andere kant zou ik het enorm spijtig vinden, moest ik té vroeg afscheid moeten nemen...

Groetjes Caroline, Jamie @ Titus

magiccoonie
14 augustus 2009, 21:16
Hier mogen ze op het balkon dat gedeeltelijk is afgezet en enkel als ik thuis ben.

Chilli
19 augustus 2009, 21:45
Mijn 2 katjes mogen buiten. Was er eigenlijk zelf niet zo'n voorstander van aangezien mijn lievelingskat overreden is, maar mijn ouders bleven erop aandringen. Gelukkig lopen ze nooit richting straat, ze zitten altijd in mijn tuin of in die van de buren. Heb dat ook al met mijn buren besproken en ze maken er gelukkig geen probleem van.

Gaby
20 augustus 2009, 12:22
Mijn 4 katten mogen niet uit de afgeschermde tuin maar mijn kleinste binnenhouden dat is toch echt een moeilijke opdracht hoor

Sarah_H
20 augustus 2009, 18:28
Katten mogen hier helemaal niet buiten.

Claartje
24 augustus 2009, 09:54
Wij laten onze katten ook niet buiten om een paar redenen.
1. schrik dat ze omvergereden worden of vergiftiging ofzo
2. meegenomen worden door een ander
3. in contact komen met andere katten waardoor ze ziektes kunnen oplopen

Sommige mensen laten hun katten ook buiten aan een leibandje. Maar ik zou dat veel te zielig vinden :) Ook vind ik dat ze beter niet weten hoe het buiten is, dan kunnen ze er zeker niet naar gaan verlangen :)

Alinda13
16 september 2009, 20:55
Ik heb mijn katten af en toe aan een tuigje buiten.
Ik wil ze niet op straat hebben, ik ben veel te bang dat er iets gebeurt.
ik ben er wel altijd bij als ze buiten zijn, want ze zitten anders alleen maar in de knoop met hun tuigjes :giggle: