PDA

Volledige versie bekijken : Oskar het blinde kitten

Akarana
27 november 2011, 13:28
Hey,

ik kreeg zo net deze link doorgestuurd van mijn broer: http://www.zita.be/nieuws/bizar/1586564_ook-blinde-katten-hebben-plezier-video.html

het gaat over een blind kitten die aan het spelen is. 'Speciale speeltjes' nu ja, zo speciaal zijn die speeltjes niet, ik denk dat alles met geluid zal werken en er zijn heel veel speeltjes met een belletje of een piepertje erin.

Ik vind het vooral bewonderenswaardig dat enerzijds die mensen het blinde kitten geadopteerd hebben en anderzijds dat de mensen bij wie het geboren is of het asiel dit kitten een kans gegeven hebben om groot te worden.

Vroeger hadden wij een roste kater die eerst maar een oog had, waarop ie nadien blind geworden is. Er zijn toch een aantal dingen waar je rekening mee moet houden dan, geen grote veranderingen in interieur, geen scherpe dingen, etc. We hebben 1 keer zelfs geluk gehad: er werd een schuifraam tussen de living en de veranda geplaatst en de klusjesmannen hadden het glas in de tuin gezet. Minoe was langs de zijkant van dat glas gelopen en had aan de zijkant een hele grote snee. De DA zei dat hij heel veel chance gehad heeft dat het niet een paar mm dieper was of zijn ingewanden zouden eruit gelegen hebben. Nu was enkel de eerste huid open, dus met wat hechtingen en een verband kon minoe weer jaren verder. (Hij mocht in de tuin omdat die volledig afgesloten was en hij kende ook de indeling van de tuin).

Anyways, vond het knap van die mensen :yes:

Gr
kat

artemis
27 november 2011, 13:43
Heel mooi.
Bijzonder vind ik ook dat zo'n blinde kat, in tegenstelling tot een blinde mens, nooit zal beseffen dat het eigenlijk iets mist in het leven. Er bestaat gewoon geen zicht in hun leven, waardoor een blinde kat zich volgens mij minder beperkt zal voelen door zijn handicap, en dus gelukkiger kan zijn.

simba87
27 november 2011, 14:45
ik vind het maar triestig :(
maar hij ziet er gelukkig uit daar http://youtu.be/m_QT0G7hWsk

:clap:

Mauricke
27 november 2011, 16:58
Dit vind ik heel ontroerend. Hoe mooi dit katje kan spelen. Je zou niet denken dat het een handicap heeft. Het krijgt een eerlijke kans in zijn leven net zoals de andere dieren.
Dit kan ik alleen maar toejuichen.:clap:

BlackRose
27 november 2011, 21:11
Echt schattig! Een blinde kat kan perfect gelukkig zijn, en dat zie je hier wel.

simba87
27 november 2011, 21:30
Hij heeft wel geluk dat de andere kat zo een zacht karakter heeft :p

Jientje
10 december 2011, 23:25
Mooi:-)

Maar 10 weken staat er toch bij he? Want dat is wel een serieus groot kitten dan of vergis ik mij en zijn die van mij gewoon klein?

Akarana
11 december 2011, 01:06
is mogelijk. Tis moeilijk om een leeftijd op kittens te plakken tenzij je hun geboortedatum weet omdat alles verschilt van de een tot de ander, gaande van bouw, periodes van groeien tot veranderen van de oogkleur :). Hangt ook van de ouders af: Muria was ook veel kleiner dan Sempu, Manuk en Nila en ze was ongeveer dezelfde leeftijd, maar ze kwam uit een ander nest.