PDA

Volledige versie bekijken : Tinne & Co...

Poeleke
14 december 2011, 20:39
http://www.freebits.nl/images/393Tinne_thuis.jpg

Kon het niet laten... :giggle:
En ben, samen met een paar anderen, benieuwd naar je avonturen + foto's.

BlackRose
14 december 2011, 20:42
Ja! Welkom terug Tinne!

bluegalaxamoon
14 december 2011, 21:10
Welkom terug Tinne

Mauricke
14 december 2011, 23:14
Welkom Tinne. Ik ben ook wel benieuwd.

Cisca
14 december 2011, 23:40
Welkom terug. Ik ben ook heel benieuwd naar je ervaringen!!!

tinneke
15 december 2011, 07:16
Welkom terug Tinne en ik hoop dat je nu echt geen indidindies gaat neer pennen he want dan hebben wij een root probleem haha

alturas
15 december 2011, 11:06
Welkom terug van de reis
Ik ben ook benieuwd naar foto's

Tinne & Co
15 december 2011, 13:11
Hoi hoi lieverds!!!:clap:
Ja ik ben terug, dank jullie wel voor jullie warm onthaal. ik had toen ik maandagmiddag terug was last van Jet-lag en ook van Weers-lag :giggle: ( wat een koud en somber weertje is dit hier zeg), dus ik kwam wel even piepen enkele dagen, maar ik was nog een beetje in India in gedachte:p
Nu heb ik geen foto's kunnen trekken, omdat ik in een Monastry was, en ze vroegen ons uitdrukkelijk geen foto's te nemen. Alles is daar nog in opbouw en op vele plaatsen was het dus daar een halve bouwwerf. Dus vanuit respect heb ik dat dan ook niet gedaan. We zouden een grote uitstap doen, een bepaalde dag, en ik zou dan wel foto's trekken, dacht ik maar...
toen ik hoorde dat daar op die uitstapplaats Tiruvinamalai 15.000 mensen zouden zijn, ben ik gewoon niet meegegaan. Ik wilde de pure stille energie die ik ervaarde in de Ashram( ander woord voor Monastry) niet storen en zo'n dagske even op mezelf was echt welkom.
Want het programma dat ik daar volgde ( bij Paramahamsa Nithyananda) was een intens 24 uur op 24 uur programma, uniek in de wereld.
In het begin was het echt wennen aan het eten. Het waren drie maaltijden van rijst, pannekoekje, bonen, currysausen, linzen enz... en dat lag eerst wel wat zwaar op m'n maagske, maar naarmate de tijd verstreek wende dat en vond ik het zelfs lekker en miste ik de boterhammen niet. ER was ook telkens een heerlijke fruitschotel en daargenoot ik ook van. Ik heb ook een soort kruidenthee, Neem-thee leren drinken dat het hele lichaam zuivert, van botten en beenderen tot bloed en huid. Het is de celvernieuwer bij uitstek, en ik ga dat dus m'n hele leven drinken. Ze zeggen dat ik hiermee meer dan 100 jaaar mee wordt.

Chilli
15 december 2011, 16:39
Waauw blijkbaar goed meegevallen! Welkom terug!

BlackRose
15 december 2011, 18:03
Leuk!
Ik heb onlangs een reportage over India gezien, en wat een prachtig land. Ik wil er later ook zeker eens naartoe. Lijkt me wel leuk die meditatie vakantie. Alhoewel ik zelf geen yoga doe of mediteer, kan ik me wel voorstellen dat het eens deugd doet om totaal te ontstressen.

alturas
15 december 2011, 18:34
Dan is het nu terug wenen aan het eten van hier

Tinne & Co
15 december 2011, 18:46
ik ben bezig met het eten van daar en het eten van hier te combineren. Ik heb al linzen gaan kopen en kikkererwten.. en die pannekoekskes daarbij vind m'n man ook wel lekker. Het eten van daar was erg uitgebalanceerd. Het is voeding dat niet moe maakt, en je helder houdt en je lichaam soepel. Dus ik vind dat ook belangrijk dat ik niet na enkele maanden terug als een plumpudding in elkaar zak:giggle:
De yoga die we deden leek erg op turnen. En in het begin had ik het daar erg moeilijk mee, omdat ik zo stijf was als een plank. Ze hadden ook via een bepaald systeem m'n vetmassa gemeten en m'n ware leeftijd. Die vetmassa viel ergens nog mee, maar ik was in leeftijd 55 ipv 51 en dat zinde me niet. Dus ik deed toch wel goe m'n best.
En de meditatie was ook steeds in lotushouding (kleermakerszit) en ook dat deed in het begin verschrikkelijk zeer. Ik kon zo lang niet stilzitten en zat altijd maar de bewegen en te zuchten :giggle:. Maar ze begrepen dat daar, en stapke voor stapke ging het beter. :clap::clap:

Tinne & Co
15 december 2011, 18:53
Waar ik vooral aan moet wennen is het weer hier. En het feit dat het volgende week al bijna kerstmis is. In die drie weken ginder met dat zalig weertje, had ik het gevoel dat ik een vakantie had midden in de zomer, dus hier in Belgie aangekomen kon ik eventjes niet vatten dat we al half december waren. we waren immers daar in Indie niet aan tijd gebonden en wisten zelfs soms niet welke dag het was..
Dus toen ik in de huizen de kerstversiering zag, keek ik vreemd op.. ik was en ben nog echt nie mee !

onze hond Sky was door het dolle heen toen ze me zag, ze zag er wat verdikt uit, maar ze heeft het heel erg naar haar zin gehad, want ze heeft steeds op mijn plekje van het bed mogen slapen van m'n man. Die heeft dat echt heel goe gedaan.
Onze katten kiewie en poepoe gaven geen kik toen ik binnenkwam, onze kiewie leek wat gegroeid te zijn, en onze poepoe ietskes vermagerd. Dus ook allemaal goe !

Cisca
15 december 2011, 22:40
Geweldig dat het zo'n goede ervaring is geweest en je er goede dingen van heb opgestoken.
Zijn je lichamelijke klachten die je had afgenomen of verdwenen?

Ik ken het Indiase eten en ik vind het heerlijk, beter dan boterhammen :giggle: