PDA

Volledige versie bekijken : Fiep

Fiep
8 juni 2009, 11:39
Ik ben een vrouw van eenenveertig en ik heb op dit moment drie katten geadopteerd.

De eerste was Lotje. Verstoten door mama is ze hier op de leeftijd van vier weken aangekomen. Enkele weekjes de fles gegeven en daarna is ze uitgegroeid tot een prachtige tijgerpoes. Ze is ziedend op de dierenarts, een wilde kat is er niks tegen. Moet een familietrekje zijn want haar broer, die door de dierenarts geadopteerd is, vertoont hetzelfde gedrag als hij zijn inenting moet krijgen. Lotje is heel aanhankelijk aan mensen en honden maar andere katten moeten afstand houden. Ze heeft haar humeurtjes. Soms kan ze alles verdragen en is ze lief en aanhalig, andere dagen wil ze niks of niemand zien.

Liesl was het kleinste poesje van drie dat ik in de tuin gevonden heb. De moeder lag dood op straat. Amper drie weken oud. Met de fles grootgebracht maar Liesl kreeg epilepsie aanvallen. Ze heeft er een eigenaardige manier van eten aan overgehouden, maar voor de rest is ze okee. Nadat ze vast voedsel begon te eten zijn de epilepsie aanvallen gestopt. Ze is langharig en ook al heb ik het haar van in het vroege begin gewoon laten worden, ze kan geen kam of borstel zien. Mijn rustig en lief boskatje veranderd dan in een grommende en briesende tijger. Als kitten was ze vies van zand. Het heeft lang geduurd eer ze eindelijk een stapje in de wereld durfde te zetten.

Het jaar daarop vond mijn vriendin een nestje van drie kittens in haar garage. De moeder was een wilde kat en ze wilde ze daar weg. Alweer heb ik dat nestje met de fles groot gebracht en de kleinste kater hebben we gehouden. Enrique is hij gedoopt maar zijn roepnaam is Kleine. Hij is de prins. En zo gedraagt hij zich. Wordt in de watten gelegd door zijn poezenzussen, de honden en ons. Bij het minste kreetje wordt hij bedient en hij verwacht niet anders. Zijn favoriete plek is boven op het dak van het tuinschuurtje, waar hij een prachtig uitzicht heeft over de hele tuin. Als ik in de tuin kom verwaardigd hij zich om even van zijn troon te komen. Koninklijk schrijdt hij langs een oude ladder die tegen het schuurtje staat, naar beneden en eist een knuffel.

tinneke
8 juni 2009, 11:51
Welkom op KF
statige poezels heb je daar zeker je prins

Poeleke
8 juni 2009, 12:08
Welkom op het KF en veel plezier hier! :hi:

Solotje
8 juni 2009, 12:45
Welkom en veel plezier op het kf.
Je hebt het al heel goed gedaan, zo'n kleintjes groot brengen met de papfles :clap:.
Je hebt je hart op de juiste plek :yes:.

Gaby
8 juni 2009, 13:12
Mooie job, is echt een veeleisende job kittens met de fles grootbrengen, chapeau

Gaby
8 juni 2009, 13:19
Mooie job, is echt een veeleisende job kittens met de fles grootbrengen, chapeau!!.

Kan je wat fotootjes zetten van je kattenkinderen!

alturas
8 juni 2009, 13:20
welkom op KF

Calisto
8 juni 2009, 13:36
Welkom op het forum

BlackRose
8 juni 2009, 15:44
Welkom op het forum!
Echt heel tof dat je al zoveel katjes hebt grootgebracht.

Fiep
8 juni 2009, 16:05
Het is zwaar maar dankbaar werk. Ik zou het zo opnieuw doen. Maar ik had wel hulp van mijn oude Pit Bull. Hij was dol op katjes en na iedere voeding likte hij hun buikje en aarsje tot er ontlasting uitkwam wat hij zorgzaam oplikte. Zo heeft hij ieder katje mee groot gebracht. Zogauw ze vast voedsel begonnen te eten stopte hij er ook mee. Mijn "kindermeisje" is vorig jaar gestorven en ik ben er zeker van dat het zonder hem niet meer hetzelfde zal zijn.

Fiep
8 juni 2009, 16:57
Fotootjes

Lotje en het kindermeisje Vinnie
http://i191.photobucket.com/albums/z151/Fiep38/kat004.jpg

Liesl

http://i191.photobucket.com/albums/z151/Fiep38/kat003.jpg

Kleine

http://i191.photobucket.com/albums/z151/Fiep38/Enr010.jpg

Gaby
8 juni 2009, 17:03
Hoe verterend zeg, het verhaal en de foto's van je kindermeisje!!

Mooie poezels, je kleine lijkt le wel niet echt klein hoor, amai, lijkt een echte beer op die foto

tinneke
8 juni 2009, 17:31
Wat een schatten en die eerste foto super

scully
8 juni 2009, 17:51
welkom op kf!

BlackRose
8 juni 2009, 18:01
Spijtig ven je kindermeisje. Maar zo zie je maar dat Pit Bulls eigenlijk heel zachtaardig zijn. Ik heb een zwak voor Pitjes ;)
Kleine is inderdaad niet heel klein :p Maar heel mooi.

Fiep
8 juni 2009, 20:01
Kleine is vooral een dikkertje :giggle:
Van't goei leven denken we maar

alturas
8 juni 2009, 20:14
mooie schatjes

Gaby
8 juni 2009, 20:19
Liesl is echt een pracht van een poes zeg!

Randa
10 juni 2009, 13:09
welkom op het KF

Marleen
10 juni 2009, 16:16
:welkom1: op 't kattenforum, veel plezier hier !

Marina
11 juni 2009, 23:40
welkom op kf !!