PDA

Volledige versie bekijken : HELLLUUUUPP!! ->Verstoten kitten

bartenannick
13 juni 2009, 21:18
Hoi,

Wij hebben hier zonet een kitten in de tuin gevonden die door de moeder verstoten lijkt te zijn. We schatten ze zo'n 3 a 4 weken oud. Nu hebben we 2 vragen.

- 1: De moeder is nog wel in de buurt, maar komt niet echt naar de kitten. Er zitten ook nog 2 andere kittens die niet miauwen. Wanneer beslis je om zelf voor de kitten te zorgen? Is het niet te fris voor zo'n kitten om op zichzelf te overleven 's nachts? :s

- 2: Indien we besluiten de kitten in huis te nemen, hoe gaan we dan best te werk? We zitten hier ook met een puppy van 12 weken oud. Kan de kitten bij de pup gelegd worden voor warmte of is dat een slecht idee? En wat geef je voor eten?

Alle tips, opmerkingen en weetjes op deze vragen mogen gepost worden, dan kunnen wij bekijken wat we ermee doen.

tinneke
13 juni 2009, 21:46
Als je zeker bent dat ze verstoten is door de moeder, kan je haar wel nemen, heb je gaan kijken of de andere kittens nog leven?
Je zal de kitten moeten voeden? dit kan je met litterlak of KMR
je kan proberen om de kitten lekker warm te leggen en ik zou haar toch nog een beetje afscheiden van de pupy
kijk hoe hij reageerd als hij de kitten ziet.

*kelly*
13 juni 2009, 21:52
als de moeder er niet naar omkijkt , zou ik er ook zeker zo snel mogelijk even mee naar de DA gaan , die kan je vertellen wat zo een klein dutske nodig heeft hé
hopelijk komt het allemaal goed met de kleintjes.
met de pyppy , ja daar zou ik toch voorzichtig mee zijn hoor , het poesje is nog veel te klein hé , ik zou ze nog even apart houden dan .
of als de puppy rustig is , laat hem er even aan wennen als je erbij bent

Radjah&Miio
16 juni 2009, 05:44
Als de moeder er écht niet meer naar omkijkt MOET je ze wegnemen.
Bij de puppy leggen zou ik niet doen, maar hou ze warm in een mandje met een dikke wollen handoek en eventueel een warmte lamp erboven.
Bemerk dat kittens altijd dicht bij de moederpoes liggen die een lichaamstemperatuur van 38°C heeft zodus, hou ze goed warm (Een kamer van 21°c is voldoende hoor).

Je moet zo snel mogelijk uitdroging voorkomen door ze kittenmelk te geven.
of voor dwangvoeding lees je dit topic: http://www.kattenforum.be/showpost.php?p=10623&postcount=10

NiQi
16 juni 2009, 08:07
Ik zou ook eerst met het kitten naar de DA gaan, misschien wordt het wel verstoten omdat het te zwak is ofzo en dan moet je misschien iets extra gaan bijgeven.
Je kan je kitten ook warmhouden met een kersenpitkussen, niet te warm maken natuurlijk en best er een handdoek ofzo rond doen. Als het effectief rond de 4 weken zou zijn, kan je missschien ook al eens proberen om wat brokjes te 'weken' en te zien of het daarvan eet.

Ik zou je kitten zeker niet te veel bij je pup laten, je weet nooit wat het kitten meedraagt van ziekten en ik zou zeker je pup hiermee niet in gevaar brengen. Ook is een pup van 12, denk ik, nog iets te ruw voor zo'n klein kitten. Zeker als het dan al van een redelijk 'groot ras' zou zijn.