Volledige versie bekijken : Angel en Ishti, agressie??
Kindra2
14 juni 2009, 11:46
hallo,
Een groot deel van mijn verhaal heb ik al gedaan in mijn introduktie post "effe voorstellen". Ik heb dus sinds vorige week een nieuwe kitten: Ishti, en ze is nu ongeveer 6 weken oud. Mijn oudste, Angel is nu 11 maanden.
De introduktie tussen die twee heb ik achteraf gezien helemaal verkeerd aangepakt. Ik dacht dat Angel wel blij zou zijn met een speelkameraatje maar het tegendeel is nu dus bewezen.
Het duurde 3 dagen voordat Angel ook maar in de buurt wou komen, ze leek er eerst wel bang van te hebben en deed niets dan blazen en grommen. De kleine daarintegen was na een dag al helemaal thuis.
Nu een week later wil de kitten rondlopen en spelen maar Angel is veel te druk met haar. Ze gooit zich steeds met haar volle gewicht op de kitten om hem tegen de grond te duwen. (dominantie?) Daarbij bijt ze de kitten ook in de nek, wat blijkbaar niet echt pijn doet, maar soms ook in het kopje en dan krijst de kitten wel en zetten we ze uit elkaar.
Nu heb ik gelezen dat we ze eigenlijk niet uit elkaar mogen halen?? Maar wat als Angel de kitten echt pijn doet of pijn "wil" doen?
Angel laat echt wel blijken dat alles hier van haar is, ze pakt de speelgoedjes af, schrokt all het eten en de melk op, enz.... ik zit hier dus met een heel jaloerse kat.
We proberen Angel dubbel zo veel aandacht te geven, maar die is dus zo kwaad dat ze niet wil geknuffelt worden door ons en zich losrukt en wegloopt. Alleen s'nachts komt ze op het bed liggen, dat is de enige moment dat ik haar nog hoor spinnen sinds Ishti hier is.
De eerste dagen waren zo verschikkelijk, dat mijn "baby" Angel razend kwaad op mij was, ze lijkt wel een totaal andere kat nu :(
Het grootste probleem is het bijten, ik heb echt schrik dat ze de kitten zal verwonden, ik laat ze dan ook nooit alleen samen, ook niet snachts.
Gaat dit gedrag overgaan?
Alle tips zijn op dit moment welkom want het is hier een gestresseerde situatie :)
tinneke
14 juni 2009, 11:51
Dat is eigenlijk een beetje normaal dat ze jaloers is.
Ze heeft een hele tijd alleen gezeten en nu moet ze delen.
Ik denk wel dat het met de tijd over zal gaan
heb je Angel al laten stereliseren.
Kindra2
14 juni 2009, 11:54
Nee ze is nog niet gesterilseert, dat gaan we binnen een maandje of twee doen als ze allebei samen kunnen...
echt nodig want angel heeft sinds haar 6 maanden al 4 krolse periodes gehad, denk dat de volgende er al aan zit te komen.
tinneke
14 juni 2009, 12:37
Denk dat het daarmee ook is dat ze even aan dat kleintje wil laten blijken 'ik ben hier de baas'
Kindra2
14 juni 2009, 12:42
ja dat denk ik ook, maar ik heb schrik dat ze de kitten echt zal verwonden als ze in het kopje bijt.
En dan is er nog de vraag: gewoon laten doen of elke keer uit elkaar halen?
tinneke
14 juni 2009, 12:49
Als het hier tussen de castraat en dekkater te erg word kom ik ook wel even tussen
Solotje
14 juni 2009, 19:09
Je moet ze ook wat meer tijd geven, de ene kat heeft meer tijd nodig dan de andere.
Mijne Angel (toevallig :)) heeft ook meer tijd nodig dan mijn andere 3 poezels, bij mij is het ook ongeveer 3 dagen en daarna gaat het goed, ze liggen hier allemaal samen, zoals broertjes en zusjes, terwijl ze allemaal hier apart zijn binnen gekomen.
Buiten Angel, ook ongeveer 3 dagen, daarna is hij kwaad op mij, hij doet wel niets, maar hij wilt niet gepakt worden enzo... best wel schattig zo jaloers, dat kan wel wat maanden duren en dan is het overgewaaid.
Nu zijn ze broertjes en zusjes.... maar als je Angel oppakt samen met een andere is hij nog altijd jaloers en gromt hij.
Dus wat meer tijd geven en zoals je zei je geeft hem extra aandacht, doe zo verder en alles komt wel in orde.
*kelly*
14 juni 2009, 20:55
wij hebben hier hetzelfde gehad
kater van 1 jaar en de kleinste was 6 weken toen hij hier kwam.
grommen , blazen , bijten alles was erbij
ik heb ze bij elkaar gezet als ik erbij was en apart gezet als ik ging werken omdat ik ook wel dacht dat dat bijten fout zou kunnen lopen.
al denk ik niet dat het opzettelijk zou zijn , maar misschien heeft hij geen besef van hoe hard hij zou bijten hé
het heeft 1,5 week geduurd en dan zijn ze stilaan aan elkaar gewoon geraakt hoor
bij ons waren het echter geen 'agressieve ' gevechten hoor , beetje bijten van beide kanten maar als de kleinste een kreet liet , liet onze andere meteen los
dus ja toch oppassen als de kleinste krijst, anders zou ik ze laten doen hoor, mits je ze wat in het oog houdt, zo een kleintje is nog wat broos hé
geef het wat tijd en het komt wel goed hoor ,
wij hebben onze kleine nu 7 weken en bij ons is het nu zo :
http://i588.photobucket.com/albums/ss323/xenosimba/118_1870.jpg
tinneke
14 juni 2009, 20:58
Ho Kelly hoe lief
*kelly*
14 juni 2009, 21:02
echt hé! ik had nooit gedacht dat ze zo goed overéén zouden komen maar je ziet , een poezel pas zich snel aan
tinneke
14 juni 2009, 21:04
Ja spijtig genoeg heeft niet iedereen een verwelkomings komitee zoals ik met Joey. die verwelkomt nieuwelingen met open poten:giggle::giggle:
Herken je verhaal volledig.
Een volwassen kat zal in de regel een kitten niet verwonden, juist genoeg om het kitten te doen verstaan wie de baas is. Het kan ook zijn dat ze spelen, ik zie dat tussen mijn katten, die kunnen ook heel ruw met elkaar omgaan.
Bij Twister heeft dat 1 jaar geduurd voordat hij sinds de komst van Lola terug mijn knuffelkat was, maar is goedgekomen, met heel wat tijd, heel wat geduld en heel wat traantjes van mij, want is herkende mijn kater niet meer. Lola is nu ook al 4 maanden aan het smoelen maar ik blijf hopen.
Gun ze wat tijd, of ze gaan elkaar heel goed verstaan, of ze gaan naast elkaar leven. Katten die elkaar echt niet kunnen uitstaan komen echt vrij weinig voor.
Veel moed!
Kindra2
14 juni 2009, 22:11
Kelly, echt schattig!!! Ik hoop dat die van mij der binnen twee maanden ook zo bijliggen :)
De oudste is sinds vanmiddag weer krols en negeert de kleine volledig, en blijkbaar had Ishti dat nodig want ze heeft nog nie anders gedaan dan geslapen en geslapen.
Heb vandaag gesproken met iemand van zwerfkatten.be en die mevrouw denkt dat Ishti maar tussen de 4 en 5 weken is omdat haar snijtandjes maar net doorkomen... aan de andere kant beginnen de oogjes al een tikkeltje geel-groen te vertonen.
Bedankt voor de reacties :)
Ik hoop dat alles goed komt want zou de kleine nu al nie meer kunnen missen
Kindra2
15 juni 2009, 10:23
Doorbraak!
Angel vertroetelt Ishti! Wasjes en knuffeltjes.... denk dat het toch wel goedkomt :)
Gaat zelf vrij snel als je het mij vraagt. Zeer goed
tinneke
15 juni 2009, 10:41
He dat is heel goed En inderdaad eigenlijk vlug
Kindra2
15 juni 2009, 10:52
tja, exact een week... misschien heeft het er iets mee te doen dat de oudste krols is op het moment, ik weet het ook niet. Ben in ieder geval blij dat die 'ruzies' voorbij lijken te zijn :)
tinneke
15 juni 2009, 11:08
Die krolsheid kan er wel iets mee te maken hebben hoor, dan zijn ze in het algemeen aanhankelijker
kimpietjeuh
15 juni 2009, 13:00
Ja ons Moke was ook de enige tot witteke hier kwam, zij was dan al groot (is een vondelingske) en dat was de eerste week blazen en vanalles...na een week was dat gedaan.
*kelly*
15 juni 2009, 20:06
geweldig hé als ze elkaar zo wassen, daar kan ik altijd zo van genieten om dat te zien!
ben blij dat het ook bij jou goedkomt , nog even en je hebt ook zo een foto ;)
Kindra2
15 juni 2009, 20:28
nu ge het zegt, denk dat ik morgen wat fotos ga nemen, voor het geval het nie in orde komt met de kleinste....
maar dat zien wassen is echt geweldig, precies mama poes die Angel :clap:
Solotje
15 juni 2009, 20:38
:yes: Goed nieuws, je ziet wel he, een beetje geduld en het komt allemaal in orde, ik ben blij voor u.
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.