PDA

Volledige versie bekijken : Tics en Tricks van je kat?

Radjah&Miio
19 juni 2009, 07:41
Welke tics heeft jouw kat/poes?
Kunstjes, karaktertrekjes, of neurotisch gedrag?

1) Ons Radjah heeft een obsessie met kartonnen dozen. Staat er ergens een doos of boodschappentas, moet ze daar in kruipen. of rost ze rond onder een tapijt of deken.
In nat gras wrijvt ze met haar kopje in het gras, tot het helemaal nat is en ze op een punker gelijkt.
2) Radjah spreekt tegen. als we haar berispen of we zeggen iets tegen haar als ze ergens op gefocust zit te kijken, brabbelt ze iets dat lijkt op: Mwouwbrogrmbllmmm

1)Miio kan apporteren! ik werp haar speeltje weg, ze sprint er naartoe, en brengt het in haar muiltje terug bij mij op de zetel. koddig om te zien.
2)Miio heeft ook de neiging om steeds de laatste restjes uit een blikken doos uit te lepelen met haar pootje. Pootje erin en aflikken maar.

Solotje
19 juni 2009, 09:23
Angel: gaat ook in alles zitten, zelfs in doosjes waar hij niet in past.
Hij kan ook vliegen, als je een groot deksel klaar houd praat hij, springt er op, dan moet ik hem boven mijn hoofd houden en dan vliegen we heel het huis rond.
Als we hem berispen spreekt hij ook altijd tegen, maar als je vol houd dan luistert hij hoor.

Sala: is een moeial, komt overal tussen en kan heel goed apporteren.

Chanel: pikt alles van tafel.

Spano: euh... ik weet ni, hij heeft geen tricks...

BlackRose
19 juni 2009, 12:35
Maia maakt altijd een koprol als ze in het gras iets pakt. Als je haar muisje in het gras gooit dan snelt ze er naar toe, gruipt ze het vast en maakt een koprol. En dan blijft ze in het gras liggen vechten met haar muis.

Ze heeft altijd de neiging om op mijn toetsenbord of mijn cursus te komen zitten als ik studeer. Studeren is niet leuk, zegt ze, aai mij liever! Of dan valt ze gewoon al rechtopzittend in slaap.

Kindra2
19 juni 2009, 13:20
Angel pikt nie zoveel van tafel, alleen sla, als er sla staat zal ze zich in bochten vringen om er toch een blaadje van te pikken

ze doet een high-five, maar alleen met mijn dochter en als ze een snoepje als beloning ziet.

obsesief gedrag naar vliegen met luide miauw buien

Calisto
20 juni 2009, 17:51
Jana heeft een echte voorliefde voor voeten!!!
Ze knuffelt ze, bijt erin, pikt schoenen en pantoffels van de voeten, volg de voeten...
En hoe ouder ze word hoe erger...
Niké heeft die liefde van haar moeder gekregen... zal in de genen zitten denk ik...
Thena heeft eigenlijk geen vreemde trekjes..
Tenzij je haar was-obsessie meerekent :)
Buiten slapen is haar grootste activiteit wassen...

tinneke
21 juni 2009, 11:48
Joey: Die moet alles dat ergens op ligt af gooien , even inspekteren of het op de grond niet leuker ligt.
Vanity:
Ik kan niet naar de strijkkamer gaan zonder dat ze daar even op een tafeltje springt om te borstelen; wel 20 keer op een dag als je wil
Noshy nee die heeft er eigenlijk geen

Karolientje
21 juni 2009, 13:30
Pixel: steelt de groenten van de konijnen. Als er ergens een bordje met groenten staat, dan gaat zij er gegarandeerd mee lopen! (favorieten zijn wortelkruid en witlof...), moet elke avond in bed knuffels krijgen en gaat dan "pompen" en "smekken" op haar pluchen knuffelhond

Willow: verzot op kartonnen dozen en speelgoedjes met catnip! Ook cadeaulint is favo bij hem, als hij kan, zal hij daar zeker mee gaan lopen. Komt elke ochtend tussen mij en Olivier in bed gekropen en gaat dan luid spinnend Oliviers haar wassen.

Indy: komt áltijd om knuffels vragen als ik aan de afwas bezig ben. Wat natuurlijk niet het meest ideale moment is, aangezien het niet zo fijn is een langharige kat te gaan knuffelen met natte handen. ;) En als er een vlieg in de kamer zit, MOET hij die gevangen krijgen!!

Axxes: een moeial eerste klas die altijd tegenspreekt als je hem terugfluit wanneer hij iets doet wat niet mag. Ik heb ook een pluchen konijn naast mijn hoofdkussen zitten in bed; en dat probeert hij meerdere keren per dag aan te vallen en te ontvoeren.

Poeleke
21 juni 2009, 22:50
Felix die is een kei in deuren openen.
Hij springt dan omhoog, pakt met zijn voorpootjes de klink en laat zich vervolgens omlaag glijden... :D

Verder ligt hij graag in/onder iets. Je moet dus altijd goed uitkijken dat je niet op 'm gaat zitten of iets dergelijks.

Toby heeft als gekkigheid dat hij dingen die hem niet bevallen, wil ondergraven.
Hij schraapt met zijn poot dan als een gek over bijv. de tafel, alsof hij een keutel wil begraven in de kattenbak.

Verder zou ik zo 1, 2, 3 geen gekkigheden meer weten... ;)

Gaby
25 juni 2009, 15:39
Lola eet alleen als je haar eten naar haar brengt en dan nog, als madam zin heeft die dag), slaapt steeds met haar pootje op haar ogen, kwijlt mijn fleeceke helemaal onder in de winter en wil alleen onder haar kin gestreeld worden.

Twister drinkt alleen aan de kraan, wil langs het raam of de deur naar buiten maar niet langs het kattenluik, tikt op de ruit als hij binnen wil en wil elke morgen als de eerste opstaat (en dat kan al eens 4u30 zijn als de zoon werkt) stevig geknuffeld worden.

Isis en Ramses liggen graag in dozen, potten, Ramses maakt niet veel vanzijn teen en heeft een piepstemmeke, Isis praat constant, maar dan ook constant. Ramses smijt alles op de grond, zelf tassen borden dus elke avond moet ik kijke of erniets breekbaar meer staat, voor de rest is het bij mijn kleintjes nog afwachten wat het gaat worden

Kindra2
25 juni 2009, 16:52
oh Gaby!! da zijn echt verwende kinderkes die van jou!:giggle:

Gaby
26 juni 2009, 14:51
oh Gaby!! da zijn echt verwende kinderkes die van jou!:giggle:

Ik vrees van wel en Twister, mijn eerste kat, is nog de ergste maar blijkbaar zijn niet alleen mijn poezels verwend als ik het hier zo lees

Mignon
27 juni 2009, 07:19
Mignon maakt me voor de eerste maal wakker om 03.30 uur voor massage. Dan springt ze in de zetel en de massage kan beginnen. Na de massage eten..maar als ik thuis ben , zal ze nooit uit haar potje eten..neen ze wilt haar 'Gourmet Gold' enkel van mijn vinger likken. Soms (niet altijd) kijkt ze me dan ook aan....breng me eens wat water...en ja..de slaaf (dixit Gaby:giggle:) doet dit dan maar. Na het eten dien ik haar een kusje op haar hoofd te geven of anders zal onze prinses tegenpruttelen. Nadien een half uurtje rusten en dan baasje terug wakker maken om te spelen...Zo gaat dit iedere dag...Ook een typisch kenmerk van haar is wanneer ik naar het werk vertrek , ze altijd op de vensterbank gaat zitten en als ik dan buiten een kusje werp, ze met haar pootje tegen het raams tikt..

BlackRose
27 juni 2009, 10:56
Ach zo lief Mignon. Zij is echt wel een verwende poezel he ;)
Bij mij lijkt het vaak dat Maia pas zal eten en drinken als er iemand bij haar in de buurt is. Das precies een tik die ze van mijn hond heeft overgepakt, alhoewel ze die nooit gekend heeft.

Sita
27 juni 2009, 14:55
Bradley - Antwoord op alles wat je vraagt, tenminste alles wat je zegt met een vragende toon. Soms begint ie plots verhalen te vertellen als hij een nacht buiten is geweest. Dan staat hij te mouwen totdat hij boven bij zijn etensbak is aanbeland.

catterychrysoberyl
16 juli 2009, 10:19
Sir Lancelot (Ragdoll) gaat eerst de ondergrond krabben voor bij ergens gaat liggen en brengt de wuppie (van de ah met wk 2006) terug

April (HTK) gaat het liefs op de deksel van de wasmand ( met vuile was) liggen voor het raam

Tammy (Bengaal) wil niets anders als haar eigen brokjes , wat je haar ook wilt geven.

Lady Ivana (Ragdoll) gaat in de dochebak staan in het water als je de kraag langzaam aan zet

Prince (Bengaal) over het toetsenbord van de pc lopen en er op gaan zitten als je er me bezich bent

Gaby
16 juli 2009, 10:49
Mignon maakt me voor de eerste maal wakker om 03.30 uur voor massage. Dan springt ze in de zetel en de massage kan beginnen. Na de massage eten..maar als ik thuis ben , zal ze nooit uit haar potje eten..neen ze wilt haar 'Gourmet Gold' enkel van mijn vinger likken. Soms (niet altijd) kijkt ze me dan ook aan....breng me eens wat water...en ja..de slaaf (dixit Gaby:giggle:) doet dit dan maar. Na het eten dien ik haar een kusje op haar hoofd te geven of anders zal onze prinses tegenpruttelen. Nadien een half uurtje rusten en dan baasje terug wakker maken om te spelen...Zo gaat dit iedere dag...Ook een typisch kenmerk van haar is wanneer ik naar het werk vertrek , ze altijd op de vensterbank gaat zitten en als ik dan buiten een kusje werp, ze met haar pootje tegen het raams tikt..

Walter, Mignon is nog stukken erger verwend dan Twister, amai, jij bent echt een uitgebuitte slaaf:giggle:

Gaby
16 juli 2009, 10:51
Sir Lancelot (Ragdoll) gaat eerst de ondergrond krabben voor bij ergens gaat liggen en brengt de wuppie (van de ah met wk 2006) terug

April (HTK) gaat het liefs op de deksel van de wasmand ( met vuile was) liggen voor het raam

Tammy (Bengaal) wil niets anders als haar eigen brokjes , wat je haar ook wilt geven.

Lady Ivana (Ragdoll) gaat in de dochebak staan in het water als je de kraag langzaam aan zet

Prince (Bengaal) over het toetsenbord van de pc lopen en er op gaan zitten als je er me bezich bent

Speciale beestjes. Sir Lancelot, dat vind ik nu eens een mooie naam voor kat zeh ...