PDA

Volledige versie bekijken : katten asiel

Youkisan
8 oktober 2016, 16:55
Hallo allemaal,

Ik wilde een graag een kat adopteren uit een asiel.Waarom wil ik een kat het is nu 3 jaar geleden dat ik zonder een beestje ben en doordat mijn moeder is overleden en ik opeens in een zwart gat val en tijd in overvloed heb is het nu de moment om er terug aan te beginnen . De kat die ik had gezien op Fb was liefde op het eerste gezicht en mij maakt het eigenlijk niet uit welk ras het is maar dat lief smoeltje was het dacht ik tot ik belde. Ik ging naar de website om eens te kijken . Op de website staat kater 100 volledig in orde gevaccineerd- ontwormd-gecastreerd -gechipt er staat niet bij of het een gewone of ras kat is . Er staat ook bij dat het een probleem is om volwassen katten te plaatsen want ze willen meestal een kitten,ik niet dus.Dus ik bel er even naar en vraag waarom die kat geplaats was en kreeg het volgende antwoord , dat er juist +/- 14 dagen geleden 60 binnen waren gekomen van een fokker en nu ter adoptie mogelijk waren. Ik vraag dus naar die kat die mij beviel en kreeg als antwoord dat hij 350 kosten en de kat was 1 jaar oud en dat hij nog beschikbaar is , ik antwoorde een kater is een kater en was is belangrijker een warm gouden nestje of de centen. Het was even stil en daarna zei hij er valt niet te onderhandelen ik zei ook nog dat het niet op de website stond .In dat dierenasiel is geld veel belangrijker dan een dier plaatsen Jammer genoeg kan ik zomaar geen 350 ophoesten. In de wasedierenbescherming is de centen blijkbaar belangrijker dan de dieren zelf.:envy: Plots hingen ze op.
Nu vraag ik mij af is dat normaal en dier vriendelijk of ben ik totaal verkeerd.

Groetjes Hilde

tinneke
10 oktober 2016, 17:20
Ik persoonlijk denk niet dat dit normaal is , wat ik hoor zeggen van asiel katjes dat je de kosten moet betalen dus ontworming castratie enz, maar 350 euro dan kan je beter sparen en eentje bij een erkende fokker halen en dan ben je ook nog zeker dat alles in orde is met het dier

banijntje
17 oktober 2016, 18:16
wauw dat is enorm veel geld! dan kan je idd zoals tinneke zegt een beetje meer sparen en dan heb je een kat die met alles in orde is en op welke mensen je zeker kan rekenen!
maar je mag zeker en vast niet alle asielen over 1 kant trekken want ik heb namelijk een heel goede ervaring met het asiel canina in essen
ik heb men eerste poes uit een dierenasiel in essen gehaald een vrouwtje van +- 1 jaar oud en dat heeft me maar 60 euro gekost
waarvan ik best schrok want dacht altijd dat het 100 euro ging kosten maar bij hen ligt het veel lager dan bij de rest
en toen ik daar binnen kwam had ik ook wel een heel goed gevoel ze wieren daar echt goed verzorgt zelf de honden wieren super goed verzorgd en konden gewoon binnen of buiten in de tuin lopen
en de poes op zich wauw wat een pracht en lieve kat dat ze is dat ik heb geadopteerd ze is ook nog eens onwijs slim heeft al 2 keer de deur open gekregen omdat ik hem vergeten op slot was te doen wier ik smorgens wakker schrok ik me een ongeluk en lag mevrouw braaf te slapen op de bank xD

dus als je een asielkat zoekt kan ik u met een gerust hart naar canina sturen ;-)