Volledige versie bekijken : Gestorven katjes langs de weg
Radjah&Miio
29 juni 2009, 15:13
Met dit zomer weer zie ik steeds meer en meer katjes langs de weg liggen die doodgereden zijn. Nu net nog zag ik er eentje van een pakweg 4 maand liggen op het fietspad. Mijn hart breekt elke keer. Ook als ik er een zie lopen langs de weg of die midden de baan op haar rug ligt te krullen, dan stop ik even en jaag ze een of andere tuin in.
Weet iemand als er een dienst/meldpunt bestaat voor West/Oost vlaanderen die deze dode katjes komt ophalen vooraleer ze volledig overhoop gereden worden? en doen ze dat gratis?
Kindra2
29 juni 2009, 15:33
Er is zwerfkatten vzw www.zwerfkat.com (http://www.zwerfkat.com)
maar die maken nu melding op hun site dat ze nu al een record aantal poezen hebben en overvol zitten, dus die nemen zelfs hun meldings telefoon niet meer op. Ze zijn dringend op zoek naar meer gastgezinnen
Ik denk dat er meer bedoeld wordt een dienst die de dode katjes van de weg haalt niet de levenden.
Wij hadden tot voor kort zo'n dienst maar die is ermee gestopt. Kan je niet echt helpen maar mijn hart bloedt ook telkens ik een lijkje zie liggen. In de mate van het mogelijke probeer ik het beestje dan op het fietspad te leggen of tenminste van de weg maar telkens opnieuws lig ik dan te blijten als een klein kind, ik kan daar echt niet tegen..;(
tinneke
29 juni 2009, 17:14
Is dat niet eerder iets voor de stadsdienst om die dode lieverds op te halen.
Vind het ook altijd verschrikkelijk.
Technozino
29 juni 2009, 19:53
Ach, hier in Lubbeek op de Diestsesteenweg lagen er ook 4 waarbij ook een jong kitten. Heb ook moeten opzij kijken, zo jong nog, niet kunnen genieten van zijn of haar leven.;(
Calisto
29 juni 2009, 21:47
Ik denk dat als je de politie beld die de stadsdiensten waarschuwen.
*kelly*
30 juni 2009, 19:29
ik moet elke keer wegkijken als ik in de verte nog maar iets zie liggen, ik kan zo een beeld van de hele dag niet uit mijn hoofd krijgen..
kimpietjeuh
2 juli 2009, 07:43
Aaah,ocharme ik kan dat ook niet zien liggen!
Kindra2
2 juli 2009, 08:51
Ik denk dat er meer bedoeld wordt een dienst die de dode katjes van de weg haalt niet de levenden.
oh dat had ik effe verkeerd gelezen...
miep92
2 juli 2009, 11:58
Mijn vakantie in Tunesië,jaren lang geleden was ook geen pretje..Overal lagen rottende katten,waar de jongen om heen liepen,vermagerd en vies.Overal waren poezen aan hun lot over gelaten.vreselijk!
Je, de landen ronde Middelandze zee zijn verschrikkelijk wat dierenwelzijn betreft.
lissa-marie
2 juli 2009, 14:01
Hoe het in andere provincies gaat weet ik niet juist, hier in antwerpen kan je ofwel de plaatselijke dierenbescherming of de plaatselijke politie verwittigen. En die zorgen er dan voor dat deze dode diertjes verwijderd worden.
Het is echt zo jammer dat die beestjes zo het leven moeten laten, bij ons in hoboken heb je Jetty das de poezenmadam (ik help haar vaak), die vangt loslopende katten die ze dan door de DA laat castreren of steriliseren en eens ze gerecupereerd zijn laat ze hen weer vrij waar ze ze gevangen heeft. Ze zorgt er ook voor dat er op verschillende plaatsen brokjes en vooral veel vers water wordt gezet. Alle mensen zouden de verantwoordelijkheid moeten nemen om hun poezen te laten fixen voor ze ze buiten laten gaan wandelen, er is zo'n verschrikkelijk overschot aan zwerfkatjes, en die komen stuk voor stuk op een gruwelijke manier aan hun einde.
Ik heb jaren bij een dierenambulance gewerkt en wij haalden de overleden dieren op , bij mensen thuis en langs de weg.
Misschien is er bij jullie ook wel een dierenambulance en doen die het niet dan weten ze je wel de weg te wijzen naar een instantie die het wel doet.
Gr,Inkie
Radjah&Miio
4 juli 2009, 17:22
Ik heb daarvoor eens geinformeerd bij http://www.vetas.be
dit was hun antwoord:
Goeiedag,
Hieromtrent belt u voor heel België best eerst de lokale politie of indien dringend zelfs de dienst 101. Zij kennen steeds de juiste dienst ter plaatse. Het is bovendien de taak van deze mensen om een dienst te vorderen die de dieren ophaalt.
Mvg,
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
vzw Veterinary Assistance asbl
Hoofdzetel - Siège social: Jan Tieboutstraat 99 - 1731 ZELLIK
070/22 33 22 Fax 02/463 49 81
Opvangcentrum - Centre d'Accueil: Industrielaan 24b - 9900 EEKLO
Tel + Fax: 09/324 70 94
www.vetas.be (http://www.vetas.be/) info@vetas.be (info@vetas.be)
BTW - TVA 472 370 105 br/cb 001-3469454-34
Radjah&Miio
30 september 2009, 05:25
Mensenlief wat is er toch gaande?? :@
We zijn nu woensdag en ik heb deze week al 3 dode poezen gezien op de baan van het werk naar huis!
Da's hier echt een dodenweg zeg!
Ik mag er niet aan denken mocht het een van mijn katjes zijn.
Ik ga eens een verkeersbord ontwerpen die waarschuwd voor overstekende katten denk ik...|(
Calisto
30 september 2009, 10:17
Ik ga eens een verkeersbord ontwerpen die waarschuwd voor overstekende katten denk ik...|(
Zou eigenlijk geen slecht idee zijn!!
Misschien dat mensen dan eens wat meer gaan opletten!!
Gaby
30 september 2009, 11:19
Een kat kan je echt heel moeilijk ontwijken geloof me, ik heb zelf al eens flink op mijn rem moeten gaan staan met gevaar voor eigen leven. Ze zitten onder auto's, komen op je lichten af en blijven dan midden op de weg naar je lichten staan kijken
Maar ik heb het ook opgemerkt wat me verbaast want ik dacht dat de kattentijd enorm aan het verminderen was en de katten dus minder op wandel zouden gaan
tinneke
30 september 2009, 13:44
Ik weet dat je hier regio Vilvoorde Machelen, Meise en zo voort de ^plotie moet waarschuwen
Een verkeersbord Opgepast hier lopen katjes
Radjah&Miio
30 september 2009, 15:09
Bij deze...
http://www.m75.be/poezels/roadsign.jpg http://www.m75.be/poezels/roadsign2.jpg
BlackRose
30 september 2009, 16:10
Ja dat zou je eigenlijk wel kunnen plaatsen waar duidelijk veel katten overreden worden.
Hier zie ik af en toe egeltjes die doodgereden zijn. Hier zijn veel goede plaatsen voor egels en vaak zien we er een paar in de tuin.
tinneke
30 september 2009, 19:53
:yes::yes::yes:kunnen we dat verkeersbord niet even laten zien an de minister van verkeer:giggle:
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.