PDA

Volledige versie bekijken : vlooien

kimpietjeuh
6 juli 2009, 11:43
Ik heb een vraagske,
Vorige week vond ik bij mijn katten vlooien,heb ze alle 3 behandeld met Frontline pipetten.
Winnetou (de jongste) zit ook nog bomvol,krijg ze ni weg met die pipetten dus...omgeving was ook gedaan...
Nu ging ik naar den apotheker voor ne Frontlinespray en die zei van dat dat nu niet mocht want dat ik dan overdosseer...
Ik ga straks den DA bellen...
Wat gebruiken jullie dan als Frontline niet helpt?

MiEkE
6 juli 2009, 11:53
Ik heb al van veel mensen gehoord dat frontline niet altijd optimaal zijn werk doet. Je kan ook stronghold gebruiken als ik mij niet vergis.
Hoe oud is je kitten, want sommige middelen mag je nog niet gebruiken bij een te jong kitten. Alé dacht ik hé ofwel ben ik nu helemaal alles door elkaar aan het slaan :p

kimpietjeuh
6 juli 2009, 12:09
Onze Winnetou is bijna 9 weken...

saphyra
6 juli 2009, 13:29
kitten is nog veelste jong voor frontline. mag gene pipetje hebben. volgens mij wel de spray maar dat weet ik niet zeker. vlooien zijn vaak al resistent tegen frontline. ik zou ander middeltje halen bij de dierenarts

kimpietjeuh
6 juli 2009, 13:31
kitten is nog veelste jong voor frontline. mag gene pipetje hebben. volgens mij wel de spray maar dat weet ik niet zeker. vlooien zijn vaak al resistent tegen frontline. ik zou ander middeltje halen bij de dierenarts

In de bijsluiter staat dat het niet mag als ze jonger zijn dan 8 weken...

saphyra
6 juli 2009, 13:41
ik zelf had het niet gedaan (nog)... maar ik zou ook goed je omgeveing sprayen en goed stofzuigen... vlooien zijn vieze hartnekkige dieren jakkie

BlackRose
6 juli 2009, 14:18
Ik zou ook om de zoveel weken de omgeving eens behandelen. Want eitjes zijn heel resistent tegen de middelen. En die komen dan om de zoveel weken uit.

kimpietjeuh
6 juli 2009, 14:30
Ja de omgeving doen we idd mee want anders heeft het idd geen zin...
T is gewoon iets waar je precies niet zo snel vanaf geraakt :s

BlackRose
6 juli 2009, 18:36
Nee ik weet dat vlooien echt irritante beesten zijn om van af te geraken. Sommige zijn dan ook nog eens resistent tegen sommige antivlooienmiddelen.

lissa-marie
7 juli 2009, 11:17
ik persoonlijk heb een hekel aan frontline omdat dat er eerder voor zorgt dat de vlooien zich niet meer kunnen voortplanten. Ik gebruik pipetjes van Advantage, en dan zie je ze er gewoon dood afvallen. Je mag advantage gebruiken vanaf 8 weken, nu moet je echter wel een aantal weken wachten voor je haar met eender wat terug behandeld want anders krijgt ze inderdaad een overdosis en das dodelijk voor zo'n klein katje.
Veel succes

Calisto
7 juli 2009, 19:34
Ik heb nog nooit vlooien in huis gehad.
Vroeger gebruikte ik als preventieve behandeling Frontline.
Dan ben ik overgestapt naar Stronghold.
De 2 kleintjes hebben vorige een een preventie spuit gekregen tegen vlooien (ook tegen wormen)
Ik denk dat ik in de toekomst altijd die spuit ge laten zetten.
Als ze vlooien hebben is die spuit goed voor 6 weken.
Preventief heeft ze een werking van +- 6 maanden.

kimpietjeuh
8 juli 2009, 00:18
allemaal goed en wel maar wat doe ik ondertussen?
Hij zit met nog vele vlooien,neem aan als ik de omgeving opnieuw doe dit nu niks uitmaakt?

lissa-marie
8 juli 2009, 07:33
als hij nog zo klein is zou ik je aanraden om handwerk te verrichten, wrijf zijn haartjes uiteen en probeer zoveel mogelijk vlooien te vangen, als je ze hebt gevangen moet je ze tussen je nagels platdrukken tot je een soort "knets" hoort, dan zijn ze dood. Je poesje een paar keer een badje geven kan ook helpen. En dan 4 weken nadat je frontline hebt gegeven kan je hem een pipet geven van advantage, en dan zie je de vlooien er dood afvallen. Die pipetjes moet je om de 5 weken geven. Frontline is goed ter preventie, maar eens de poes vlooien heeft ben je nix met frontline.
Veel succes en veel vangplezier ondertussen

saphyra
8 juli 2009, 09:04
je mag nog wel vlooien shampoo gebruiken. zal je niet leuk vinden om te doen zijn maar weinig katten die van water houden

lissa-marie
8 juli 2009, 10:08
ik wil je niet bang maken maar je mag de eerste 4 weken na die pipet nix gebruiken dat anti-parasiet is dus ook geen shampoo, zeker gezien hoe jong het katje nog is, een overdosis is snel gebeurd. Heb het bij mijn beste vriendin gezien, eerst een pipet frontline en de vlooien bleven, ze heeft haar toen gewassen met een vlooienshampoo en een half uurtje later begon ze te schuimen uit de mond en kreeg ze een aanval (stuiptrekkingen) direct naar de dierenarts, maar het was al te laat.
Gewoon wassen met proper water is de boodschap, zet haar eventueel apart om de omgeving te behandelen en geef haar over 4 weken advantage, maar wees nu aub heel voorzichtig. Nog ff doorbijten