PDA

Volledige versie bekijken : Nieuwe Harry Potter film

Gaby
8 juli 2009, 14:52
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik een grote Fantasy en dus grote Harry Potter fan. Ik heb alle films al minstens 4 keer gezien en heb de boeken al 3 keer gelezen (in Nederlands en in het Engels). Vind het echt fantastisch.

Nu lig ik dus te wachten op de 6e film - Half Blood Prince die de 15e juli uitkomt. Het is een keigood boek dus mijn verwachtingen inzake de film zijn zeer hoog.

Wie gaat er nog zien of is ook fan?

saphyra
8 juli 2009, 16:03
ikke ga ook zien;)

Nans
9 juli 2009, 12:54
Ik ben ook fan van Harry Potter, ik vind alles wat met magie, heksen, geesten,.. te maken heeft , heel fascinerend! Mijn man zegt soms wel eens dat ik ook een heks ben.:giggle:

Gaby
9 juli 2009, 14:35
Ik ben ook fan van Harry Potter, ik vind alles wat met magie, heksen, geesten,.. te maken heeft , heel fascinerend! Mijn man zegt soms wel eens dat ik ook een heks ben.:giggle:

Juist, ik ken dat van ergens:giggle:

alturas
10 juli 2009, 10:45
Wij hebben hier ook alle films gezien.
Dus zullen we deze ook wel zien

Marina
10 juli 2009, 11:38
ik heb de voorlaatste film nog niet gezien, komt er maar niet van.
Al de andere films hebben we, zal die en deze wel nog graag willen zien.

BlackRose
10 juli 2009, 16:52
Ik ga de nieuwe film ook bekijken in de cinema! Heb alle films al gezien.
Ben ook een grote Fantasy fan, maar spijtig genoeg heb ik de Harry Potter boeken nog niet gelezen. Ik zeg altijd dat ik ze eens moet lezen, maar het komt er nooit van. Nogtans zijn boeken meestal mooier dan de film (daarom wil ik de film Eragon niet zien).

miep92
10 juli 2009, 18:34
Ik ben totaal geen Harry Snotter.Oops ik bedoel Harry Potter fan.Ik ga die film dus ook niet kijken.

Poeleke
10 juli 2009, 19:22
Ik ga de film absoluut bekijken, maar wacht totdat hij op dvd is... ;)

alturas
10 juli 2009, 23:44
Ik heb juist vele stukjes gezien van de nieuwe film
Ziet er weer heel goed uit

Marleen
11 juli 2009, 14:08
Ongetwijfeld zal ik te zijner tijd de film wel eens bekijken, waarschijnlijk wel pas als hij uit is op dvd. Ik ga niet zo graag naar de filmzaal.
De boeken heb ik alle zeven gelezen, in het Engels en de eerste zes in het Nederlands. Ik wacht tot de achtste uitkomt om de zevende eens in het Nederlands te lezen. Dat heb ik met de vorige ook zo gedaan.
Wat ik ook een aanrader vind, is de boeken te beluisteren als luisterboek. In iedere bib die zichzelf respecteert, vind je ze ook als luisterboek. Ze zijn heel goed voorgelezen door Jan Meng (een Nederlander). Het aankopen van zo'n luisterboek is een dure grap (tussen de 25 en de 60 euro afhankelijk van het aantal cd's)
De films vond ik ten opzichte van de boeken wel een teleurstelling, er was teveel uit weggelaten. Zo moet ik de derde film nog altijd eens bekijken. Als het lang genoeg is geleden dat ik de boeken heb gelezen, vind ik de films minder teleurstellend.
Mijn vermomming als heks :
http://i291.photobucket.com/albums/ll295/marleen101/vliegendeheks-1.gif

Gaby
11 juli 2009, 15:03
De derde film was voor mij, in vergelijking met het boek, ook een teleurstelling. Dat is eigenlijk wel de enige film die ik een teleurstelling vond, althans in vergelijking met het boek. Het derde boek was dan ook een spannend en zeer goed boek.

Het vijfde boek vond ik dan weer beter verfilmd dan het boek (vond het eigenlijk een zwartgallig langdradig boek).

Er komt geen achtste boek Marleen, de zevende is tot mijn grootste spijt de laatste film.

En Halfbloedprins is een steengoed boek dus ik hoop maar dat de film minstens even goed is

Eragon is een goede film maar het boek is echt veel beter en daar bestaat tenminste een vervolg op in tegenstelling tot de film.

Lord of the Rings vond ik bijvoorbeeld beter verfilmd dan de boeken die ik in het Engels en het Nederlands gelezen heb.

Machtig, ik heb gisteren HP 3 bekeken en het speciale programma in dit verband op VT4. Vanavond de viede en morgen de vijfde en dan ben ik weer bij

Marleen
11 juli 2009, 20:53
Ik weet wel dat er geen achtste boek komt, maar dat is dus de reden waarom ik het laatste boek nog niet in het Nederlands gelezen heb. De Engelse las ik als ze uitkwamen (vanaf deel 5 toch) de Nederlandse vlak voor het volgende boek uitkwam. De eerste vier heb ik eerst in het Nederlands gelezen en dan in het Engels.
Nog een paar jaar en onze oudste boekenwurmdochter (nu 9) is oud genoeg om ze ook te lezen. De luisterboeken vallen in ieder geval al in de smaak.
Ik ben nu beginnen kijken naar de eerste film. En ga de komende avonden de andere films bekijken.

MiEkE
12 juli 2009, 09:35
Ik ben hier waarschijnlijk een zeer grote schande, maar ik heb dus nog geen enkele film gezien of boek gelezen van Harry Potter. Ik dacht altijd dat ik zo'n genre film toch niet graag zou zien, maar nu begin het toch te kriebelen om tenminste eens een poging te doen om te kijken (verstand komt met de jaren hé):p.
Ik ben in verlof tot 22 juli dus misschien stort ik mij daar wel eens op naast het lui zijn, kuisen, poezeltijd,...

BlackRose
12 juli 2009, 12:16
Laat het kind in je boven komen Mieke :giggle:

Gaby
12 juli 2009, 12:48
Ai Mieke, op het vlak van boeken en films ben ik nog een echt king.

Weet je wat ik laatst gekocht heb, Peter Pan:$, voor als de kleintjes komen hé.

Je moet er natuurlijk voor zijn hé

Randa
13 juli 2009, 12:25
Miek je bent echt niet alleen, ik zal er misschien naar kijken voor een stukje val toch steevast in slaap bij filmen, (als ik iets volledig wil zien, moet ik het opnemen en dan in stukjes bekijken)
maar de boeken zal ik nooit lezen daarvoor kan het mij niet genoeg intereseren om er mijn tijd aan te besteden

Calisto
27 juli 2009, 01:44
Ik ben de film nu aan het kijken.
Ik vind hem in het begin wel heel langdradig (kan aan mij liggen)
Ik weet dat alle Potterfilms "traag op gang komen" maar deze vin dik toch iets langer duren.

Marleen
27 juli 2009, 11:48
Ik ben de film nu aan het kijken...
Beetje gevonden op 't web ? :giggle:

Gaby
27 juli 2009, 12:00
Foei Calisto!

Ik vond hem goed maar als je de boeken gelezen hebt leg je bepaalde linken die je niet kan leggen als je het boek niet gelezen hebt en ja.. ik ben dan ook een fan hé

Calisto
27 juli 2009, 12:26
Beetje gevonden op 't web ? :giggle:

Nee in mijn DVD speler!

Maar is dit nu ook de laatste film?

Poeleke
27 juli 2009, 12:52

Dat denk (en hoop) ik toch niet...
Er is namelijk nog een 7de boekdeel "Harry Potter and the Deathly Hallows" en deze zou dus eigenlijk ook nog verfilmt moeten worden hè. ;)

Edit: De laatste film zal inderdaad in 2 delen uitkomen. Het eerste deel zal verschijnen in november 2010 en het tweede ??? 2011.

Gaby
27 juli 2009, 14:03
Dat denk (en hoop) ik toch niet...
Er is namelijk nog een 7de boekdeel "Harry Potter and the Deathly Hallows" en deze zou dus eigenlijk ook nog verfilmt moeten worden hè. ;)

Ik vermoed dat ze dat boek in 2 delen gaan verfilmen - zou me niet verbazen.

Weet jij eigenlijk Eva wat dat foetusachtig ding is dat in het zevende boek onder een bank ligt te kreunen wanneer Harry zijn leermeester en grote voorbeeld terugziet? Ik heb wel een vermoeden maar ja, wordt nergens bevestigd

Poeleke
27 juli 2009, 14:17
Ik vermoed dat ze dat boek in 2 delen gaan verfilmen - zou me niet verbazen.

Weet jij eigenlijk Eva wat dat foetusachtig ding is dat in het zevende boek onder een bank ligt te kreunen wanneer Harry zijn leermeester en grote voorbeeld terugziet? Ik heb wel een vermoeden maar ja, wordt nergens bevestigd

Ik heb het even opgezocht en de film bestaat inderdaad uit 2 delen...

Wat dat foetusachtige ding is, weet ik niet... Ik heb dat boek nog niet gelezen. ;)

Gaby
27 juli 2009, 14:22
Ik heb het even opgezocht en de film bestaat inderdaad uit 2 delen...

Wat dat foetusachtige ding is, weet ik niet... Ik heb dat boek nog niet gelezen. ;)

Ah, sorry

Marleen, jij hebt dat boek al gelezen hé, weet jij wat het is?

Gaby
27 juli 2009, 14:24
Nee in mijn DVD speler!

Vermoed van niet want de laatste is juist uit in de cinema - heb jij toevallig de 5e bekeken met die glazen bol - voorspelling.

Laat me je zeggen, de meesten die die film bekeken hebben vonden die langdradig, ikzelf vond het een verademing ten aanzien van het boek want daar heb ik me echt moeten doorworstelen, zo langdradig

Calisto
29 juli 2009, 16:41
Vermoed van niet want de laatste is juist uit in de cinema - heb jij toevallig de 5e bekeken met die glazen bol - voorspelling.

Nee heb hem echt op DVD hoor!!

Gaby
29 juli 2009, 17:11
Dan toch geen legale DVD maar wil hem wel graag ....:giggle:

BlackRose
29 juli 2009, 20:35
Ik heb verleden week de 5e film gezien en ik vond hem echt heel goed. Ik ben ook net begonnen in de eerste boek (eindelijk). Hij is al bijna uit, maar gelukkig heb ik de 2e ook al gekocht ;)

Poeleke
29 juli 2009, 20:54

Beetje gezocht, maar kon niks vinden over de foetus... :s
Kan het geen gruzielement zijn?

Marleen
29 juli 2009, 21:52
is dat foetusachtige ding niet Voldemort, maar dat is in de film de Vuurbeker, en dat is de vierde film. Het is nogal lang geleden dat ik het zevende boek heb gelezen, en ik herinner me niets van een foetusachtig ding dat onder een bank ligt te kreunen.

Hoe kom je nu al aan een dvd van de zesde film ? Zelfgebrand ? :giggle: die zesde is toch nog niet uit op dvd.

Gaby
30 juli 2009, 12:01
Wel ik dacht dat dat een deel van hem kon zijn. Staat helemaal achteraan in boek 7 als hij met D... aan het praten is

Poeleke
30 juli 2009, 12:50
Wel ik dacht dat dat een deel van hem kon zijn.

Dan zou het inderdaad zo'n gruzielement geweest kunnen zijn...
Is het niet zo dat Voldemort met die gruzielementen onsterfelijk is?

Gaby
30 juli 2009, 15:22
Dan zou het inderdaad zo'n gruzielement geweest kunnen zijn...
Is het niet zo dat Voldemort met die gruzielementen onsterfelijk is?

Ja, ik dacht dat daardoor zijn ziel tussen leven en dood verbleef in een erbarmelijke toestand, maar vind geen bevestiging

Marleen
30 juli 2009, 20:58
Een gruzielelement of horcrux in het Engels, is een stukje dat afgescheurd is van de ziel, waardoor je onsterfelijk wordt (in de Harry Potter-wereld). Je moet wel een moord begaan om een gruzielement te maken. Voldemort heeft zijn ziel in zeven gesplitst, 1/7 zit in zijn eigen lichaam, maar de zes andere gruzielementen moeten nog gezocht worden.
Het eerste zat in het dagboek, dat in deel 2 : De Geheime Kamer al vernield werd. Perkamentus heeft er intussen ook nog een vernietigd, maar de andere moeten nog gezocht worden. Voldemort kan immers pas definitief het hoekje om geholpen worden, als die zes gruzielelementen allemaal vernietigd zijn.
Dat wordt beschreven in boek 7. Afgelopen maanden heb ik de eerste zes boeken als luisterboeken gehoord, en nu ben ik aan het wachten tot boek 7 in de bib binnenkomt, zodat ik dat ook kan beluisteren. Dan weet ik ook weer wat daar allemaal in gebeurt.

BlackRose
30 juli 2009, 21:21
Ik het handiger om ze als luisterboeken te horen? Ik heb eigenlijk nog nooit een luisterboek geleend. Ik lees mijn boeken meestal redelijk traag, zo kan ik me goed inleven in hoe ze iets zeggen enzo :giggle:

Marleen
31 juli 2009, 18:47
Het zijn eigenlijk mijn kinderen die luisterboeken heel leuk vinden, vandaar. Het hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf of de voorlezer het goed doet.
Net zoals gewone boeken zijn luisterboeken ook gratis uit te lenen in de bib, je kan er dus je broek niet aan scheuren. In de vakantieperiode zijn de meeste luisterboeken wel uitgeleend.