Volledige versie bekijken : op vakantie
goldkaart
12 juli 2009, 15:55
hallo allemaal,
ik heb een vraag en leg dit graag neer bij dit forum.
ik heb kater van 9 maanden oud, nu ga ik op vakantie met me gezin naar oostenrijk 2 weken.
Ik weet dat dit een moeilijke vraag is, maar als ik me kater naar een dierenpension brengt, heeft hij dan meer stress dat hij ons niet ziet ,of is de reis naar oostenrijk meer stress vol dan het brengen naar een asiel/dierenpension.
ik heb dit nog niet eerder meegemaakt mischien iemand op dit forum met raad.
kat is sterk gehecht aan ons,binnenkat,af en toe gaat hij wel mee in de auto voor kleine ritjes
groeten Jan Willem
Ja, als je kat niet gewoon is van de in de auto te zitten dan zal hij wel stresseren, veel stresseren. Dan denk ik dat een pension beter is, ook rekening houdend met de vakantie ter plaatse. Hij kent die plaats niet, zal stresseren, willen uitbereken enz.. Toch geen goed idee.
Kan jeeventueel niet vragen aan familie of buren om je kat eten te komen geven en wat tegen te praten bij jou thuis? Dat is de beste oplossing mijn inziens maar je moet natuurlijk de mogelijkheid hebben
BlackRose
12 juli 2009, 19:32
Ik denk ook als je kat het niet gewend is van te reizen, dat hij dat misschien niet zo leuk gaat vinden. Ik denk dat je daarvoor je kat eerst wat moet gewennen met wandelen enzo.
Ook, als je je kat kwijtraakt in Oostenrijk is dat veel erger dan 2 weken in een dierenpension zitten.
De beste oplossing denk ik zal zijn dat er iemand van de familie je poezel eten kan komen geven.
Als je je kat wil meenemen spuit een beetje feliway in de reismand, zo een 30 minuten voor je vertrekt ! en spuit eventueel een beetje rescue bach bloesem spray in haar bekje, je zal zien dit helpt heel veel tegen stress.
Ikzelf heb dit aan de lijve meegemaakt op show in Hamme, Masja (Alturas) die is ook een beetje rescue spray in het bekje van Mira komen spuiten en ze werd inderdaad een heel stuk kalmer.
alturas
14 juli 2009, 20:41
Goede tip he Randa
Veel succes Goldkaart
Poeleke
20 augustus 2009, 14:02
Ik denk niet dat Randa hier nog antwoord op gaat geven, maar misschien weet iemand anders het ook...
Ik vroeg mij namelijk af of dat dezelfde Rescue spray is als voor mensen of dat het wat verdunt is...
Het lijkt mij namelijk erg scherp voor een kattenbekje... :s
Cisca
22 augustus 2009, 09:23
Je kunt de rescue verdunnen met water en dan met een injektiespuitje in het bekje spuiten. Werkt erg goed!
Gaby
22 augustus 2009, 13:27
Is inderdaad dezelfde Poeleke, alleen hoeveelheid is minder. Alle Bachbloesems die worden aangeraden voor katten zijn er in eerste instantie gekomen voor mensen.
Veelal wordt het vermengd in het drinkwater of he eten maar om rechtstreeks in het bekje te kunnen verstuiven zou ik het inderdaad verdunnen
Forumsoftware: vBulletin™ versie 4.0.6 Copyright © 2010 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.